Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 21:52

30
اسفند
سالاد کاسه‌های گوجه فرنگی

سالاد کاسه‌های گوجه فرنگی

تخم‌مرغ، خیار، گوجه‌فرنگی، پیاز و ماهی تن را در کاسة مناسبی بریزید. آن‌گاه سس مایونز، نمک، فلفل و آبلیمو را بیفزائید و مخلوط کنید. حالا سر گوجه‌فرنگی‌ها را برش بزنید و داخل آن‌ها را خالی کنید و از مواد فراهم کرده پر نموده و در صورت دلخواه با برگ ریحان بیا

مهرنازآرین:

 

مواد لازم برای 4 نفر

تخم‌مرغ پخته خرد کرده................ 3 عدد

خیار ریز خرد کرده.............  1 عدد

گوجه‌فرنگی خرد کرده............. 1عدد

پیاز ریز خرد کرده................. 1عدد متوسط

ماهی تن در روغن زیتون................ 1 قوطی

سس مایونز ................3 قاشق سوپخوری 

نمک و فلفل............ به میزان لازم

آبلیمو.............. به میزان لازم

گوجه اضافی................4 عدد درشت

 بیشتربخوانید:

 

روش‌تهیه

تخم‌مرغ، خیار، گوجه‌فرنگی، پیاز و ماهی تن را در کاسة مناسبی بریزید. آن‌گاه سس مایونز، نمک، فلفل و آبلیمو را بیفزائید و مخلوط کنید. حالا سر گوجه‌فرنگی‌ها را برش بزنید و داخل آن‌ها را خالی کنید و از مواد فراهم کرده پر نموده و در صورت دلخواه با برگ ریحان بیارائید. کدو، گوجه‌فرنگی، بادمجان و پیاز را در کاسه‌ای بریزید و با نمک، فلفل و مخلوط ادویه‌ها مزه‌دار کنید. آن‌گاه در چوب‌های کوکتل کوتاه به‌طور منظم فرو برید و سطح‌شان را به روغن زیتون اسپری کنید و به مدت 15 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 240 درجة سانتیگراد قرار دهید. اینک روی هر کدام از آلبرانیاها را مخلوط ماست و زعفران بریزید و در ظرف مناسبی قرار دهید و سرو نمائید.

خواص  گوجه فرنگی

فواید گوجه فرنگی برای سلامتی شامل جلوگیری از آسیب DNA‌ نیز می‌شود. مقادیر زیاد ویتامین C و ویتامین A موجود در گوجه فرنگی، خواص آنتی‌اکسیدانی مهمی دارند که با آسیب DNA ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. یعنی این سبزی می‌تواند با علائم زودرس پیری مقابله کند.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: گوجه فرنگی، سالاد تعداد بازديد: 261 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز