Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 09:38

7
بهمن
آسمی ها ورزش کنند (2)

آسمی ها ورزش کنند (2)

متأسفانه سردی هوا باعث می‌شود این بیماران قادر نباشند برخی ورزش‌ها مثل اسكی، اسكیت روی یخ و ... را تحمل كنند. قبل از ورزش باید حتماً خود را گرم كنید تا در برابر سرما بیشتر محافظت شوید.

علائم تحریك آسم در اثر ورزش  

 اگر ورزش باعث تحریك بیماری شما شود، علائمی مثل سرفه، خس‌خس كردن، گرفتگی قفسه سینه و مشكل در تنفس بروز می‌كنند و 15 دقیقه بعد از ورزش معمولاً تشدید می‌شوند. در حال ورزش كردن تنفس سریع‌تر می‌شود و بینی و مجاری فوقانی هوا بسیار سخت‌تر می‌توانند به هوای وارد شده رطوبت را اضافه كرده و آن را گرم كنند.

این هوا به صورت سرد و خشك است و باعث تحریك بیماری می‌شود. به همین دلیل ورزش دو میدانی در مسافت‌های زیاد، یكی از شایع‌ترین محرك‌های ورزشی است. 

اثرات ورزش روی بیماران مبتلا به آسم

1. افزایش قدرت و توان ماهیچه‌ها 2. افزایش قدرت عضلات دستگاه تنفس 3.  بهبود كمبود اكسیژن در دستگاه تنفسی 4. افزایش ظرفیت ریه 5. كاهش حساسیت به نفس تنگی (كوتاهی تنفس) 6. كاهش حملات آسم به هنگام ورزش   7. كاهش حساسیت مجاری هوا 8.  نتیجه كاهش حملات آسم 9. كاهش وابستگی به داروها 

ورزش در هوای سرد

متأسفانه سردی هوا باعث می‌شود این بیماران قادر نباشند برخی ورزش‌ها مثل اسكی، اسكیت روی یخ و ... را تحمل كنند. قبل از ورزش باید حتماً خود را گرم كنید تا در برابر سرما بیشتر محافظت شوید. این كار باعث تولید برخی مواد شیمیایی در بدن می‌شود كه با سرما مقابله می‌‌‌‌كنند. استفاده از inhalay (استنشاق كننده) قدم بعدی است. این دو عامل باعث می‌شوند كه با خیالی آسوده‌تر ورزش كنید. 

چند نكته دیگر برای ورزش در هوای سرد

 حتماً از ماسك یا یك روسری استفاده كنید تا هوای سرد قبل از ورود به مجاری هوا گرم شود.  15-30 دقیقه قبل از ورزش در هوای سرد داروهای خود را مصرف كنید. 30 دقیقه قبل از ورزش بدن خود را گرم كنید.  بهتر است قبل از خروج از خانه دما، رطوبت و میزان آلودگی هوا را در نظر بگیرید.  همیشه در حدی ورزش كنید كه متناسب شماست. 

حمله آسم در حین ورزش 

اگر با شروع ورزش و یا در حین آن، علائم حملات آسم در شما ظاهر شدند، سریع ورزش را متوقف كنید و از اسپری تنفسی (مثل آلبوترول) استفاده كنید. اگر همه علائم برطرف شدند، می‌توانید به ورزش كردن ادامه دهید؛ اما اگر علائم دوباره بازگشتند، بعد از مصرف مجدد داروی اضطراری، خود را به درمانگاه یا بیمارستان برسانید.

با درمان مناسب، هر فردی می‌تواند از ورزش منظم لذت ببرد و از مزایای آن، چه از نظر جسمی و چه روحی بهره‌مند شود. 

 

 

برای خواندن بخش اول - آسمی ها ورزش کنند - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: علائم تحریك آسم در اثر ورزش، اثرات ورزش روی بیماران مبتلا به آسم، ورزش در هوای سرد برای آسمی ها، حمله آسم در حین ورزش، ورزش و آسم تعداد بازديد: 679 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز