Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:12

26
دی
حسرت حضور فوتبال ایران در المپیک ۴۴ ساله شد

حسرت حضور فوتبال ایران در المپیک ۴۴ ساله شد

گروه ورزش: تیم ملی امید با وجود برتری مقابل چین، به علت تفاضل گل کم‌تر از صعود به مرحله بعد انتخابی المپیک بازماند و رویای رسیدن به این مسابقات ۴۸ ساله شد.

گروه ورزش: تیم ملی امید با وجود برتری مقابل چین، به علت تفاضل گل کم‌تر از صعود به مرحله بعد انتخابی المپیک بازماند و رویای رسیدن به این مسابقات ۴۸ ساله شد.

تیم ملی امید ایران در آخرین دیدارش در انتخابی المپیک در تایلند، از ساعت ۱۳:۴۵ به مصاف تیم ملی چین رفت که این بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع تیم ملی ایران تمام شد.

امید نورافکن (۸۷ - پنالتی) برای تیم امید گلزنی کرد اما این برد برای تیم ایران کارساز نبود و تیم ازبکستان با تفاضل گل بهتر نسبت به ایران به همراه کره جنوبی از گروه سوم صعود کرد. ازبکستان با وجود شکست یک به ۲ در دیدار امروز برابر کره جنوبی راهی مرحله بعد شد.

حمید استیلی تیم امید را در بازی دیروز با ترکیب حبیب فرعباسی، عارف آقاسی، مجتبی نجاریان، متین کریم زاده، شاهین طاهرخانی، رضا دهقانی، مهدی مهدی خانی، امید نورافکن، جعفر سلمانی (مهدی قائدی)، علی شجاعی (۷۲ - امیرحسین حسین زاده) و اللهیار صیادمنش (۶۴ - رضا جبیره) به زمین فرستاد.

شاگردان حمید استیلی در نیمه نخست کاملا نسبت به حریف برتر بودند و فرصت های خوبی برای گلزنی داشتند. اللهیار صیادمنش در دقایق ۱۲ و ۱۶ می توانست ایران را به گل برساند که عکس العمل دروازه بان چین مانع گلزنی او شد. در دقیقه ۲۸ هم ضربه سر علی شجاعی بعد از برخورد با تیرک افقی دروازه راهی اوت شد.

چین در مجموع روی دروازه ایران یکی، دو موقعیت خلق کرد و بیشتر در حال دفع حملات ایران بود. فشار ایران تا دقایق پایانی نیمه نخست ادامه داشت. مهدی مهدیخانی در دقیقه ۴۴ یک شانس مسلم گلزنی به دست آورد ولی از دو قدمی دروازه توپ را به اوت زد.

در نیمه دوم بازهم فشار حملات ایران ادامه یافت ولی همانند نیمه نخست این موقعیت ها راهی به دروازه حریف نیافت. بهترین موقعیت را در دقیقه ۷۱ رضا جبیره بازیکن تعویضی به دست آورد که واکنش دروازه بان چین مانع گلزنی شد.

البته چینی ها در این نیمه خطرناکتر ظاهر شدند و در دقیقه ۶۶ حتی شوت یکی از بازیکنان این تیم به تیرک دروازه ایران برخورد کرد. در نهایت در دقیقه ۸۵ داور سوریه ای برخورد مدافع چین با مهدی قائدی را خطای پنالتی تشخیص داد. امید نورافکن کاپیتان تیم امید در دقیقه ۸۷ این پنالتی را تبدیل به گل کرد.

در ادامه ایران فشار بیشتری برای افزایش تعداد گل هایش وارد کرد. در دقیقه ۹۳ مهدی قائدی می توانست با یک ضربه سر دروازه چین را باز کند ولی این ضربه با بی دقتی راهی اوت شد.

در حالی که کره‌جنوبی در بازی مستقیم با ازبکستان با حساب دو بر یک به پیروزی رسید و ایران کافی بود دو گل به چین بزند و به المپیک برود، شاگردان استیلی نتوانستند این کار را انجام دهند. با این نتیجه تیم ملی ایران ۴ امتیازی شد و به علت تفاضل گل کم‌تر در رده سوم گروهش قرار گرفت و از صعود به مرحله حذفی انتخابی المپیک بازماند و در نهایت نتوانست راهی المپیک توکیو شود.

با این حساب شمار سال‌های حسرت‌بار فوتبال در حضور در  المپیک به ۴۸ سال افزایش یافت و چه بسا در صورت اعمال تغییراتی در المپیک ۲۰۲۴ و حذف فوتبال از این مسابقات، این حسرت ابدی شود. 

تیم ایران در بازی اول خود در این رقابت ها مقابل ازبکستان به نتیجه تساوی یک - یک رسیده بود. در بازی دوم هم تیم ایران مقابل کره جنوبی با نتیجه یک به ۲ بازنده شد.

به این ترتیب تیم امید ایران با یک برد، یک باخت و یک تساوی و در مجموع با ۴ امتیاز با تفاضل گل کمتر نسبت به ازبکستان از صعود بازماند.

برچسب ها: ورزش، المپیک، تیم فوتبال ایران، تیم ملی امید، حمید استیلی تعداد بازديد: 390 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز