Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 18:59

15
تیر
کـتاب بخوانیم : کتاب «با اطمینان می‌دانم که»

کـتاب بخوانیم : کتاب «با اطمینان می‌دانم که»

اپرا وینفری خود زندگی سختی در کودکی داشته و قربانی تبعیض نژادی و سوءاستفاده جنسی در ۱۴ سالگی بوده است. او در مورد تولد خود چنین می‌گوید: تولد من باشرم، پریشانی و پشیمانی پدرم و مادرم همراه بوده.

تحریریه زندگی آنلاین : کتاب با اطمینان می‌دانم که توصیه‌های اپرا وینفری برای موفقیت و خوشبختی در زندگی است. این کتاب همان‌طور که از نامش پیداست شامل موضوعاتی می‌شود که اپرا وینفری طی سال‌ها از آن‌ها اطمینان حاصل کرده و اکنون به‌صورت کتاب چاپ کرده است.

اپرا وینفری خود زندگی سختی در کودکی داشته و قربانی تبعیض نژادی و سوءاستفاده جنسی در ۱۴ سالگی بوده است. او در مورد تولد خود چنین می‌گوید: تولد من باشرم، پریشانی و پشیمانی پدرم و مادرم همراه بوده.

اما درگذر زمان او به موفقیت‌های فراوانی رسیده است و جزء ثروتمندترین زنان دنیا محسوب می‌شود.

ماجرای نوشتن این کتاب به یک مصاحبه در سال ۱۹۹۸ برمی‌گردد که در آن جین سیسکل از اپرا می‌پرسد که: ” به هم بگو، چه چیزی را به‌طور قطعی می‌دانی؟” همین سؤال باعث می‌شود اپرا به فکر فرو رود و بعد از سال‌ها کتابی با همین عنوان بنویسید. کتابی که تجربه‌های ناب و فوق‌العاده این مجری محبوب را در اختیار همه علاقه‌مندان قرار داده است.

 بیشتربخوانید:

کتاب بخوانیم: چگونه با مشکلات رفتاری کودکم برخورد کنم؟!

 

درباره کتاب با اطمینان می‌دانم که

این کتاب طی چهارده سال نوشته‌شده است. و در طی این سال‌ها اپرا از هر آنچه اطمینان یافته صحبت می‌کند. این کتاب پُر است از امید، صداقت، نور و ایمان. شامل تجربه‌ها و صحنه‌هایی از زندگی این مجری تلویزیونی است که به شما آرامشی بی‌همتا می‌دهد. کتاب به نحوی هم یک کتاب زندگی‌نامه محسوب می‌شود. چون اپرا تماماً از تجربه‌ها و خاطرات خود صحبت می‌کند و بعد از تعریف هرکدام از آن‌ها نکته یا نکاتی که از آن‌ها اطمینان حاصل کرده است را بازگو می‌کند.

 

اپرا وینفری، کتاب با اطمینان می‌دانم که را در هشت فصل نوشته است:

  1. لذت
  2. انعطاف‌پذیری
  3. ارتباط
  4. شکرگزاری
  5. احتمال
  6. اعجاز
  7. شفافیت
  8. قدرت

در حین خواندن کتاب متوجه می‌شوید که اپرا علاوه بر اینکه کودکی سختی داشته است، در بزرگ‌سالی هم با مشکلات متعددی روبه‌رو شده است. اما با همه این‌ها دست‌وپنجه نرم کرده است و بهترین زندگی ممکن را برای خودساخته است. به نظر من همین باعث می‌شود که آموزه‌های او در این کتاب تا این حد مؤثر باشد. کتاب با لحنی بسیار صمیمانه نوشته‌شده است و ترجمه بسیار خوب و روانی هم دارد.

 بیشتربخوانید:

کتاب بخوانیم: عاقلانه انتخاب کنید و عاشقانه ازدواج کنید!

 

 

قسمت‌هایی از کتاب

با اطمینان می‌دانم که هرروز زندگی این فرصت را در اختیارت قرار می‌دهد که نفسی تازه کنی، از قیدوبند رها شوی و تا جایی که می‌توانی صاحب یک زندگی بدون پشیمانی و سرشار از لذت، خنده و شادی باشی. می‌توانی آن‌طور که روحت به تو القا می‌کند درصحنه زندگی همچون رقص والس، حرکت کنی یا کنار دیوار بنشینی و اجازه دهی سایه‌ای از ترس و تردید تو را پس زند.

یک رمان عالی یا یک زندگی‌نامه یا یک فنجان چای و یک جای دنج به من بدهید، آن‌وقت من در بهشتم.

با اطمینان می‌دانم که مطالعه تو را وسعت می‌دهد و بهت امکان می‌دهد تا به هر آنچه در ذهنت هست برسی. بیشترین چیزی را که از مطالعه دوست دارم این است که افق‌هایت را ارتقا می‌دهد و به رشدت کمک می‌کند.

هر وقت با یک تصمیم سخت روبه‌رو می‌شوم، از خودم می‌پرسم اگر از اشتباه کردن، رد شدن، احمق به نظر رسیدن و تنها شدن نمی‌ترسیدم، چه تصمیمی می‌گرفتم؟ با اطمینان می‌دانم که وقتی نمی‌ترسی، پاسخی که به دنبالش هستی، با وضوح نمایان می‌شود و وقتی به دل ترس‌هایت قدم می‌گذاری، باید مطمئن باشی که بزرگ‌ترین چالش زندگی‌ات، اگر اراده کنی، می‌تواند بزرگ‌ترین نیروی زندگی‌ات باشد.

با اطمینان می‌دانم که نداشتن یک رابطه صمیمانه، نشان‌دهنده فاصله شما از دیگری نیست، بلکه نوعی بی‌اعتنایی به وجود خودتان به شمار می‌رود.

مهم نیست که چه چیزی را هدیه می‌دهید، مهم این است که چقدر از وجودتان را در آن هدیه می‌گذارید. این‌طوری وقتی هدیه فرستاده می‌شود، روح شما هم گسترش می‌یابد.

بیشتربخوانید:

کـــــتاب بخوانیم : تاریکیِ معلقِ روز

کــــتاب بخوانیم : درباره خوب بودن

 

 

برچسب ها: مطالعه، معرفی کتاب، کتاب، سوءاستفاده جنسی تعداد بازديد: 224 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز