Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 15:05

21
آذر
طرز تهیه چیز کیک انار شب یلدا بدون فر

طرز تهیه چیز کیک انار شب یلدا بدون فر

پخت چیز کیک بدون فر انار بهترین راه‌حل برای شماست. برخلاف سایر چیزکیک‌ها، این کیک دارای بافتی شبیه موس و رویه‌ای خیره‌کننده از سس انار است.

وقتی به دنبال یک دسر خوشمزه و چشم‌گیر هستید، اما نمی‌خواهید فر را روشن کنید، پخت چیز کیک بدون فر انار بهترین راه‌حل برای شماست.

برخلاف سایر چیزکیک‌ها، این کیک دارای بافتی شبیه موس و رویه‌ای خیره‌کننده از سس انار است. لایه میوه انار به این کیک رنگی زنده و طعمی تازه و ملس را اضافه می‌کند که می‌تواند آن را مناسب دورهمی‌های شب یلدا کند.

 

طرز تهیه چیز کیک انار

مواد لازم برای تهیه چیز کیک انار

بیسکویت دایجستیو (خردشده) ۱/۲ پیمانه
پسته۱۰۰ گرم
شکر قهوه‌ای۱/۲ پیمانه
پور دارچین۱/۲ قاشق چای‌خوری
کره (ذوب شده) ۱/۲ پیمانه
پنیر خامه‌ای ۴۵۶ گرم
خامه قنادی۹۵۰ گرم
پودر ژلاتین۱ قاشق چای‌خوری
آب سرد۱ قاشق سوپ‌خوری

بیشتربخوانید:

۱. پودر بیسکوییت و پسته

در اولین مرحله از طرز تهیه چیز کیک انار ابتدا بیسکویت را همراه پسته در غذاساز بریزید و هم بزنید تا پودر شود.

۲. آماده کردن قالب چیز کیک

کف قالب کمربندی را با کاغذ روغنی بپوشانید. پودر بیسکویت و پسته را همراه شکر قهوه‌ای و پودر دارچین و کره در ظرفی بریزید و بـا هم مخلوط کنید و در قالب کمربندی بریزید؛ با پشت قاشق خوب صاف کنید و فشار دهید سپس یک ساعت در یخچال قرار دهید.

۳. آماده کردن مخلوط پنیری

پنیر خامه‌ای و خامه قنادی را با همزن برقی بزنید تا بافت آن یکدست شود. پودر ژلاتین را همراه آب سرد در ظرفی کوچک بریزید، روی حرارت بخار آب جوش قرار دهید تا حل شود سپس مخلوط پنیر ویلی را به آن اضافه کنید.

۴. قرار دادن لایه پنیری روی لایه بیسکوییتی

قالب را از یخچال خارج کرده، مخلوط پنیر را روی پایه بیسکویت بریزید و بـا پشت قاشق صاف کنید. قالب را بـه مدت حداقل ۴ ساعت دیگر و حداکثر یک شب در یخچال قرار دهید.

۵. آماده کردن سس انار

طرز تهیه چیز کیک انار شب یلدا بدون فر

در این فاصله، سس انار را آماده کنید. دانه‌های انار را همراه شکر در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا آب بیاندازد و کمی غلیظ شـود سپس از صافی رد کنید. پودر ژلاتین را همراه آب سرد در ظرفی کوچک بریزید، روی حرارت بخار آب جوش قـرار دهید تـا حل شود سپس آن را با آب انار غلیظ‌شـده مخلوط کنید.

۶. ریختن سس انار روی چیز کیک انار

چیز کیک را از یخچال خارج کنید. دور کیک را چاقو بکشید تا شل شود سپس دور قالب را باز کنید و چیزکیک را بـه ظرف سرو منتقل کنید. حالا سس انار را روی چیزکیک بریزید. برای گارنیش می‌‎توانید از خامه زده‌شده، استیک‌های شکلاتی، دانه انار تازه و چند شاخه رزماری استفاده کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه چیزکیک

تهیه چیزکیک با بیسکویت کار ساده، اما جالبی است که بسیار مناسب مراسم و دورهمی‌ها بخصوص دورهمی شب یلداست. اگر دوست دارید نکات بیشتری در خصوص این شب و تهیه چیز کیک بدانید خوب است نکات زیر را هم مدنظر داشته باشید.

استفاده از انار تزیین شده برای چیزکیک

یکی از کار‌های جذاب شب یلدا تزیین میوه‌های مرتبط با این شب است. اگر دوست دارید ترکیب خوبی از چیز کیک انار و تزیین انار داشته باشید می‌توانید در کتاب کاله روش‌های تزیین انار را ببینید.

اهمیت استفاده از پنیر خامه‌ای مناسب برای چیزکیک

پنیر خامه‌ای ویلی یکی از پنیر‌های عالی با طعم و بافت مناسب یکی از بهترین گزینه‌ها برای تهیه چیزکیک است. این پنیر خوشمزه بخاطر خاصیت مالش پذیری خوبش و کم بودن نمکش بهترین گزینه برای چیزکیک است.

 بیشتربخوانید:

برچسب ها: چیز کیک، شب یلدا، دسر یلدا، چیز کیک انار تعداد بازديد: 157 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز