Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:33

24
آبان
گزارش موسیقی در ماهی که گذشت

گزارش موسیقی در ماهی که گذشت

در گزارش زیر به جدیدترین فعالیت‌‌‌های پرواز همای، احسان خواجه امیری، فرزاد فرزین، محسن چاوشی، سیامک عباسی و حجت اشرف‌زاده پرداخته‌ایم. خواندن آن را به علاقه‌مندان پیشنهاد می‌کنیم.

خبرنگار: بهاره کنجکاوفرد

 

خواننده‌‌‌های کشورمان در عرصه‌‌‌های مختلف موسیقی از جمله موسیقی ایرانی و موسیقی پاپ، در یک ماه اخیر فعالیت‌‌‌هایی داشته‌اند که برخی از آن‌‌‌ها در حیطه اجرای صحنه‌ای فعال بوده‌اند و برخی دیگر مشغول انجام مراحل تولید آلبوم جدیدشان هستند.

**طنین موسیقی ایرانی "همای" در کاخ سعد‌آباد

یکی از هیجان انگیزترین و در عین حال جذاب‌ترین بخش‌‌‌های موسیقی پائیزی، مربوط به اجرای پرواز همای و گروه مستان در محوطه فضای باز کاخ سعد آباد بود. 

پرواز همای در این برنامه که در قالب سه شب متوالی و در مقابل کاخ ملت مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد، منتخبی از قطعه‌‌‌های آلبوم "در شب گیسوان تو" را به همراه تعدادی دیگر از آثار پرطرفدارش روی صحنه برد که مخاطبان او با خواندن بخش‌‌‌هایی از قطعه‌‌‌های همای، خواننده مورد علاقه‌شان را به شکل ویژه همراهی کردند.

خواننده آلبوم "در شب گیسوان تو" در ابتدای این برنامه، ضمن تقدیم اجرای پائیزی‌اش به استاد علیپور که در جمع مخاطبان او قرار داشت، شاخه‌‌‌های گل رزرا همراه با اعضای گروهش، به مردمی که در کاخ سعد آباد حضور داشتند، تقدیم کرد.

ای خانه‌ات خراب، دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید، شیرین لب، مه پاره و گرگ درون ازجمله قطعه‌‌‌هایی است که درکنسرت پائیزی این خواننده موسیقی ایرانی، برگزار شد. 

اجرای قطعه متفاوت و نسبتاً شاد شیرین‌لب”یکی دیگراز برنامه‌های پرواز همای در رپرتوار این کنسرت بود.  همای در حین اجرای “شیرین لب”با حرکات دست شورو هیجان فراوانی در فضای آزاد کاخ سعدآباد برپا می‌کرد و عده‌ای را که در صندلی‌های جلوتر و در نزدیکی وی حضور داشتند، به همخوانی با صدای بلند وا می‌داشت.

کنسرت بزرگ پائیزی پرواز همای به همت موسسه آوای هنر با مدیریت روابط عمومی سید علی نیکونیا در محوطه کاخ سعد آباد و با استقبال پرشور علاقه مندان برگزار شد.

همای در سی‌و‌یکمین دوره جشنواره موسیقی فجر نیز در دو نوبت با علاقه‌مندانش در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی دیدار کرده بود که بلیت‌‌‌های این اجرا هم همچون سایر کنسرت‌‌‌های این خواننده، از مدت‌‌‌ها قبل، به طور کامل به فروش رسیده بود.  ترانه‌سرایی و آهنگسازی بیشتر قطعه‌‌‌های اجرایی همای، اثری از این خواننده ایرانی است که ثابت می‌‌‌کند او با تسلط و مهارت در شاخه‌‌‌های دیگری غیر از آواز نیز، بسیار خوش می‌‌‌درخشد.

** رونمایی از چهره سیامک عباسی پس از 7 سال

سیامک عباسی خواننده موسیقی پاپ که به مدت 7 سال بدون نمایش چهره‌اش فعالیت می‌‌‌کرد، در نخستین شب‌‌‌های فصل پائیز و در حالی که مدت زمان زیادی از انتشار نخستین آلبومش به صورت رسمی با عنوان "خوشبختیت ارزومه" نمی‌گذشت، در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی با طرفداران خود ملاقات کرد. 

این خواننده که تاکنون تصویری از چهره خود منتشر نکرده بود، در ابتدای نخستین کنسرت خود و در حالی که موسیقی نخستین قطعه توسط اعضای گروهش نواخته می‌‌‌شد، حدود 1 دقیقه 40 ثانیه از این اثر را در حالی خواند که هنوز روی صحنه قدم نگذاشته بود و حضور یکباره اش شور و غوغایی عجیب به پا کرد.

خواننده آلبوم "خوشبختیت آرزومه" در میان کنسرت پاییزی خود با انتقاد از حضور مداوم در فضای مجازی گفت: آقایی را می‌‌‌بینم که در ردیف سوم نشسته اما مدام سرش در تلگرام است.  خواهش می‌‌‌کنم برای چند لحظه گوشی‌‌‌هایتان را کنار بگذارید.

مریم خدارحمی، هدی زین‌العابدین، کوشان حداد و آرون حسینی میهمانان ویژه این خواننده در نخستین کنسرتش بودند.

سیامک عباسی در پایان مدت نخستین اجرای صحنه‌ای خود، گفت: به عشق تمامی شما عزیزان اینجا هستم و مطمئنم که می‌‌‌دانید 7 سال صبوری کار چندان راحتی نیست.

**احسان خواجه‌امیری تور کنسرت‌‌‌های آلبوم "سی سالگی" را برگزار می‌‌‌کند

احسان خواجه امیری که به تازگی جدیدترین آلبوم موسیقی خود با عنوان "سی سالگی" را منتشر کرده، هم اکنون عازم کانادا شده تا ابتدا تور کنسرت‌‌‌های خود را در این کشور برگزار کند و سپس برای دیدار با مخاطبان موسیقی خود در آمریکا، راهی لس آنجلس شود.

آلبوم "سی سالگی" خواجه امیری از 9 قطعه موسیقی تشکیل شده که ترانه‌‌‌های آن را روزبه بمانی، زهرا عاملی و افشین یدالهی سروده اند. سی سالگی، جاذبه، یه روزی میاد، آخر همون شد، بی تفاوت، نفس، آرزو کن، بعد تو، کاری کردی و درد عمیق قطعه‌‌‌های جدیدترین اثر موسیقایی این خواننده پاپ را تشکیل می‌‌‌دهد.

همچنین آهنگسازی و تنظیم قطعه‌‌‌های آلبوم "سی سالگی" خواجه امیری را هومن نامداری، اکبر شاهی و علیرضا افکاری بر عهده داشته اند. 

در این آلبوم همچنین میثم مروستی، احسان نی زن، فرشید ادهمی، سیامک کریم پور، کامیار ماندگاریان، رضا عسگرزاده، پرویز وزیری و علی ضرابی ساز نواخته‌اند.

خواننده آلبوم "پائیز، تنهایی" پس از بازگشت از تور کنسرت‌‌‌های خود در اروپا و آمریکا، اوایل زمستان در تهران با علاقه مندان موسیقی خود دیدار می‌‌‌کند.

** آرمین قیطاسی رکورد نوازندگی "پرواز زنبور عسل" را شکست

آرمین قیطاسی نوازنده جوان ساز فلوت به تازگی موفق شده در نواختن فلوت قطعه مشهور "پرواز زنبور عسل" رکورد زمان را بشکند به نحوی که تصاویر نوازندگی وی در تمامی سایت‌‌‌های داخلی و خارجی بیننده‌‌‌های بسیاری پیدا کرده است.

به طور یقین با جلب هرچه بیشتر حمایت‌‌‌های دولتی به سوی این نوازنده جوان، او امکان حضور در مسابقات گینس را پیدا می‌‌‌کند تا هنر خود را به رخ جهانیان بکشد و برای ایران و ایرانیان افتخار بیافریند.

**آلبوم جدید حجت اشرف زاده در راه است

جدیدترین آلبوم موسیقی حجت اشرف زاده خواننده موسیقی ایرانی مراحل تولید خود را پشت سر می‌‌‌گذارد که تا پایان سال جاری در اختیار علاقه‌مندان این خواننده قرار بگیرد.

اشرف‌زاده همچنین به تازگی آلبومی با عنوان "خاتون" را با حال و هوای ماه محرم روانه بازار موسیقی کرد که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان این نوع موسیقی رو به رو شد.

این خواننده موسیقی ایرانی تلاش کرده تا در آلبوم "خاتون" نتیجه پژوهش‌‌‌های خود در عرصه موسیقی عاشورایی را به مخاطبانش ارائه دهد.

**محسن چاوشی موسیقی "شهرزاد 2" را می‌‌‌سازد

این روزها و در حالی که گروه سازنده سریال پرمخاطب "شهرزاد" مشغول تولید فصل دوم این اثر شبکه نمایش خانگی هستند، محسن چاوشی مشغول ساخت موسیقی و خواندن برای فصل دوم سریال "شهرزاد" است.

چاوشی که با حضور در فصل نخست سریال "شهرزاد" توانست موفقیت قابل توجهی به دست آورد، بار دیگر در کنار شهاب اکبری برای کسب موفقیت در فصل دوم سک سریال شبکه نمایش خانگی، خیز برداشته است.

**فرزاد فرزین و تجربه دوباره بازیگری

فرزاد فرزین خواننده موسیقی پاپ به تازگی ایفای نقش در سریال "عاشقانه" به کارگردانی منوچهر‌‌‌هادی را به پایان رسانده است.

فرزین که این روزها در خارج از کشور، به قول خودش مشغول رقم زدن اتفاق‌‌‌هایی غافلگیرکننده برای مخاطبانش است، در این سریال در کنار محمدرضا گلزار، ساره بیات، پانته آ بهرام، بهاره کیان افشار، حمیدرضا پگاه، علیرضا زمانی نسب، حسین یاری، مسعود رایگان، هومن سیدی، سارا رسول زاده و مهناز افشار در نقش گیسو بازیگران اصلی «عاشقانه» را تشکیل می‌‌‌دهند.

این مجموعه ١٥ قسمتی برای پخش از شبکه نمایش خانگی تولید خواهد شد.

پیش‌تر خبرهایی مبنی بر خوانندگی فرزاد فرزین در سریال "عاشقانه" به گوش رسیده بود که این خبر تکذیب شد و بر اساس این تکذیب، چنین اعلام شد که فرزاد فرزین تنها به عنوان بازیگر در سریال "عاشقانه" حضور دارد و صحبتی مبنی بر خوانندگی و یا ساخت موسیقی "عاشقانه" با او صورت نگرفته است.  

 

برچسب ها: موسیقی، خواننده، حجت اشرف زاده، موسیقی ایرانی، گزارش موسیقی، فرزاد فرزین، محسن چاوشی، آرمین قیطاسی، احسان خواجه امیری، سیامک عباسی تعداد بازديد: 675 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز