Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:17

18
دی
چهره های دی ماه

چهره های دی ماه

این بار اخبار سینمایی بازیگران زن از قبیل هانیه توسلی، مونا فرجاد، باران کوثری، لیندا کیانی، زهره شکوفنده، آزیتا لاچینی، زری خوشکام و مریم بوبانی را برایتان گردآوری کرده‌ایم.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه زنان

 

1- هانیه توسلی

گرفتار در «بن بست وثوق»

‌‌هانیه توسلی که در سال‌های اخیر کوشیده با وسواس بیشتری به انتخاب نقش دست زند یک فیلم با مضمون آسیب‌های برآمده از ایجاد تردید در زندگی زناشویی با نام «نقطه کور» را آماده اکران دارد.

توسلی بازی در «بن بست وثوق» و «مادری» را هم پشت سر گذاشته است. هر دوی این فیلم‌ها را جوانانی فیلم اولی می‌‌سازند؛ اولی را حمید کاویانی می‌‌سازد و توسلی در آن با جمشید مشایخی، مهدی پاكدل و هومن برق نورد همبازی بوده است و دومی را رقیه توکلی که نازنین بیاتی و مریم بوبانی در آن همبازی توسلی بوده اند.

«مادری» فیلمی در تجلیل از مقام مادر است و «بن بست وثوق» نیز فیلمی با مضمون اجتماعی است.

2- مونا فرجاد

کشف حس غربت در تالاب‌های جنوب

فرزند کوچکتر جلیل فرجاد بازیگر دهه شصتی سینما و تلویزیون که از کودکی بازیگری را تجربه کرد در سالهای اخیر بیشتر در تلویزیون دیده شده است.

«ساختمان پزشکان» و «بوی باران» از جمله سریال‌هایی هستند که مونا فرجاد را با آنها به خاطر می‌آوریم.

این بازیگر به تازگی مشغول بازی در فیلمی سینمایی با نام «ماهور» شده است؛ فیلمی که جوانی به نام حمید زرگرنژاد آن را می‌‌سازد و ساعد سهیلی، یوسف مرادیان، بهاره کیان افشار و میترا حجار از دیگر بازیگران آن هستند.

بخش عمده فیلمبرداری «ماهور» در لوکیشن‌‌های بکر و واقعی در تالاب‌‌ها و روستاهای جنوب انجام شده است.

3- باران کوثری

در هزارتوی یک بحران

باران کوثری از جمله بازیگران زن سینمای ایران است که در سالهای اخیر کوشیده حدی بالا از استانداردهای بازیگری خود را ارائه دهد.

کوثری که با «هفت ماهگی» به سینماها آمده است برای حضور در جشنواره فجر امسال هم دو فیلم «بی‌نامی» و «سد معبر» را دارد.

«بی‌نامی» را کارگردانی جوان به نام علیرضا صمدی ساخته و باران در آن در برابر حسن معجونی از بازیگران شناخته شده تئاتر ایفای نقش کرده است و «سد معبر» را هم محسن قرایی ساخته که به مانند «هفت ماهگی» این حامد بهداد است که نقش مقابل او را بازی می‌‌کند.

«بی نامی» درباره بحرانی بزرگ است که سرراه زندگی یک مرد و زن سبز می‌‌شود و «سدمعبر» هم درباره درگیریهای یک کارگر سدمعبر شهرداری و پرسش‌های پیش رویش است.

4- لیندا کیانی

از «ماجرای نیمروز» تا «انزوا»

 لیندا کیانی که با معرفی محمدرضا شریفی‌نیا، وارد مجموعه بازیگران سریال تلویزیونی «ساعت شنی» بهرام بهرامیان شد و با بازی در این مجموعه تلویزیونی در نقش مهتاب، توجه علاقه‌مندان سینما را به بازی و توانایی‌های خود جلب کرد در سالهای اخیر در مجموعه‌‌های «پشت بام تهران» و «نفس گرم» حضور داشته است.

این بازیگر 36 ساله ایرانی اخیرا بازی در دو پروژه سینمایی را پشت سر گذاشت؛ یکی فیلمی سیاسی-تاریخی به نام «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان که در دهه 60 روایت می‌‌شود و ماجرای نابودی موسی خیابانی از سران منافقین را روایت می‌‌کند و دیگری فیلمی به نام «انزوا» ساخته مرتضی‌علی عباس‌میرزایی که درونمایه ای اجتماعی دارد.

5- زهره شکوفنده

روایت داستان بچه فیل دست و پا چلفتی!

زهره شکوفنده از جمله بازماندگان نسل طلایی دوبله ایران است که مخاطبان او را با صداپیشگی بسیاری از بازیگران شاخص سینمای دنیا و از جمله آنجلینا جولی، جولین مور، مگ رایان، جنیفر لوپز و جولیا رابرتز می‌‌شناسند.

شکوفنده که اخیرا حضور در مسابقه «جادوی صدا» را به عنوان یکی از اعضای هیأت داوران پشت سر گذاشت مشغول دوبله یک انیمیشن به نام «فیلشاه» بوده است.

«فیلشاه» توسط‌‌هادی محمدیان ساخته شده و قصه بچه فیلی به نام «شادفیل» است که بسیار دست و پا چلفتی است!

بهرام زند، ناصر طهماسب، میرطاهر مظلومی، شوکت حجت، حامد عزیزی، ژرژ پطروسی، شایان شامبیاتی، بهمن‌‌هاشمی و اکبر منانی دیگران همکاران شکوفنده در دوبله این انیمیشن هستند.

سرپرست دوبلاژ برعهده سعید شیخ زاده بوده است و شکوفنده و همکارانش کوشیده اند حس مفرحی که در این انیمیشن وجود دارد را به بهترین شکل به مخاطب عرضه کنند.

6- آزیتا لاچینی

مواجهه با مشکلات روانی یک کارگر!

آزیتا لاچینی که یک سال دیگر 80 ساله می‌‌شود بعد از مدتها دوری از سینما با فیلم «گاو زخمی» به سینماها آمده است.

«گاو زخمی» را سعید دولتخانی ساخته که داستانی درباره یک کارگر ایرانی است که تعادل روانی ندارد. آرش مهاجر، بهار نوحیان و مهران رجبی از جمله همبازیان لاچینی در این فیلم بوده اند.

آخرین کارهای سینمایی و تلویزیونی لاچینی پیش از «گاو زخمی» سریال «قاب خاطره» و فیلم‌های «عروسک فرنگی» و «پرونده‌ای برای سارا» بوده‌اند.

لاچینی به دلیل کهولت سن کمتر پیشنهاد بازیگری را می‌‌پذیرد اما با این حال در نقش‌هایی که می‌‌پذیرد می‌‌کوشد با تمام توان ایفای نقش کند.

7- زری خوشکام

همکاری با امین حیایی و آقازاده‌

زری خوشکام بازیگر قدیمی سینمای ایران که بعد از ازدواج با علی حاتمی کارگردان سرشناس ایرانی اغلب در آثار همسرش بازی کرد چند سالیست که بازیگری را بیش از گذشته جدی گرفته است.

او بعد از پشت سر گذاشتن بازی در «سیمای زنی در دوردست» و «در دنیای تو ساعت چند است؟» به تازگی جلوی دوربین حمید نعمت ا.. رفت و بازی در فیلمی به نام «شعله‌ور» را تجربه کرد.

فیلمی که بازیگر اصلی آن امین حیایی است و در قامت مردی میانسال ظاهر شده که حس می‌‌کند در زندگی هیچ عددی نشده است!

جالب است که دارا حیایی فرزند پسر امین حیایی از ازدواج اولش نیز در این فیلم ایفای نقش کرده است.

8- مریم بوبانی

یک ماه زیر باران!

بازیگر بااخلاق سینما و تلویزیون که در سالهای اخیر حضور موثرش را در آثاری نظیر «ارغوان»، «بی خداحافظی» و «آینه‌‌های روبرو» دیده ایم بازی در فیلمی با نام «چهل کچل» را پشت سر گذاشته است!

این فیلم را صادق صادقی دقیقی ساخته است و نکته جالب درباره این فیلم آن است که بیشتر از 70 درصد فیلمبرداری آن یعنی حدود 30 روز زیر باران انجام شده است! 

برای ایجاد این فضای بارانی در مجموع از ۷۲۰۰۰ هزار لیتر آب استفاده شده است.«چهل کچل» از این نظر رکوردی را در سینمای ایران به جا گذاشته است!!!

پژمان بازغی، پرهام دلدار، رضا ناجی و سوگل طهماسبی از جمله بازیگرانی هستند که در «چهل کچل» در کنار بوبانی ایفای نقش کرده‌اند.

 

برچسب ها: باران کوثری، بازیگر زن، هانیه توسلی، مونا فرجاد، لیندا کیانی، زهره شکوفنده، آزیتا لاچینی، زری خوشکام، مریم بوبانی تعداد بازديد: 661 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز