Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:20

7
آبان
مربای پرتقال درسته +طرز تهیه

مربای پرتقال درسته +طرز تهیه

مربای پرتقال درسته ظاهرش جالبه و طعم بی نظیری داره. این مربا درا درست کنید و باعث شگفتی میهمانان خود بشید. با ما همراه باشید تا روش تهیه این مربا را آموزش بدیم.

مواد لازم :

آب         4 الي 5 پيمانه

پرتقال درشت     6 عدد

شكر     2 الي 2/5 كيلو

آب پرتقال      1 پيمانه

طرز تهيه :

براي تهيه مرباي پرتقال درسته از پرتقالهاي پوست كلفت و درشت بايد استفاده كرد . پوست پرتقال را با رنده كمي مي سائيم تا پوست صاف و باز شود م بعد يك دايره با قطر دو سانت از ته پرتقال عميق برش داده و در مي اوريم و با نوك كارد هسته هاي پرتقال را حتي المقدور خارج مي كنيم و پرتقال را مي شوئيم و در ظرفي مي ريزيم و مقداري آب روي آن ريخته و مي جوشانيم و بعد پرتقال را در صافي مي ريزيم .

دوبار ديگر نیز پرتقالها را به همين طريق مي جوشانيم , بطويكه پوست پرتقال كاملاً نرم بشود , بعد در رف بزرگي آب مي ريزيم و پرتقالها را در آن مي اندازيم . دو الي سه روز بايد در اب سرد بماند. در اين مدت چندين بار آب پرتقال را عوض مي كنيم هر دفعه پرتقال را در دست كمي فشار مي دهيم تا آب داخل پرتقال خارج شود . آب داخل پرتقال را مي چشيم ,هر وقت تلخ نوبد پرتقال براي تيه مربا آماده است .

آب و شكر را مخلوط نموده روي حرارت قرار مي دهيم تا قوام آبد . شربت را از صافي رد مي كنيم بعد پرتقالها را درشربت مي اندازيم با حرارت ملايم مي گذاريم پرتقالها بجوشندو شربت آن كاملاً قوام بياد. بعد آب پرتقال را اضافه مي كنيمو باز هم مي گذاريم پرتقال چند جوش بزندو شربت غليظ شود. توجه داشته باشيد وقتي پرتقالها در حال جوشيدن است گاهي با پت قاشق پرتقالها را كمي قشار مي دهيم تا شربت رقيق داخل آن خارج شود .

شربت اين مربا معمولاً بعد از يكي دو روز رقيق مي شود , بايد بعد از دو روز پرتقالها را از شربت بيرون آرده ,شربت را دوباره چند جوش داد و بعد از غليظ شدن پرتقالها را در شربت مي اندازيم و در شيشه دهان گشاد و در دار محفوظ نگاه مي دايم.می توانیم برای زیباتر شدان مربا  زمانيكه مربا را براي مصرف در ظرف مي گذاريم تخمه هاي آنرا كه جدا كرده و روي پرتقالها  بگذاريم .

برچسب ها: آشپزی، شیرینی پزی، مربای پرتقال، پرتقال، انواع مربا، مربای پاییزی، دستور پخت مربا تعداد بازديد: 782 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز