Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 12:17

22
آذر
با سیب، به و هویج یک مربای مخلوط خوشمزه درست کنید

با سیب، به و هویج یک مربای مخلوط خوشمزه درست کنید

مربای میوه‌های مخلوط یکی از انواع خوشمزه مربا است که به دلیل ترکیب میوه سیب با به و هویج طعم و رنگ بسیار دلنشینی دارد.

مربا یکی از خوراکی‌های خوشمزه و پر طرفدار است که از دیرباز روش مناسبی برای نگهداری طولانی مدت میوه بوده است. مربا در سفره صبحانه جایگاه ویژه‌ای دارد که معمولا همراه با کره یا خامه سرو می‌شود. مربا‌ها انواع گوناگونی دارند که از ترکیب شکر با میوه‌های گوناگون تهیه می‌شوند. اگر برای پخت مربا چند میوه را با هم مخلوط کنید، مربای خوشمزه‌تری خواهید داشت، زیرا ترکیب میوه‌ها با هم طعم دلچسبی را به وجود می‌آرود. ترکیب سیب با به همیشه جذاب است و اضافه کردن هویج به آن طعم خوشایندتری را خلق می‌کند. به شما اطمینان می‌دهم که بعد از یکبار درست کردن و خوردن این مربا مشتری دائمی آن خواهید شد. اگر دوست دارید این مربای مخلوط خوشمزه و خوشرنگ را در منزل درست کنید، درا دامه این مطلب با ما همراه باشید.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه مربای پوست لیمو ترش

مواد لازم

هویج: نیم کیلو
سیب: ۲ عدد
به بزرگ: ۲ عدد
شکر: ۱ کیلو
پودر هل: نصف قاشق چای‌خوری
گلاب: ۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو ترش: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

برای پختن این مربای خوشمزه، اول شکر را داخل یک قابلمه (ترجیحا مسی) متوسط بریزید و تا نیمه قابلمه را از آب پر کنید. مخلوط آب و شکر را روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا کم کم جوش بیاید. سیب‌ها و هویج‌ها را پوست و بعد از آن هرکدام را جداگانه رنده کنید. به را با پوست به‌صورت جداگانه رنده کنید. تخم به را داخل یک لیوان بریزید و کمی آب جوش به آن اضافه کنید و روی بخار کتری بگذارید تا لعابی شود. وقتی ترکیب آب و شکر جوش آمد و کم کم به قوام رسید، مخلوط هویج و به رنده شده را داخل آن بریزید و اجازه بدهید نیم ساعت با حرارت کم بجوشد.

در مرحله بعد سیب رنده شده را داخل قابلمه بریزید. تخم به را از صافی رد کنید و آب لعاب‌دار آن را داخل قابلمه مربا بریزید. اجازه بدهید مربا یک ساعت دیگر با حرارت کم بجوشد. در مرحله آخر هل، گلاب و آبلیمو ترش را به مربا اضافه کنید و هم بزنید. حالا یک دمکنی روی درب قابلمه بگذارید و مربا را به مدت نیم ساعت با حرارت کم دم کنید تا مربا خوشرنگ و جا افتاده شود. بعد از اینکه مربا آماده شد، اجازه بدهید داخل قابلمه بماند تا کاملا خنک شود؛ سپس مربای خوشمزه مخلوط را داخل شیشه‌های خشک و تمیز بریزید و در جای خشک و خنک یا داخل یخچال نگهداری کنید.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه مربا کنجد مقوی و خوشمزه

 

 

 

نکات مهم

ـ سعی کنید برای پخت مربا همیشه از قابلمه مسی استفاده کنید تا مربای شما خوشرنگ شود.
ـ لعاب تخم به، به خوشرنگ شدن مربا کمک می‌کند، پس آن را حذف نکنید.
ـ اگر مربا زیادی غلیظ شود، بعد از خنک شدن و مدتی ماندن، شکرک می‌زند، پس به میزان آبی که اضافه می‌کنید و غلیظ شدن مربا توجه کنید. اگر مربا در انتهای پخت خیلی غلیظ و سفت شد، مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. یکی از راه‌های تشخیص جا افتادن و آماده بودن مربا این است که یک قاشق از شیره مربا را توی یک پیاله یا نعلبکی بریزید و آن را کنار بگذارید تا سرد شود. بعد نعلبکی را بچرخانید، اگر شیره غلیظ بود و به‌راحتی توی ظرف تکان نمی‌خورد؛ یعنی مربای شما جا افتاده و آماده است.
ـ برای نگهداری مربا از شیشه‌های خشک و تمیز استفاده کنید که درب فلزی سالم و بدون فرورفتگی یا سیاهی داشته باشند.
ـ سعی کنید برای تهیه هر نوع شیرینی و مربا حتما از هل سبز استفاده کنید؛ زیرا هل سبز عطر و بوی بیشتری نسبت به هل سفید دارد.

برچسب ها: مربا، طرز تهیه مربا، مربا به، مربا هویج تعداد بازديد: 85 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز