Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:20

9
مرداد
مقاومت سلبریتی‌ها در برابر ازدواج

مقاومت سلبریتی‌ها در برابر ازدواج

سبک زندگی بسیاری از سلبریتی‌ها همواره مورد تبعیت نوجوانان و جوانان قرار داشته اما برخی روانشناسان و تحلیلگران مسائل اجتماعی معتقدند نباید این قشر پویای جامعه هر رفتاری از سلبریتی‌ها مانند پرهیز از ازدواج را به الگویی برای خود قرار دهند.

گفتگو : فاطمه دهقان نیری

 

تحریریه زندگی آنلاین : سبک زندگی بسیاری از سلبریتی‌ها همواره مورد تبعیت نوجوانان و جوانان قرار داشته اما برخی روانشناسان و تحلیلگران مسائل اجتماعی معتقدند نباید این قشر پویای جامعه هر رفتاری از سلبریتی‌ها مانند پرهیز از ازدواج را به الگویی برای خود قرار دهند.

ازدواج سلبریتی ها از جمله موضوعات موردعلاقه قشر جوان جامعه است که به دلیل همین کنجکاوی، نشریات و روزنامه‌های زرد به دنبال حاشیه‌سازی، هر روز خبر از ازدواج یا طلاق فلان بازیگر و بهمان خواننده می‌نویسند.

مسئله‌ای که بارها در «تاک شو»‌های تلویزیونی با حضور سلبریتی ها به آن اشاره می‌شود و پاسخ میهمانان برنامه که سن برخی نیز ۴۰ سال هم عبور کرده و بعضاً به دهه پنجم زندگی رسیده‌اند، چیزی جز پیدا نکردن گزینه مناسب، نداشتن وقت، پیش نیامدن موقعیت آن و غیره نیست. افرادی که خواسته یا ناخواسته به‌عنوان الگو برای قشر جوان مطرح هستند و باید بدانند هر عمل و رفتاری از آنان مورد تقلید این قشر قرار می‌گیرد. درباره اینکه سلبریتی ها چرا تجرد را بر تأهل ترجیح داده و اینکه این امر خواست آنان است یا جبر شرایط بوده، به گفت‌وگو با سعید کاوه روانشناس و مشاور خانواده پرداختیم و وی با تأکید بر اینکه این چالش اختصاص به هنرمندان ندارد و بین اقشار مختلف جامعه نیز رواج یافته، اظهار داشت: نداشتن آگاهی و آموزش لازم برای ارتباط برقرار کردن، شناخت و درنهایت زندگی با جنس مخالف مشکل بزرگ امروز است. البته با توجه به اینکه افراد ۸۰ درصد آموخته‌های خود را از طریق مشاهده یاد می‌گیرند، هر شخصی به‌طور غریزی مطالبی که از اطرافیان بیان می‌شود را بکار می‌بندد.

 بیشتربخوانید:

معیارهای نادرست در انتخاب همسر

 

وی با ابراز تأسف از اینکه جای آموزشی مدون و حساب شده و از پیش برنامه‌ریزی شده که توسط افراد متخصص به اجرا درآید به‌شدت در سیستم آموزشی اجتماعی خالی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این امر بخشی از آموزش عمومی در دوره‌های متوسطه اول و دوم درآید زیرا به دلیل نبود آن، نیمی از مشکلات مطرح شده در مراکز مشاوره خانواده و روانشناسی، توسط زوج‌هایی است که با هم خیلی مشکل دارند همین نشان می‌دهد که باید روی موضوع آموزش‌های قبل از ازدواج بیشتر کار و آگاهی داد.

 

غرور و خودشیفتگی عامل تمایل به تجرد قطعی

این روانشناس و مشاوره خانواده در پاسخ به اینکه آیا سلبریتی ها با توجه به داشتن موقعیت خوب و ثروت قابل قبول، هنوز آمادگی لازم برای ازدواج را پیدا نکرده‌اند،  توضیح داد: در تجربه کاری شاهد هستم که به غیر از سلبریتی‌ها، دخترها و پسرهای بسیار زیبا و خوش‌تیپ به دلیل اینکه از طرف جنس مخالف موردتوجه قرار دارند و به دست آوردن جنس مخالف برای آنها راحت است چندان برای ازدواج وقت و جایگاه قائل نیستند.

کاوه با تأکید بر اینکه حتی اگر موارد مناسبی هم برای آنها به وجود آید رغبتی برای ازدواج نشان نمی‌دهند، یادآور شد: متأسفانه چرایی این بی‌رغبتی را هم با این حرف که «دست روی هر کسی بگذارم جواب رد نمی‌شنوم» می‌دهند.

 بیشتر بخوانید:

5کلید طلایی برای حل مشکلات دوران عقد

پایان دادن به یک رابطه عاطفی بدون شکست

 

 

 

ترس از دست دادن منطقه امن ذهنی

وی، یکی دیگر از دلایل دیر ازدواج کردن یا بی‌رغبتی سلبریتی ها به‌خصوص سلبریتی‌های خانم را ترس از دست دادن منطقه امن ذهنی عنوان و تصریح کرد: در مورد سلبریتی‌های خانم که دیر ازدواج می‌کنند باید گفت به این دلیل است که می‌ترسند همسر آینده مخالف بازیگری و کارهای هنری آنان باشد پس چون نمی‌خواهد فرصت شغلی به دست آمده را با مخالفت همسر از دست بدهند و مانعی برای پیشرفت آنان شود عطای ازدواج را به لقایش می‌بخشند.

به گفته این مشاوره خانواده، در مورد سلبریتی های مرد نیز می‌توان گفت بیشتر تمایل دارند به‌جای درگیر شدن در زندگی با کسی که خرده‌فرمایش و حساسیت بسیار دارد، از فرصت‌های پیش‌آمده و هم‌صحبتی‌هایی که در دوران کاری برای آنها پیش می‌آید بیشتر استفاده کنند.

ضمن اینکه شاهد کم‌دوام یا بی‌دوامی ازدواج سایر سلبریتی ها هستند،  بنابراین مسوولیت‌گریز از تشکیل خانواده می‌شوند و از اقدام به ازدواج سرباز می‌زنند.

 

سبک زندگی هر سلبریتی قابل تقلید نیست

کاوه در بخشی دیگر از این گفت‌وگو با تأکید بر اینکه این افراد مشهور معمولاً برای قشر جوان الگو می‌شوند تا آنجا که در مساله ازدواج یا دیر ازدواج کردن خود را با آنان همانندسازی می‌کنند، خاطرنشان کرد: این در حالیست که همه اقشار جامعه باید بدانند که بین هنر سلبریتی ها و رفتار و زندگی شخصی او تفکیک قائل شوند یعنی بتوان برای نوجوانان و جوانان جا انداخت که این سلبریتی ممکن است هنرمند خوبی باشد اما ممکن است همسر خوبی نباشد یا شخص با اخلاقی در زندگی شخصی خود نباشد.

وی تأکید کرد: نسل جوانی که به دنبال الگو است باید بیاموزد که سبک زندگی هر سلبریتی قابل تقلید نیست. قرار نیست اگر شیوه پوشش و حرفه هنری یک سلبریتی برای قشر نوجوان و جوان جذاب است، سبک‌ زندگی شخصی او را الگوی زندگی شخصی خود قرار دهند زیرا معمولاً ما از بیرون فقط ناظر ویترین و ظاهر زندگی‌ این افراد هستیم.

بیشتربخوانید:

مراحل ازدواج و انتخاب همسر

 

برچسب ها: ازدواج، انتخاب همسر، سبک زندگی، سن ازدواج، سلبریتی تعداد بازديد: 322 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز