Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 19:16

28
آبان
ویلموتس گزینه ای به کام فدراسیون

ویلموتس گزینه ای به کام فدراسیون

مارک ویلموتس در چند ماه اخیر عملکرد خوبی نداشته و تردیدهای زیادی درباره ادامه همکاری او با تیم ملی کشورمان وجود دارد.

سپهر ستاری: شروع مارک ویلموتس در تیم ملی ضعیف تر از حد انتظار بوده و همین ابتدای کار انتقادات زیادی به عملکرد مربی بلژیکی وارد شده است. نتایج ضعیف او و خطر حذف از رقابت های انتخابی جام جهانی از یک طرف و بیخیالی و بی تفاوتی این مربی نسبت به وضعیت تیم ملی از طرف دیگر، شدیدا باعث نگرانی اهالی فوتبال شده است.

 

آیا ویلموتس پروازی است؟

مارک ویلموتس در حالی از زمان امضای قرارداد با تیم ملی اغلب در مرخصی بوده و مدت زیادی را در کشورمان نگذرانده که پس از جدایی کی روش انتظار داشتیم جانشین او بیش از مرد پرتغالی در کشورمان حضور داشته باشد و لیگ برتر را زیر نظر بگیرد ولی ظاهرا این موضوع چندان برای فدراسیون مهم نبوده و مرخصی های ویلموتس حتی از کی روش هم بیشتر بوده است، حتی تاج پیش از انتخاب او اطمینان داد اتفاقات زمان کی روش تکرار نخواهد شد و در قرارداد مربی جدید همه نکات لحاظ می شود ولی با گذشت چند ماه از همکاری فدراسیون و ویلموتس می بینیم او هم فعلا یک مربی پروازی است. با این وجود شاید بعد از پرداخت طلب ویلموتس شاهد حضور بیشتر این مربی در کشورمان باشیم که این امر در آینده مشخص خواهد شد.

 

واقعا وقت گروکشی نبود!

پس از باخت و عملکرد ضعیف مقابل بحرین حداقل انتظار می رفت سرمربی بلژیکی تیم ملی پیش از بازی با عراق زودتر وارد کشور شود و تمرینات را آغاز کند و حتی در برنامه لیگ هم این موضوع به خوبی پیش بینی شده بود و تمرینات تیم ملی می توانست از یک هفته پیش از بازی حساس با عراق آغاز شود اما ویلموتس ترجیح داد به خاطر طلبش گروکشی کند تا در نهایت تیم ملی کشورمان چند جلسه تمرینی مهم را از دست دهد. این در حالی است که برای تیم های ملی که جلسات تمرینی کمی پیش از بازی های خود برگزار می کنند، حتی یک جلسه هم شدیدا مهم است ولی مرد بلژیکی که پیش از این در حرف نشان داده بود فعلا مطلبات مالی برایش اهمیت ندارد، خلاف این امر را ثابت کرد و تیم ملی شدیدا از این بابت آسیب دید. در این موضوع البته فقط ویلموتس مقصر نیست؛ بلکه فدراسیون فوتبال که می دانست سرمربی اش هنوز دستمزد نگفته باید زودتر به فکر می افتاد ولی در فدراسیون کسی به این مسائل فکر نمی کند.

تفاوت ویلموتس با دیگر مربیان خارجی موفقی که به کشورمان آمده اند در این است که نفراتی چون کی روش و برانکو هرگز مسائل فنی را قربانی مسائل مالی نمی کردند و خواسته های خود را در زمان مناسب پیگیری می کردند؛ حتی مربی تازه واردی چون استراماچونی هم زمانی تحریم تمرینات را آن هم به اصرار بازیکنان تایید کرد که تیمش دو هفته هیچ مسابقه ای نداشت ولی ویلموتس که بارها از صبوری اش تقدیر و قدردانی شده بود در حساس ترین زمان ممکن دست تیم ملی را خالی گذاشت.

 

صد و هشتاد دقیقه فوتبال بدون برنامه

اگر دو بازی آخر تیم ملی مقابل تیم های عراق و بحرین را ببینید به سختی می توانید طرح و برنامه خاصی در بازی تیم ملی بیابید، تیمی که در گذشته برای تک تک دقایق بازی خود برنامه داشت، این روزها یک فوتبال بدون هدف را بازی می کند که البته با توجه تغییر مربی و تفکر جدیدی که وارد تیم ملی شده تا حدودی می تواند طبیعی باشد ولی ضعف دفاعی تیم ملی به بهانه انجام فوتبال هجومی که تاکنون هم عملی نشده، پس از دوران درخشانی که در گذشته تجربه کرده ایم، قابل پذیرش نیست؛ شنیده شده برخی از بازیکنان تیم ملی هم از برنامه های تاکتیکی مربی بلژیکی راضی نیستند و معتقدند او تمرینات خاصی برای بهبود وضعیت تاکتیکی تیم ملی در نظر نمی گیرد. علاوه بر این ویلموتس هنوز از توانایی بازیکنان خود به طور کامل آگاه نیست و این موضوع در انتخاب لیست نفرات تیم ملی، ترکیب اصلی و تعویض ها به خوبی خودش را نشان داده است. حل این موضوع هم فقط با بازی های دوستانه و جلسات تمرینی بیشتر امکان پذیر است که فعلا چنین چیزی رخ نداده و تیم ملی تا فروردین ماه سال بعد مسابقه ای نخواهد داشت.

 

ویلموتس؛ انتخابی برای فدراسیون!

در مجموع در حال حاضر کسی از حضور مارک ویلموتس و عملکرد چند ماهه اش راضی نیست به جز فدراسیون فوتبال که از شر غرغر های کی روش راحت شده و یک مربی آرام و بیخیال پیدا کرده که پس از از دست دادن چندین فیفادی هم صدایش در نمی آید و تاج و همکارانش به سادگی به کارهای دیگرشان می رسند. با این حال اگر بخواهیم از منظر فوتبالی به این ماجرا نگاه کنیم، تیم ملی پس از مربی سخت گیری چون کی روش باید به دنبال یک گزینه سخت گیرتر از ویلموتس می رفت تا این چنین دچار مشکل نشود. برکناری سرمربی بلژیکی تیم ملی در مقطع فعلی با توجه به مبلغ بالای قرارداد او امکان پذیر نیست و شاید بعد از تنها شش بازی منطقی هم نباشد ولی ویلموتس هم باید در ادامه راه تلاش بیشتری کند تا وضعیت تیم ملی کشورمان در بهبود ببخشد.

برچسب ها: اخبار ورزشی، فدراسیون فوتبال، مارک ویلموتس، تیم ملی فوتبال ایران تعداد بازديد: 224 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز