Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:09

14
دی
شهاب حسینی فیزیکدان می شود! + عکس

شهاب حسینی فیزیکدان می شود! + عکس

پایگاه سینمایی «هالیوود ریپورتر» در گزارشی از بازی «شهاب حسینی» بازیگر مطرح ایرانی در نقش «علی جوان» فیزیکدان و مخترع بزرگ ایرانی ‌الاصل خبر داد

به گزارش ایرنا : پایگاه اطلاع ‌رسانی هالیوود ریپورتر نوشت: شهاب حسینی (هنرپیشه فیلم فروشنده از اصغر فرهادی) در فیلمی به نویسندگی و کارگردانی کوروش آهاری، نقش علی جوان فیزیکدان و مخترع معروف ایرانی- آمریکایی را بازی می‌کند.

جوان اولین بار در سال ۱۹۵۹ در آزمایشگاه بل آمریکا مفهوم لیزر گازی را ارائه داد. وی در سال ۱۹۶۰ با همکاری دبلیو. آر. بنت و دی. آر. هریت، نخستین نمونه اولیه از این لیزر را ساخت. این فیزیکدان ایرانی ساکن آمریکا همچنین در حوزه فیزیک کوانتوم و طیف شناسی نیز خدمات ارزنده‌ای به جهان علم عرضه کرده است. اولین دستگاه لیزر گازی هلیوم- نئون او هم اینک در موزه ملی تاریخ آمریکای موسسه اسمیتسونین نگهداری می‌شود.  

پرفسور علی جوان فیزیکدان، مخترع اولین لیزر گازی در دنیا
پرفسور علی جوان فیزیکدان، مخترع اولین لیزر گازی در دنیا

آهاری، حسینی و شرکت فیلمسازی پُل میدیا، تهیه‌کننده این پروژه، حق انحصاری ساخت فیلم از زندگی جوان را کسب کرده‌اند. از این فیزیکدان برجسته دو دختر به نام‌ های مایا و لیلا جوان به یادگار مانده که نقش تهیه‌ کنندگی اجرایی و مشاوره را در ساخت این فیلم برعهده خواهند داشت.

از افتخارات شهاب حسینی می‌توان به بازی در دو فیلم برنده جایزه اسکار اصغر فرهادی به نام‌ های جدایی نادر از سیمین و فروشنده اشاره کرد. حسینی برای بازی در فیلم فروشنده برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم کن شد.  

کوروش آهاری فیلمساز و تهیه‌کننده ایرانی نیز در آخرین پروژه خود همین اواخر فیلم ترسناک و مهیج "آن شب" را ساخت که تاریخ ‌ساز شد؛ از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، این اولین فیلم تولید شده ایرانی در آمریکاست که مجوز اکران عمومی در ایران را به دست می‌آورد. آن شب ۲۹ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۰ بهمن ۹۹) در آمریکا و ایران اکران می‌شود.  

برچسب ها: بازیگر سینما و تلویزیون، شهاب حسینی تعداد بازديد: 184 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز