Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 01:39

18
شهریور
رول‌هاي دارچيني

رول‌هاي دارچيني

همة مواد لازم خمير را در كاسة همزن برقي بريزيد و با مفتول مخصوص خمير، آن را هم بزنيد تا خمير نرم و مناسبي به دست آيد. چنانچه خمير بيش از حد چسبنده بود، قدري آرد را كم كم به آن بيفزائيد

تحریریه زندگی آنلاین – گروه آشپزی :

 

مواد لازم

شير ولرم...........  250 ميلي ليتر (1 پيمانه)

آب ولرم................ 60 ميلي ليتر (يك چهارم پيمانه)

وانيلين............... يك چهارم قاشق چايخوري

كرة نرم شده..................... 120 گرم

تخم مرغ همزده.................. 2 عدد

نمك................ يك دوم قاشق چايخوري

شكر................... 90 گرم

آرد................... 625 گرم

پودر مايه خمير................ 3 قاشق چايخوري

 

 

 

مواد لازم مياني:

كرة نرم شده.................. 125 گرم

شكر.................... 180 گرم

دارچين آسياب كرده...........  2-3 قاشق سوپخوري

گردوي برشته و ريز خرد كرده .........................100 گرم (در صورت دلخواه)

 بیشتر بخوانید:

موساکا؛ غذای خوش طعم یونانی!

گوجه شکم پر، یک پیش غذای عالی و 10 دقیقه ای

جامبو شلز؛ این پاستاهای شکم پر خوشمزه

 

 

 

طرز تهیه

همة مواد لازم خمير را در كاسة همزن برقي بريزيد و با مفتول مخصوص خمير، آن را هم بزنيد تا خمير نرم و مناسبي به دست آيد. چنانچه خمير بيش از حد چسبنده بود، قدري آرد را كم كم به آن بيفزائيد (هربار 1 قاشق سوپخوري) و چنانچه بيش از حد خشك بود، هربار يك قاشق سوپخوري آب ولرم به آن بيفزائيد. آن‌گاه خمير را روي سطح آرد پاشيده، ورز دهيد تا صاف و يكدست شود. بعد آن را در كاسة چربكرده بگذاريد، رويش را بپوشانيد و صبر كنيد تا حجم خمير دو برابر شود. حالا خمير را به اندازة تقريبي 40×60 سانتيمتر باز كنيد و كرة نرم مواد مياني را رويش بماليد. سپس مخلوط شكر، دارچين و گردو را روي آن بپاشيد و خمير را از درازا رول كنيد. اكنون آن را به عرض تقريبي دو و نيم سانتيمتر ببريد و با فاصله ازهم، روي سيني چربكرده بچينيد و قدري روي رول‌ها را با دستتان تخت كنيد. اينك روي سيني را بپوشانيد و در حدود 45-60 دقيقه در جاي گرم نگه داريد تا حجم خمير دو برابر شود. حالا رول‌هاي دارچيني را به مدت تقريبي 20-25 دقيقه، در فر گرم كرده با دماي 180 درجة سانتيگراد بپزيد. اكنون رول‌هاي دارچيني را براي پذيرائي، در ظرف زيبا و مناسبي بچينيد.

يادآوري: مي‌توانيد رول‌هاي دارچيني را پس از برش و قرار دادن در سيني، با سليفون بپوشانيد و يك شب در يخچال نگه داريد. روز بعد آن را از يخچال درآوريد و يك ربع در دماي محيط نگه داريد و بعد در فر بپزيد.

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه پای مرغ پنیری خوشمزه

 

 

 

 

 

برچسب ها: شیرینی، آموزش شیرینی پزی، طرز تهیه رول دارچینی، شیرینی خانگی، طرز تهیه، رول دارچینی تعداد بازديد: 154 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز