Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 07:45

25
آبان
آرام جعفری: آشپزی را دوست دارم

آرام جعفری: آشپزی را دوست دارم

آرام جعفری اگر بیکار باشد حتما غذاهای خوب می‌پزد، اما اگر سر کار باشد ترجیح می‌دهد زیاد خودش را مشغول آشپزی نکند.

گفتگو: حسن گوهرپور

 

«آرام» بوده از دوران کودکی‌اش تا امروز. این را می‌شود از رفتار و حرف‌هایش فهمید. قرارمان بعد از ظهر ساعت سه بود. همان اتاق کوچک طبقه اول، جایی که انتهایش صندلی سلامت را گذاشته‌ایم و هنرمندان از آنجا و این دفعه از طریق رسانه مکتوب با مخاطبانشان صحبت می‌کنند. آرام جعفری را احتمالا از مجموعه تلویزیونی «زیر آسمان شهر» و «خانه‌ای در تاریکی» یادتان مانده باشد. در «زیر آسمان شهر» دختر خانم فرامرزی بود و در خانه‌ای در تاریکی «ترنج»؛ زنی ترسو، خاله زنك و فضول که البته برای آرام جعفری شخصیتی دوست داشتنی داشت.

ورزش و سلامت

آرام جعفری: اغلب بازیگران ورزش می‌کنند. دلیلش هم این است که می‌خواهند روی فرم باشند. من هم بدنسازی می‌کنم.

خیر الامور اوسطها (حتی در تغذیه)

این دیگر نکته‌ایست که همه می‌دانند. تغذیه یکی از عوامل موثر در سلامتی و طول عمر است. برخی فقط به تغذیه آنگونه نگاه می‌کنند که شکمشان را سیر کند! اما برخی دیگر كه به ارزش‌های غذایی پی برده‌اند، تلاش می‌کنند از همه گروهای غذایی برای بدنشان سود ببرند. 

آرام جعفری می‌گوید: ما در زندگی‌ در حوزه بینابین رفتار می‌کنیم. بینابین یعنی اینکه هم غذاهای فست فود مصرف می‌کنیم و هم غذاهای خانگی، اما در مصرف هر دو ارزش‌های غذایی را در نظر می‌گیریم، چون معتقدیم تغذیه صد در صد در سلامتی مهم است. 

آرام جعفری: من اغلب در روز یک وعده غذا می‌خورم. یعنی در واقع سیستم بدنم را طوری عادت داده‌ام که در روز یک وعده غذای کامل بخورم، اما در عوض به جای صبحانه آبمیوه می‌خورم. البته این در شرایطی است که من سر کار نباشم. در این صورت صبحانه هم می‌خورم، چون باید انرژی زیادی مصرف کنم و اینطور، اگر یک وعده غذا بخورم دچار ضعف می‌شوم. در مواقع عادی هم شام نمی‌خورم و نهار هم بعد از ظهرها می‌خورم. در ضمن ما به نوشیدن نوشابه و انواع دیگر نوشیدنی‌ها هم در بین غذا عادت نداریم و فقط اگر غذا را در رستوران بخوریم، ممکن است با آن ماءالشعیر بنوشیم به مردم عزیزهم توصیه می‌كنم تا جایی كه امكان دارد نوشابه نخورند یا كمتر مصرف كنند. در منزل هم بیشتر آب معدنی می‌نوشیم و حتی سر کار هم که می‌روم همینطور. در مورد میوه هم من میوه های جنگلی را خیلی دوست دارم، به ویژه گلابی جنگلی.

گیاهخواری

طبیعی است کسی که به میوه‌های جنگلی علاقه داشته باشد، می‌شود احتمال داد که علاقه به گیاهخواری هم در او بیشتر باشد. همین طور هم هست. آرام جعفری به گیاهخواری علاقه دارد، اما این به آن معنا نیست که اصلا گوشت نمی‌خورد. او از میان ترکیبات، «کربوهیدرات »ها را ترجیح می‌دهد.

اولین غذا

«سوم راهنمایی بودم که اولین غذا را درست کردم یا لااقل قبلش را دیگر یادم نمی‌آید.» این را آرام جعفری در مورد خاطره از اولین غذای طبخ شده توسط خودش می‌گوید و سپس ادامه می‌دهد: «کسی خانه نبود و یادم نیست که از سر اضطرار این کار را انجام دادم یا نه خواستم از روی علاقه غذا بپزم، اما به هر حال شروع به طبخ خورشت کدو کردم؛ خورشت کدوی پر از غوره. کدو خیلی دوست داشتم و همین باعث انتخاب این غذا شد. اتفاقا خیلی هم خوب از کار درآمد و مورد تشویق هم واقع شدم». 

رابطه غذا درست کردن با بیکاری 

آرام جعفری هم مانند بقیه بازیگران یک زمان‌هایی را سر کار است و زمان‌های دیگر منزل، اما این کار مثل ساعات اداری نیست که زمان مشخص و تعطیلی مشخص داشته باشد. از طرف دیگر تمام تمرکز را هم طلب می‌کند، چرا که اگر شما به نقش و شخصیت نزدیک نشوید، بازیتان برای مخاطب غیر قابل باور خواهد بود. همین امر باعث می‌شود شما حتی قید خوب یا حتی معمولی درست كردن غذا را هم بزنید تا بتوانید خوب به نقش فکر کنید. حالا شاید بپرسید اگر به نقش نزدیک نشود، چه اتفاقی می‌افتد؟

معلوم است آن وقت شما که در منزل یا سینما اثری را می‌بینید، می‌گویید فلانی خیلی تصنعی بازی می‌کرد. همین مساله شغل و موقعیت حرفه‌ای بازیگر را به خطر می‌اندازد. با همه این توضیحات می‌خواستیم به اینجا برسیم که آرام جعفری اگر بیکار باشد حتما غذاهای خوب می‌پزد، اما اگر سر کار باشد به خاطر خودش و مردمی که می‌خواهند یک اثر خوب را خیلی طبیعی ببینند، ترجیح می‌دهد زیاد خودش را مشغول آشپزی نکند، اگر چه بگوید من آشپزی را دوست دارم. 

مغزها

انواع مغزها مورد توجه خانواده آرام است. آنها اغلب از مغز بادام، پسته و گردو استفاده می‌کنند. 

اصلاح الگوی مصرف

ما باید بازنگری مجددی به شیوه استفاده از منابع پیرامون خود داشته باشیم و این می‌تواند همان اصلاح الگوی مصرف باشد. 

پیام تغذیه‌ای

همه ما برای اینکه بتوانیم در ایام عمر بدنی سالم و سرحال داشته باشیم، باید از انواع ویتامین‌ها و پروتئین‌ها در برنامه غذایی خود استفاده كنیم.

 

برچسب ها: گفتگو با بازیگران سینما و تلویزیون، بازیگران سینما و تلویزیون و تغذیه صحیح، گفتگو با آرام جعفری، آرام جعفری و تغذیه صحیح، آرام جعفری تعداد بازديد: 938 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این گفتگو چیست؟

فیلم روز
تصویر روز