Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 17:59

8
مهر
مربای هلو

مربای هلو

پوست هلوها را بكنيد و آن‌ها را به شكل دلخواه برش دهيد پس از آن داخل ظرف شيشه‌اي تميز و مناسبي بريزيد. آن‌گاه شكر و آب را با هم مخلوط كرده و روي حرارت قرار دهيد تا شكر ذوب شده و شربت قوام بيايد.

مواد لازم

هلو..................1 كيلو

شكر...................6 پيمانه

آب....................5/2 پيمانه

وانيل.....................يك چهارم قاشق چايخوري

جوهر ليمو........................يك چهارم قاشق چايخوري

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه مربا کنجد مقوی و خوشمزه

طرز تهیه مربا گوجه فرنگی در ۳۰ دقیقه

 

 

 

روش‌تهیه

پوست هلوها را بكنيد و آن‌ها را به شكل دلخواه برش دهيد پس از آن داخل ظرف شيشه‌اي تميز و مناسبي بريزيد. آن‌گاه شكر و آب را با هم مخلوط كرده و روي حرارت قرار دهيد تا شكر ذوب شده و شربت قوام بيايد. سپس شربت داغ را روي هلوها بريزيد به طوريكه كاملاً‌ روي هلوها را بپوشاند. در ظرف را ببنديد و آن را به صورت غير مستقيم (بن ماري) حرارت دهيد. براي اين كار مي‌توانيد شيشه را درون يك ظرف آب قرار دهيد به طوري‌كه آب مقداري پايين‌تر از در شيشه باشد. سپس ظرف حاوي آب را روي حرارت قرار دهيد تا آب به مدت 15 دقيقه بجوشد. بعد در ظرف حاوي هلوها را باز كرده وانيل و جوهر ليمو را به آن اضافه كنيد و مجدداً در شيشه را بسته و آن را داخل ظرف حاوي آب قرار دهيد تا چند دقيقه ديگر بجوشد. در مرحله آخر ظرف مربا را از آب در آورده و بعد از سرد شدن مربا در ظرف را باز كنيد.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: مربا، شکرک زدن مربا، طرز تهیه، طرز تهیه مربا تعداد بازديد: 80 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز