Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:26

30
مرداد
پدرِ "نیما کرمی" راهی بیمارستان شد

پدرِ "نیما کرمی" راهی بیمارستان شد

نیما کرمی خانوادگی درگیرِ کرونا شدند و مراحل درمانی را در منزل می‌گذرانند؛ او همچنین اعلام کرد متأسفانه پدرش راهی بیمارستان شده است.

به گزارش تسنیم نیما کرمی را به اجرای برنامه‌های رمضانی و "صبحی دیگر" شبکه آموزش می‌شناسیم؛ او به همراه همسرش بار‌ها در ویژه‌برنامه‌های مختلفی در تلویزیون اجرا داشته‌اند و همین چندی پیش در عید غدیرخم و شبکه یک سیما برنامه‌ای روی آنتن داشتند.

حالا چند روزی است این مجری تلویزیون خانوادگی به کرونا مبتلا شده‌اند؛ پیگیری‌ها نشان می‌دهد نیما کرمی، همسر و مادر و فرزندانش در منزل تحت درمان‌اند و متأسفانه پدرش به علت درگیری بیشتر ریه‌هایش راهی بیمارستان شده است.

نیما کرمی  تأکید کرد: فرزندانم دو روز اول تب مختصر و مشکلات گوارشی داشتند و خدا را شکر، حال‌شان خوب شد؛ من و مادرم دارو‌های کرونایی را در منزل استفاده می‌کنیم و فعلاً منتظریم ببینیم که آیا همسرم فردا زمان سی‌تی‌اسکن شان است که ایشان هم درگیری ریوی پیدا کرده‌اند درمانِ با این دارو‌ها را آغاز کنند.

او درباره وضعیتِ جسمانی خود و خانواده‌اش، افزود: خوشبختانه ما مراحل درمانی را می‌گذرانیم و درصد پایینی ریه‌های من و مادرم را درگیر کرده، اما متأسفانه پدرم قدری این درصد و فاکتور‌های کرونایی‌اش بیشتر بود و در بیمارستان (البته بخش عادی) بستری است و آن‌جا دارو‌های کرونایی را به او تزریق می‌کنند و تحتِ درمان قرار گرفته است.

کرمی همچنین گفت: من تا ۴ روز دیگر دارو دریافت می‌کنم و امیدوارم همسرم نیازی به دریافت دارو نداشته باشد و سی‌تی‌اسکن درگیری از ریه ایشان را نشان ندهد. مادرم هم رو به بهبود است و پدرم هم با دعایِ خیر مردم هرچه زودتر از بیمارستان مرخص شود.

این مجری تلویزیون خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهم اصلاً با این نوعِ کرونا (دلتا) شوخی نکنند؛ ما خانوادگی خیلی رعایت می‌کردیم، اما مبتلا شدیم. واقعاً کرونا دلتا تکثیرِ عجیب و غریبی دارد. از زمانی که علائمی را مشاهده کردید تستِ کرونا بدهید و سریع دریافتِ درمان را آغاز کنید. در واقع زود به بیماری حمله کنید تا اینکه بیماری به شما حمله کند.

مجری برنامه "صبحی دیگر" از نحوه ابتلایش به کرونا گفت: من گلویم خارشِ معمولی داشت که شاید هرکسی با خوردنِ غذای چربی چنین حالتی برایش به وجود آید. ظهر سرکار بودم تک سرفه‌ای زدم و سریع ماسک را دوتایی کردم. هرکس بود در این حال، تست نمی‌داد و من بیمارستان رفتم تست PCR دادم و به خانواده هم گفتم من مشکوک به کرونایم. منتظر ماندم ۴، ۵ ساعت جواب بیاید و وقتی احساس بدن درد گرفتم با خودم گفتم حتماً مبتلا شدم و یک روزی هم خودم را جدا کردم تا اینکه جوابِ تستم هم مثبت شد.

او تأکید کرد: مهمترین نکته در جلوگیری از پیشرفت این بیماری آن است که هر نوع نشانه‌ای را جدّی بگیرند و تست بدهند. دومین نکته ما به ویروس حمله کنیم و نگذاریم ویروس به ما حمله کند و درگیری‌اش را بیشتر کند. پزشکان می‌گویند آن‌قدر این نوعِ کرونا، ریه را درگیر می‌کند و سی‌تی‌اسکن یک درصدی را نشان می‌دهد که اگر درمان را آغاز نکنیم و جدّی نگیریم این درصد در چند ساعت آینده‌اش سریعاً پیشرفت می‌کند.

برچسب ها: ریه، ویروس کرونا، کرونای دلتا تعداد بازديد: 266 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز