Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 05:23

22
اسفند
کتاب بخوانیم

کتاب بخوانیم

لازم است هر یک از ما دوباره کتاب و کتاب‌خوانی را برای خود تعریف کنیم تا بتوانیم جایگاه آن را در زندگی امروز خود بیابیم و تصمیم بگیریم که کتاب‌خوانی قرار است چه نقشی در زندگی ما ایفا کند.

برای قرن‌ها، وقتی از کتاب و کتاب‌خوانی صحبت می‌کردیم، مشخص بود از چه چیزی صحبت می‌کنیم. اما امروز این پرسش، پاسخ شفافی ندارد.

علت هم – هم چنانکه همه می‌دانیم – تغییر ابزارهاست. کتاب خواندن زمانی، خواندن کلمات مکتوبی بود که روی کاغذ گردآمده بودند و با ابزار صحافی به بند کشیده شده بودند.

هر کتابی ابتدایی داشت و انتهایی و جمله و بند و بخش و فهرست و شماره صفحه، همگی کمک می‌کردند تا مطلب یا نکته‌ای از ذهن نویسنده به ذهن خواننده منتقل شود.

اما اکنون‌که ساعت‌ها وقت ما در شبکه‌های اجتماعی، در اینستاگرام و تلگرام و توییتر، در وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها می‌گذرد، نه می‌توانیم به‌سادگی ادعا کنیم که کتاب می‌خوانیم، نه می‌توانیم بپذیریم که آنچه می‌کنیم، مطالعه نیست.

لازم است هر یک از ما دوباره کتاب و کتاب‌خوانی را برای خود تعریف کنیم تا بتوانیم جایگاه آن را در زندگی امروز خود بیابیم و تصمیم بگیریم که کتاب‌خوانی قرار است چه نقشی در زندگی ما در دنیای مدرن امروزی که به انواع فناوری‌ها مجهز شده ایفا کند.

رمان«ما تمامش می‌کنیم» 

نویسنده در این کتاب نکته‌ای اساسی را هدف قرار داده است. کالین هوور تلاش دارد که به خواننده یاد دهد که گذشته‌ها و الگوهای قبلی اهمیتی ندارد و ما باید گرفتار آن‌ها نشویم.

هرکسی حق دارد که برای آینده خود تصمیم بگیرد. البته این تصمیم همیشه راحت نخواهد بود اما اگر خود را نجات ندهیم و تمامش نکنیم بدون تردید زندگی سخت و سخت‌تر خواهد شد.

قهرمان داستان، زنی است که وقتی صاحب فرزند می‌شود، باید میان دوراهی ماندن و رفتن، آنی را برگزیندکه به صلاح فرزندش و همسری است که یگانه عشق زندگی‌اش بوده است.

کالین هوور،نویسندۀ کتاب تلاش کرده است بخشی از زندگی خود را به تصویر بکشد و حتی ادعا می‌کند که خود برای تصمیم‌گیری در مورد آنکه قهرمان داستان، سرانجام کدام راه را برگزیند، دچار تردید بوده است.

او به خواننده یادآوری می‌کند که عشق،حسی شکننده است که باشهامت، امید و اشک آمیخته‌شده است.

وی می‌گوید:«تمام انسان‌ها اشتباه می‌کنند اما چیزی که شخصیت انسان را شکل می‌دهد، اشتباهاتی نیست که انجام می‌دهد، بلکه نحوۀ تلاش برای درس گرفتن از آن‌ها به‌جای بهانه‌تراشی است».

منتقدان، داستان کالین هووررا که یکی از بهترین و پرفروش‌ترین رمان‌های سال ۲۰۱۶ بوده است، رمانی قوی و متهورانه می‌دانند و معتقدند هر زن و مردی باید آن را بخواند.

گفتنی است، «ما تمامش می‌کنیم» نوشته کالین هوور با ترجمه آرتمیس مسعودی توسط نشر آموت به چاپ رسیده است. 

مشاوره ازدواج 

یکی از مقوله‌های اساسی که امروزه در علم روانشناسی نوین و مشاوره بسیار موردتوجه کارشناسان و مشاوران در تمام دنیا قرارگرفته و می‌گیرد، بحثی با عنوان " مشاوره ازدواج"است.

مقوله و بحث‌برانگیز که تمام افکار، ذهنیت و شالوده‌های اساسی علمی روان شناسان، روان‌پزشکان، مددکاران اجتماعی، مشاوران خانواده و به‌ویژه مشاوران ازدواج را به خود معطوف کرده است.

ازدواج تولد دوباره آدمی است و برای داشتن یک ازدواج موفق وزندگی زناشویی ایده آل، برای رسیدن به آرامش درونی و گریز از تنش‌ها و فشارهای روانی و استرس‌های حاکم بر زندگی روزمره و خلاصه برای آن‌که بتوانیم به آنچه از یک زندگی مشترک ایده‌آل می‌خواهیم برسیم، به " مشاوره" نیاز داریم!

از جمله مواردی که در این اثر به‌طور کامل به آن‌ها اشاره‌شده است عبارتند از: ازدواج یکی از مهم‌ترین فرایندهای زندگی انسان امروزی است! این‌که تا چه اندازه این فرایند به فرجام خوشایندی برسد نیاز به تأمل و تفکر فراوان دارد.

اهداف، ایده‌ها، ملاک‌ها، معیارها، و معیارهای ازدواج! مشکلات و موانع موجود در فراسوی ازدواج! ارکان، عناصر اصلی و عوامل مؤثر در ازدواج! توصیه‌های روان شناسان و مشاوران برای موفقیت و شادکامی در ازدواج! دلایل و ایده‌های اشتباه برای ازدواج! کلیدهای طلایی برای انتخاب کسی که می‌خواهید با او ازدواج کنید!

این جمله در کتاب قابل‌تأمل است که:" با عاشقانه‌های بیدار ازدواج کنید!" این کتاب نوشته محمدرضا دژکام و توسط انتشارات"نسل نواندیش"منتشرشده است.

 

برچسب ها: کتاب خوانی، کتاب و کتابخوانی، معرفی کتاب، کتاب، زندگی آنلاین، رمان ما تمامش می کنیم، کتاب مشاوره ازدواج تعداد بازديد: 470 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز