Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 21:07

13
آبان
فواید و مضرات تردمیل

فواید و مضرات تردمیل

یکی از مشکلات
و خطرهایی که در کار با تردمیل وجود دارد، آسیب عضلات اندام تحتانی به ویژه در ناحیه ران و پشت ران و ساق پاست. این موضوع نیز به علت کار کشیدن زیاد از این گروه از عضلات در هنگام کار با تردمیل است.

دکتر علیرضا مقتدری ؛ فلوشیپ اینترونشنال درد

 

تنها گروهی که نمی‌توانند از تردمیل استفاده کنند افرادی هستند که دچار مشکلات استخوانی و مفاصل در پا هستند.

به دلیل فشاری که در هنگام دویدن یا پیاده‌روی به پاها وارد می‌شود افرادی که پایشان آسیب دیده است یا مفاصل آنها خشک است، ورم دارد یا درد می‌کند نباید بر روی تردمیل پیاده‌روی کنند.

بنابراین تردمیل برای تمامی افراد دیگر مناسب است.

حتی افرادی که بیماری‌های قلبی دارند نیز می‌توانند ازتردمیل استفاده کنند البته قبل از شروع ورزش با تردمیل، حتماً باید با پزشک‌شان درمورد حداکثر شدت دویدن و ضربان قلب مجاز مشورت کنند.

تردمیل حتی می‌تواند برای بازتوانی افرادی که دچار سکته مغزی و در نتیجه ضعف عضلات شدهاند، مورد استفاده قرار گیرد.

فواید تردمیل

اولین دلیلی که مردم تردمیل رابرای ورزش انتخاب می‌کنند، راحتی است. تردمیل به شما اجازه می‌دهد حتی در هوای برفی و بارانی، خیلی سرد یا خیلی گرم، در زمان طوفان و تاریکی، بدوید. با تردمیل دیگر در ترافیک سنگین شهری وقت‌تان را برای رسیدن به باشگاه ورزشی هدر نمی‌دهید.

می‌توانید در هر زمانی از روز، چه صبح زود و چه آخر شب ورزش کنید.

دلیل دیگری که به‌خصوص برای خانم‌ها اهمیت دارد، ایمنی است زیرا با حوادث غیرمترقبه خارج از خانه، مواجه نمی‌شوند.
هنگامیکه روی تردمیل ورزش می‌کنید، می‌توانید همزمان تلویزیون تماشاکنید، تلفنی با دوستانتان صحبت کنید و یا به موسیقی دلخواهتان گوش دهید.

دلیل دیگری که افراد تردمیل را ترجیح می‌دهند این است که بدون آماده‌سازی زیاد قبلی می‌توانند در هر زمان از روز که دوست داشتند با تردمیل پیاده‌روی کنند و یا بدوند.

همچنین برای افرادی که ترجیح می‌دهند در خلوت خانه‌شان و بهدور از هیاهوی بیرون ورزش کنند، تردمیل یک انتخاب ایدهآل است. امروزه، تردمیل‌های مدرن، برنامه‌های پیاده‌روی و دویدن متنوعی را با استفاده از تغییر دادن شیب و تغییر دادن سرعت دستگاه، ایجاد می‌کنند تا یک ورزش مؤثر انجام داده باشید و به تناسب اندام برسید.

تردمیل‌های مدرن، با استفاده از کنترل ضربان قلب شما بهصورت مداوم، به شما اجازه می‌دهند تا ورزش خود را به یک ورزش علمی و مؤثر تبدیل کنید.

یک عملکرد ویژه این تردمیل‌ها این است که با توجه به میزان ضربان قلب شما سرعت خود را کم و زیاد می‌کنند تا به سیستم قلب و عروق شما فشار زیادی وارد نشود.

همچنین صفحه تردمیل از جنسی است که برخلاف آسفالت و موزاییک از آسیب‌های وارده به پا جلوگیری می‌کند.

یکی از مشکلات و خطرهایی که در کار با تردمیل وجود دارد، آسیب عضلات اندام تحتانی به ویژه در ناحیه ران و پشت ران و ساق پاست.

این موضوع نیز به علت کار کشیدن زیاد از این گروه از عضلات در هنگام کار با تردمیل است چون در هنگام کار با تردمیل، مسافت پیموده شده از نظر ظاهری مخفی می‌ماند.

مضرات تردمیل

از جمله آسیب‌های ورزشی‌ای که در کار با تردمیل بروز می‌یابد، آسیب زانو است.

نقطه‌ای از بدن که بیشترین بار و وزن بدن را تحمل می‌کند، زانوهاست و وقتی در مدت زمان طولانی، فشار مداومی به آن وارد شود یا در مدت زمان کم، فشار زیادی بر آن تحمیل شود، دچار تغییرات شبیه آرتروز می‌شود، یعنی غضروف آن ساییده می‌شود و درد و مشکلات دامنه حرکتی مفصل به وجود می‌آید، یعنی زانو به سختی باز و بسته می‌شود.
یکی از مشکلات و خطرهایی که در کار با تردمیل وجود دارد، آسیب عضلات اندام تحتانی به ویژه در ناحیه ران و پشت ران و ساق پاست.

این موضوع نیز به علت کار کشیدن زیاد از این گروه از عضلات در هنگام کار با تردمیل است چون در هنگام کار با تردمیل، مسافت پیموده شده از نظر ظاهری مخفی می‌ماند (اگرچه به صورت دیجیتالی نمایش داده می‌شود)، به همین علت میزان شدت ورزش و مسافت پیموده شده، کمتر از حد واقعی تخمین زده می‌شود.

با شدت بیشتر ورزش، فرد بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد. از خطرهای تردمیل می‌توانیم به استفاده از انواع شیبدار آن اشاره کنیم.

کسانی که از انواع شیب‌دار آن به صورت نامناسبی استفاده می‌کنند، هم به آسیب مفاصلی چون زانو، مفصل لگن و مچ پا دامن می‌زنند و هم به طور ناخودآگاه شدت ورزش را بیشتر می‌کنند و خود را در صورت وجود عوامل خطر بیماری‌های قلبی، در معرض ابتلا به اینگونه بیماری‌ها قرار می‌دهند.

برچسب ها: ورزش با تردمیل، تردمیل، زندگی آنلاین، ورزش و تردمیل تعداد بازديد: 329 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز