Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 05:52

11
اردیبهشت
ال. اس. دی توهم زاترین ماده مخدر (1)

ال. اس. دی توهم زاترین ماده مخدر (1)

بیشتر کسانی که دچار اعتیاد به مواد مخدر شدند به دلیل عدم آگاهی از آثار سوء مواد مخدر بوده است.

 تحریریه پزشك امروز

 همزمان با پیشرفت تکنولوژی و توسعه علوم مختلف، مواد مخدر هم که یکی از معضلات جامعه جهانی محسوب می‌شود در حال تغییر و تحول است به طوری که روز به روز میزان تاثیرات مخرب آن افزایش یافته و این در حالی است که حجم اش کوچکتر و طریقه مصرف اش هم راحت تر می‌شود. 

بر اساس آخرین آمار سازمان ملل، 50 میلیون نفر در دنیا مصرف‌‏کننده مواد صناعی هستند که 37 میلیون نفرمشتقات آمفتامین‌‏ها و 8 میلیون نفر قرص‌‏های اکستازی را مصرف می‌‏کنند. به گفته یك كارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدر وجود بیش از 440 نوع تمبرLSD  شناسایی این مواد را توسط پزشک یا پلیس با مشکل مواجه می‌‏کند. 

به نظر برخی کارشناسان و صاحب نظران در عرصه مبارزه با مواد مخدر، بیشتر کسانی که دچار اعتیاد به مواد مخدر شدند به دلیل عدم آگاهی از آثار سوء مواد مخدر بوده است، در این میان تنها چیزی که می‌تواند از اعتیاد به مواد مخدر جلوگیری کند، آموزش و اطلاع رسانی صحیح بخصوص به جوانان است.

 هزاران سال است که مواد توهم زا وارد زندگی انسان شده است.  در فرهنگ‌های مختلف از نواحی گرمسیر استوایی تا نواحی سرد قطبی از گیاهان برای القاء حالت‌های رهایی از واقعیات و رویا پردازی استفاده می‌شد با قصد اینکه به نوعی بینش صوفیانه برسند. معروفترین گیاهان توهم زا می توان به شاهدانه(حشیش) و گیاه كوكا اشاره كرد كه مواد حاصل از انها منشا طبیعی دارند.

 ال.   اس.  دی ابتدا در سال 1983 توسط دکتر آلبرت‌هاف من در باسل سوییس ساخته شد.  اثرات توهم زای آن تا سال 1943 ناشناخته باقی ماند تا اینکه خود‌هاف من به طور اتفاقی مقداری LSD مصرف کرد. 

او بعدها در کتابش با نامال اس دی بچه دردسرآفرین من  در مورد تجربه‌ مصرف  اتفاقی این ماده نوشت: "در حالتی رویاگونه، با چشمانی بسته (نور روز چشمانم را آزار می‌داد) جریان بلاانقطاعی از تصاویر خیالی، اشکال غیرعادی با نمایشی کالئیدوسکوپی از رنگ‌ها را تجربه می‌کردم. "

"پس از دو ساعت این حالت برطرف شد. "چند روز بعد‌هافمن عامدانه مقداری‌LSD را مصرف کرد و اولین "سفر بد" bad trip را تجربه کرد- کلمه‌ای عامیانه که برای واکنش غیرمعمول و  تشویش‌آور نسبت به این دارو به کار می‌رود. او در کتابش در این مورد نوشت: "در راه رسیدن به خانه، شروع به تجربه اشکالی تهدیدآمیز کردم. 

هر چیزی در حوزه بینایی‌ام کج و معوج شد، گویی که آنها را در آینه‌ای قوس‌دار می‌دیدم. "هنگامی که‌ هافمن  به خانه رسید، تاثیرات ذهنی LSD در او ادامه یافت: "محیط اطرافم به صور ترسناکی تغییر شکل داده بود.  شیطانی به من حمله کرد، و بدن، ذهن و روحم را تسخیر کرد. 

از جا پریدم و جیغ کشیدم  و سعی کردم که  خودم را  دست او خلاص کنم، اما دوباره درمانده روی کاناپه افتادم.  این ماده که می‌خواستم آن را تجربه کنم، بر من غلبه کرده بود. "...

 

برچسب ها: مواد مخدر، اعتیاد به مواد، تاثیرات مواد مخدر، مواد صناعی، آمفتامین‌‏ها، قرص‌‏های اکستازی، مواد توهم زا تعداد بازديد: 5345 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز