Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 15:36

29
اسفند
همه چیز درباره فیلم هتل؛ کمدی پرفروش این روزها

همه چیز درباره فیلم هتل؛ کمدی پرفروش این روزها

فیلم هتل جدیدترین ساخته مسعود اطیابی است که باز هم در گونه طنز ساخته شده و این روزها به یکی از پر فروش‌ترین فیلم‌های روی پرده تبدیل شده است.

تحریریه زندگی آنلاین: فیلم هتل جدیدترین ساخته مسعود اطیابی است که باز هم در گونه طنز ساخته شده و این روزها به یکی از پر فروش‌ترین فیلم‌های روی پرده تبدیل شده است. اطیابی از زوج موفق پژمان جمشیدی و محسن کیایی برای بازی در نقش اول این فیلم استفاده کرده است و آنطور که مشخص است فیلم با استقبال مخاطبان همراه شده است. اینجا معرفی اولیه این فیلم و جمع‌آوری نقدها را می‌خوانید.

خلاصه داستان فیلم

داستان «هتل» چیست؟ دو مرد، یکی با همسر اولش و دیگری با همسر دومش، به هتلی در جزیره کیش می‌روند که خوش بگذرانند، اما با ورود همسر دوم مرد اولی و همسر اول مرد دومی اوضاع قاراشمیش می‌شود. داستان فیلم به کمدی‌های عامه‌پسند ایتالیایی شبیه است که از این موقعیت‌ها درشان فراوان است. مردهایی با شر و شور فراوان و زنانی که یا آتش‌افروز و تندمزاج و سختگیرند یا ملیح و دلربا و تسلی‌بخش. مردها از اولی گریزان و به دنبال دومی‌اند. شاید دو دهه قبل ساخت این کمدی‌ها اصلا ممکن نبود، اما با تغییر و تحولات اجتماعی که بیان مسائل غامض سال‌های دور را به اموری روزمره و عادی تبدیل کرده، تولید و نمایش این کمدی‌ها حسابی رونق گرفته و اتفاقا مسئولان و تصمیم‌گیرندگان سینما هم هیچ مسئله‌ای با این نوع کمدی‌ها ندارند. با اینکه اطیابی مثلا در «دینامیت» تقابل دو مرد طلبه و دو دختر بی‌قید را نشان می‌دهد یا در همین «هتل» سراغ موضوع قدیمی دو تا شدن شلوار آقایان رفته، اما جنس شوخی‌هایش جوری است که از نظر اقتصادی هم به‌صرفه است. فیلمی که همه اعضای خانواده، حتی خانواده‌های مقید و سنتی، بتوانند در کنار هم ببینند پر سودتر است. البته جنس شوخی‌ها برای وودی آلن‌دیده‌ها یخ و نچسب ولی برای آماتورها حساس و خط قرمزی است. خلاصه که همه‌چی جور بوده تا دخل «هتل» پر شود.

بیشتربخوانید:

انتقاد ازفیلم سینمایی «هتل»

 

 

 

بازیگران و عوامل

  • کارگردان: مسعود اطیابی
  • نویسنده: امیر برادران، مصطفی زندی، پیمان جزینی
  • تهیه کننده: محمد شایسته
  • بازیگران: پژمان جمشیدی، محسن کیایی، ریما رامین‌فر، صدف اسپهبدی، مه‌لقا باقری

 

چند نکته و حاشیه

  • هتل اکران موفقی را پشت سر می‌گذارد تا جایی که در عرض کمتر از ۲ ماه موفق شد لقب دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران را از آن خود کند.
  • پژمان جمشیدی حالا با بازی کردن در فیلم هتل به پول‌سازترین بازیگر سینمای ایران تبدیل شده است که حضورش در هر فیلمی می‌تواند تضمین‌کننده فروش آن باشد.
  • مسعود اطیابی یکی از کارگردان‌های موفق عرصه کمدی است که آثار پرمخاطبی چون انفرادی، خروس جنگی، دینامیت و بخارست را تولید کرده و حالا با هتل دورخیزی برای پولسازترین فیلمساز ایرانی برداشته است.
  • اطیابی که در زمینه سریال نمایش خانگی هم فعالیت دارد بعد از ساخت سریال جادوگر این روزها مشغول ضبط و آماده سازی فصل دوم سریال نیسان آبی است که از فیلیمو پخش می‌شود.
  • هتل دومین همکاری مشترک پژمان جمشیدی و محسن کیایی بعد از فیلم لونه زنبور است که نشان می‌دهد حضور آن‌ها کنار یکدیگر می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.
  • فیلم هتل در جزیره کیش فیلمبرداری شده است و فضای شاد و مفرحی دارد. بهره‌گیری از یک مکان گردشگری و استفاده از جاذبه‌های کیش در خلق یک فیلم کمدی می‌تواند مخاطب را مجذوب فیلم کند. شاید مهم‌ترین ویژگی فیلم هتل هم همین باشد.

بیشتربخوانید:

دغدغه های برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه چیست؟

 

 

 

 

یادداشت پیمان قاسمخانی درباره فیلم هتل

پیمان قاسم‌خانی؛ نویسنده و کارگردان سینمای ایران، پس از دیدن فیلم هتل در یادداشتی درباره این کمدی نوشت: «فیلم هتل رو در سینما دیدم و کیف کردم؛ چه فیلم خوبی! چقدر سرپا و خوش ریتم، چقدر بامزه. خیلی وقت بود به هیچ فیلمی، چه ایرانی و چه خارجی انقدر نخندیده بودم. جایی که پژمان رئیسشو دم در اتاقش می‌بینه یه جوری قهقهه زدم که نفرات جلوییم تو سالن سینما برگشتن نگاهم کردن. خنداندن سالم مردم در سالن سینما کار دشواریه و واقعا هنر می‌خواد فیلمی مثل «هتل» رو انقدر بامزه و سالم ساخت. بازیگرا تک تکشون خوب بودن و کارگردانی و فیلمنامه هم درست و به اندازه بود و در مجموع بهترین کمدی بود که در چندسال اخیر و حتی بیشتر در سینما دیدم. انقدر فیلم برام بامزه و جذاب بود که هفته دیگه هم با خانواده و دوستان برای تماشای مجددش به سینما میریم.»

 

نقد و بررسی منتقدان درباره هتل مسعود اطیابی

محسن فراهانی | «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم؟» این جمله‌ای است که در خلاصه فیلم هتل نوشته شده است اما تقریبا هیچ مفهوم و منظوری را نمی‌رساند. بگذارید خلاصه هتل را ما برای شما تعریف کنیم. هتل ماجرای دو مرد است که یکی با همسر اولش و دیگری با همسر دومش به یک هتل در جزیره کیش رفتند که ناگهان همسر دوم مرد اولی و همسر اول مرد دومی وارد هتل می‌شوند. در نتیجه اتفاقاتی می‌افتد که خداوند نصیب گرگ بیابان نکند ولی نصیب مردهایی که شلوارشان دو تا به بالا شده است می‌کند. شما هم یک لحظه به پایین نگاه کنید. اگر شلوارتان یکی یا یکی به پایین است با خیال راحت به تماشای فیلم کمدی هتل بنشینید. اما اگر شلوارتان دو به بالا است بی‌خیال این فیلم بشوید و وقت خود را صرف شلوار جدید بکنید. شما گرگ روزگارید. ورود گرگ‌ها به سینما ممنوع است.

بیشتربخوانید:

ناگفته های بهرام بیضایی در موزاییک استعاره‌ها

 

 

 

 سایت پلازا

هتل تفاوت‌هایی با فیلم‌های کمدی قبلی مسعود اطیابی دارد و با داستان جذاب و هیجان‌انگیز خود برجستگی می‌یابد. بازیگران با تجربه‌ای همچون پژمان جمشیدی و محسن کیایی، که پیش‌تر در فیلم‌های معروفی مانند «لونه زنبور» و «دینامیت» همکاری کرده‌اند، در این فیلم دوباره به همراه یکدیگر هستند و درخشش خود را ادامه می‌دهند. اطیابی در فیلم «هتل» از تنوع بازیگران بهره‌برده و با انتخاب بازیگران جوان، استعدادهای نوپا را نیز به نمایش می‌گذارد. ما حدس می‌زنیم که اگر این فیلم میان فیلم‌های کمدی امسال قرار بگیرد احتمالا نمرات فیلم ایرانی هتل بالاتر از همه‌ی آنها قرار می‌گیرد.

 سایت کدومو

فیلم کمدی «هتل» در دسته فیلم‌های کمدی اسکروبال ساخته شده. کمدی اسکروبال به آن دسته از فیلم‌ها اطلاق می‌شود که روند آن‌ها منطق خاصی ندارد و فقط برای سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت ساخته شده است. در فیلم هتل، ناهنجاری‌های زیادی به چشم می‌خورد و داستان فیلم بر پایه خیانت و دروغ ساخته شده و در پایان نیز به پشیمانی یا ندامت از این رفتار پرداخته نمی‌شود.تکه کلام‌ها یا رفتارهای اروتیک فیلم، به خاطر بار طنزی که دارند، تاثیرگذاری بیشتری بر فرزندان داشته و نباید تاثیر آن را دست کم گرفت.به علت وجود آرایش‌ها و پوشش‌های زننده، داستان نابه‌هنجار و شوخی‌های دوپهلو، تماشای «هتل» برای گروه سنی کمتر از 15 سال توصیه نمی‌شود.

 

تعداد بازديد: 89 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز