Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 08:35

4
مهر
كلوچه سنتی چالوس

كلوچه سنتی چالوس

كره و تخم‌مرغ را با همزن بزنيد، سپس شكر و بعد روغن مايع را اضافه كنيد و با همزن آنقدر بزنيد تا كاملاً دانه‌هاي شكر حل شود. آب، شربت بار، شيرخشك، وانيل، بيكينگ‌پودر و جوزهندي را اضافه كرده و مخلوط كنيد. آرد را به تدريج به مواد اضافه كنيد

مواد لازم برای 30 عدد كلوچه

خمير كلوچه:

كره..............150 گرم

تخم‌مرغ درشت..............3 عدد

شكر................300 گرم

روغن مايع..................100 گرم

آب.............يك چهارم پيمانه

شربت بار..............80 گرم

شيرخشك............... 40 گرم

وانيل..............يك هشتم قاشق چايخوري

بيكينگ‌پودر...................ا قاشق سرپر

پودر جوز هندي................يك دوم قاشق چايخوري

آرد سفيد.......................1 كيلوگرم

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه کلوچه براونی؛ برای عاشقان شکلات

 

 

مواد مغز كلوچه:

آرد1 پيمانه................آب2 پيمانه

پودر نشاسته گندم............1 پيمانه     

شكر................2 پيمانه

وانيل.................. يك هشتم قاشق چايخوري

پودر نارگيل...............دو و يك دوم پيمانه

زردة تخم‌مرغ.................1 عدد

شربت بار..........  1 قاشق سوپخوري

 بیشتربخوانید:

دستور تهیه کلوچه خرمایی

 

 

 

روش‌تهیه

كره و تخم‌مرغ را با همزن بزنيد، سپس شكر و بعد روغن مايع را اضافه كنيد و با همزن آنقدر بزنيد تا كاملاً دانه‌هاي شكر حل شود. آب، شربت بار، شيرخشك، وانيل، بيكينگ‌پودر و جوزهندي را اضافه كرده و مخلوط كنيد. آرد را به تدريج به مواد اضافه كنيد تا خميري لطيف كه به دست نچسبد آماده شود. با قاشق هم بزنيد مخلوط كه شد با دست ورز دهيد خمير آماده است، حال خمير را يكبار چرخ كنيد تا كاملاً يكدست شود. خمير را با نايلون پوشانده و حدود 6 ـ 5 ساعت در محيط آشپزخانه استراحت دهيد.

در اين فاصله مغزي كلوچه را آماده كنيد. آرد را در يك پيمانه آب، هل كنيد و نشاسته را نيز در يك پيمانه ديگر با آب حل كرده، هر دو را به قابلمه‌اي منتقل كرده و روي حرارت ملايم بگذاريد. بعد از كمي هم‌زدن،  شكر را نيز اضافه كرده و هم بزنيد تا مثل ماست چكيده سفت شود. وانيل را اضافه كرده با مايه مخلوط كنيد، سپس ظرف را از روي حرارت برداشته و پودر نارگيل را مخلوط مايه كنيد.

 مواد را به سه قسمت تقسيم كنيد قسمتي كه در قابلمه باقي مانده را با گردو خرد شده به همراه دارچين مخلوط كنيد و درون ظرف بريزيد. قسمت ديگر را به قابلمه انتقال دهيد و اين بار پودر پسته به همراه پودرهل اضافه كرده مخلوط كنيد. در اين حالت شما سه مغزي مختلف خواهيد داشت. از مواد به اندازة يك گردو برداشته و در دست گلوله كنيد و داخل بشقاب بچينيد. ابتدا مغزي نارگيل سپس مغزي پسته و در آخر مغزي گردو . از خمير كلوچه نيز گلوله‌اي درست كنيد. گلوله را به صورت دايره باز كرده از مواد مغزي 1 عدد ميان خمير گذاشته خمير را روي مغزي جمع كرده، در دست دوباره گلوله كنيد و روي ميز قرار داده مهر بزنيد. به اين صورت از تمام مغزي‌ها درون خمير خود قرار دهيد و مهر كنيد تا هم خمير و هم مغزي شما تمام شود. كلوچه‌ها را با فاصله در سيني فر چيده روي آن‌ها را از مخلوط زرده و شربت با برس بماليد. براي تزيين مي‌توانيد از كنجد و سياه دانه استفاده كرده و روي كلوچه‌ها بپاشيد. كلوچه‌ها را با فاصله در سيني فر چيده در فر از قبل گرم شده با حرارت 200 درجة سانتي‌گراد به مدت 15 دقيقه بپزيد.

یادآوری

اين كلوچه‌ها به علت داشتن مغز‌هاي سرشار از ويتامين و مواد معدني تغذيه مناسبي براي محصلين مي‌باشد.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: شیرینی، کلوچه، طرز تهیه، طرز تهیه کلوچه، شیرینی سنتی، کلوچه خانگی، کلوچه فومن تعداد بازديد: 116 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز