Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 8 مهر 1403 - 08:51

29
فروردین
«خمره» مرادی کرمانی، نامزد جايزه آمريکا

«خمره» مرادی کرمانی، نامزد جايزه آمريکا

موسسه انتشاراتی شمع و مه که مسئولیت نشر این کتاب به زبان انگلیسی را بر عهده داشته، خبر نامزد شدن کتاب خمره در جایزه موسسه توسعه ادبیات خاورمیانه‌امریکا را اعلام کرده است.

موسسه انتشاراتی شمع و مه که مسئولیت نشر این کتاب به زبان انگلیسی را بر عهده داشته، خبر نامزد شدن این کتاب در جایزه موسسه توسعه ادبیات خاورمیانه‌امریکا را اعلام کرده است. کتاب «خمره» که در ایران بیش از 20 بار تجدید چاپ شده از آثار مطرح هوشنگ مرادی کرمانی است.

این کتاب به 14 زبان‌ مختلف دنیا ترجمه شده و جایزه‌های بین‌المللی زیادی را از آن خود کرده است. همچنین از روی این کتاب یک اقتباس سینمایی به کارگردانی ابراهیم فروزش تهیه شده که جایزه پلنگ طلایی جشنواره لوکارنو را برده است. داستان این کتاب در یک روستا می‌گذرد.

خمره ای که بچه‌های مدرسه روستا در آن آب می‌نوشیدند، شکسته است و دیگر قابل استفاده نیست. مدیر مدرسه، دانش آموزان و برخی از اهالی تلاش می‌کنند تا به نحوی این مشکل را حل کنند. این داستان شرح ماجراهایی است که در این مسیر رخ می‌دهد.

«خمره» اولین اثر از آثار هوشنگ مرادی کرمانی است که توسط کارولین کراسکری مترجم و ایران‌شناس آمریکایی ترجمه شده است.

از این مترجم دو کتاب دیگر این نویسنده یعنی «شما که غریبه نیستید» و «مربای شیرین» نیز توسط انتشارات بین‌المللی شمع و مه منتشر شده است.

 

 

منبع: شروع آنلاین

 

 

برچسب ها: هوشنگ مرادی کرمانی، موسسه انتشاراتی شمع و مه، جایزه پلنگ طلایی، جشنواره لوکارنو، شما که غریبه نیستید، مربای شیرین، کتاب خمره تعداد بازديد: 575 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز