Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:54

13
مهر
یک تیم پرستاره در اختیار مجیدی برای قهرمانی استقلال

یک تیم پرستاره در اختیار مجیدی برای قهرمانی استقلال

در صورتی که کار انتقال روزبه چشمی به همراه هافبک و مهاجم خارجی به استقلال قطعی شود، عمق اسکواد تیم مجیدی جذاب شده و آبی ها به یکی از مدعیان قهرمانی تبدیل می شوند

فوتبالی نت : این روزها اخبار و شایعات زیادی پیرامون بازگشت روزبه چشمی به استقلال و جذب دو بازیکن خارجی در پست هافبک طراح و مهاجم شنیده می شود. تقریبا کارهای پیوستن روزبه به استقلال انجام شده و دو طرف منتظر نهایی شدن این قرارداد هستند تا این بازیکن پس از یک فصل دوری از جمع آبی پوشان، به این تیم بازگردد.


 خبرهایی نیز مبنی بر مذاکره استقلالی ها با دو بازیکن خارجی در پست هافبک طراح و مهاجم شنیده می شود. هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات این بازیکنان و پست هایی که قادر به بازی کردن هستند، منتشر نشده اما چنانچه این اتفاق رخ دهد، قطعا دست فرهاد مجیدی برای چینش ترکیب مورد نظرش در فصل بعد بازتر خواهد بود.

پس از جدایی دیاباته، قایدی و اسماعیلی، استقلال به جذب نفرات جدید در پست های این بازیکنان نیاز مبرمی دارد و اگر کار انتقال روزبه چشمی، هافبک و مهاجم خارجی به جمع شاگردان مجیدی قطعی شود، اسکواد استقلال برای فصل بعد جذاب تر شده و تیم فرهاد به یکی از مدعیان اصلی قهرمانی تبدیل می شود. در صورتی که این انتقالات را تمام شده بدانیم، بد نیست نگاهی بیندازیم به عمق اسکواد آبی های پایتخت با فرض جذب روزبه چشمی به همراه یک هافبک طراح خارجی و یک مهاجم گلزنی خارجی:

 * درون دروازه؛ مطمئن ترین پست برای فرهاد

استقلال در درون دروازه غنی ترین تیم لیگ برتر است. حتی تا پیش از امروز و بازگشت مظاهری به تمرینات، با وجود سیدحسین حسینی با تجربه و علیرضا رضایی جوان، فرهاد مجیدی نگرانی بابت این پست نداشت و حالا با حضور دوباره مظاهری در تمرینات، این قسمت از ترکیب آبی پوشان نگرانی خاصی ندارد. حتی شایعاتی به گوش می رسد که ممکن است علیرضا رضایی برای کسب تجربه بیشتر و فرصت حضور در میدان، به صورت قرضی راهی تیم دیگری شود تا در لیگ بیست و یکم، باز هم شاهد  جدال بین مظاهری و حسینی باشیم.

* آسودگی مجیدی بابت خط دفاعی مطمئن

فرهاد مجیدی در پست مدافع میانی نیز نگرانی خاصی ندارد. آبی ها در این قسمت از زمین موفق به حفظ سیاوش یزدانی شده اند و محمدحسین مرادمند نیز از قبل با تیم قرارداد دارد. پس از مصدومیت عارف غلامی و از دست دادن نیم فصل نخست لیگ بعد، استقلال موفق شد عارف آقاسی یکی از بهترین مدافعین لیگ و فولاد را جذب کند ضمن اینکه محمد دانشگر و سینا خادمپور نیز توانایی بازی در این پست را دارند. در صورت جذب روزبه چشمی و در مواقع بحرانی، او نیز می تواند در ترکیب سه دفاعه استقلال جای بگیرد.

* بازگشت روزبه، افزایش توان خط میانی

بیشترین تغییرات استقلال مربوط به فاز هجومی و میانی تیم است. پس از جدایی مسعود ریگی، حالا مجیدی به دنبال یافتن جایگزین مناسبی برای او از میان گزینه های در دسترس است. اگر کار پیوستن روزبه چشمی به استقلال تمام شود، او در میانه میدان برای تیم فرهاد بازی خواهد کرد و جای خالی ریگی را به خوبی پر می کند. چشمی بازیکنی چند پسته است که توانایی بازی در پست هافبک وسط، هافبک دفاعی و خط دفاعی را دارد و جذب او می تواند دست مجیدی خیلی باز کند.

استقلال در این پست می تواند از گزینه های دیگری نیز استفاده کند. زبیر نیک نفس بازیکن فصل گذشته فولاد خرید جدید آبی ها برای این قسمت از زمین است. نیک نفس عملکرد خوبی در فولاد داشت و عصای دست مجیدی در فصل جدید خواهد بود. البته استقلال در این قسمت از زمین بازیکنان دیگری نیز در اختیار دارد. آرش رضاوند و مهدی مهدی پور فصل قبل در بازی های زیادی برای آبی پوشان در این پست به میدان رفته اند ضمن اینکه سعید مهری هم دیگر گزینه فرهاد برای میانه میدان است. باید دید کار خرید هافبک خارجی به کجا ختم می شود ولی اگر پست این بازیکن در میانه میدان باشد، او در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت.

* سمت راست؛ باز هم بدون تغییر

سمت راست استقلال برای لیگ بیست و یکم بدون تغییر ماند. وریا غفوری و سیداحمد موسوی تنها گزینه های فرهاد در آن قسمت از زمین هستند. هر چند با حضور وریا و موسوی تقریبا می توان گفت استقلال مشکل خاصی در این پست ندارد اما این دو بازیکن باید عملکرد بهتری نسبت به فصل قبل از خود ارائه دهند تا آبی پوشان بدون مشکل فصل را دنبال کنند.

* نگاه های به نیروی جوانی در سمت چپ

اما هر چقدر جناح راست تغییری نکرد، سمت چپ استقلال پرتغییرترین بخش ترکیب تیم مجیدی است. با جدایی محمد نادری و هروویه میلیچ، عملا میزان تجربه و پختگی تیم در این جناح کاهش یافته است. استقلال ابوالفضل جلالی را از سایپا به خدمت گرفت و متین کریم زاده و بابک مرادی را نیز در اختیار دارد. باید دید این بازیکنان چه عملکردی را از خود به نمایش خواهند گذاشت.

 * هافبک خارجی معادلات را به هم می زند؟

استقلال در نقل و انتقالات تابستانی و در فاز تهاجمی تقویت شده اما باز هم نیازمند تقویت است. چنانچه کار جذب هافبک بازیساز یا وینگر خارجی قطعی شود، این بازیکن ممکن است که بتواند پشت مهاجمین تیم بازی کند. هنوز از مشخصات بازیکن مورد نظر فرهاد مجیدی اطلاعاتی به دست نیامده اما اگر بازیکن با کیفیتی به استقلال بپیوندد، می توان انتظار داشت او تا حدودی به عنوان وینگر چپ یا راست برای آبی پوشان به میدان برود و یا اینکه در میانه میدان جایگزین یکی از میان مهدی پور، رضاوند و یا نیک نفس شود. از آنجایی که پست دقیق بازیکن خارجی و حتی کار پیوستن او به جمع آبی پوشان مشخص نیست، نمی توان به طور قطعی نظر داد اما قطعا کادرفنی استقلال قصد دارد از این هافبک خارجی در ترکیب اصلی استفاده کند پس با مشخص شدن پست این بازیکن، باید او را جزو 11 مهره اصلی استقلال به حساب آورد.

برای دیگر بازیکن پشت مهاجمین و یا پست وینگر نیز استقلال گزینه های زیادی دارد. امین قاسمی نژاد که در تابستان به جمع شاگردان مجیدی اضافه شده، در کنار امیرحسین حسین زاده، جعفر سلمانی، سبحان خاقانی، فردین رابط و امیرعلی صادقی همگی بازیکنانی هستند که می توانند در پست وینگرهای چپ و راست به میدان بروند.

* جذب مهاجم شش دانگ؛ واجب تر از نان شب

استقلال در خط حمله و پس از جدایی دیاباته و قایدی، تقریبا آن قدرت همیشگی اش را از دست داد و جذب مهاجم باکیفیت خارجی از نان شب نیز برای مجیدی واجب تر است. هر چند او در این پست ارسلان مطهری و آرمان رمضانی را از فصل قبل دارد و محمدرضا آزادی را نیز به خدمت گرفته اما هواداران استقلال نیز به خوبی می دانند که تیمشان در این پست نیازمند تقویت است. از مجیدی و پین انتظار می رود که مهاجمی شش دانگ، خطرناک و باکیفیت همچون شیخ دیاباته را به لیگ ایران بکشانند تا با گلزنی های فراوان، مشکل آبی ها در این پست را حل کند. طبیعی به نظر می رسد که اگر مجیدی بتواند به مهاجم خارجی مورد نظرش برسد، او را در ترکیب اصلی قرار دهد.

 

برچسب ها: استقلال، روزبه چشمی، فرهاد مجیدی تعداد بازديد: 269 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز