Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 04:15

25
اردیبهشت
کیک آناناس

کیک آناناس

فر را با دمای 180 درجۀ سانتیگراد گرم کنید و دو قالب را به قطر 18 سانتیمتر با کاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه آرد، بیکینگ پودر، وانیل و شکر را در ظرف مناسبی بریزید و گردو و آناناس را بیفزائید. سپس تخم‌مرغ‌ها را اندکی بزنید و آن را همراه با روغن

آشپزباشی - مریم امیری :

 

مواد لازم برای 6-8 نفر

آرد ...........225 گرم

بیکینگ پودر......... 1 قاشق چایخوری

وانیل............ یک دوم قاشق چایخوری

شکر .............120 گرم

گردوی آسیاب کرده .............100 گرم

آناناس خرد کرده........... 250 گرم

تخم مرغ............ 2 عدد

روغن مایع............ 125 میلی لیتر (یک دوم پیمانه)

خامۀقنادی فرم گرفته......... 150 گرم

کرم گاناش................ 300 گرم

خمیر فوندانت.......... 500 گرم

 

روش‌تهیه

فر را با دمای 180 درجۀ سانتیگراد گرم کنید و دو قالب را به قطر 18 سانتیمتر با کاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه آرد، بیکینگ پودر، وانیل و شکر را در ظرف مناسبی بریزید و گردو و آناناس را بیفزائید. سپس تخم‌مرغ‌ها را اندکی بزنید و آن را همراه با روغن به مخلوط آرد افزوده و با قاشق هم بزنید تا مایۀ صاف و یکنواختی حاصل شود. حالا مایۀ فراهم کرده را در قالب‌ها بریزید و به مدت تقریبی 40-50 دقیقه در فر بپزید. اینک کیک‌ها را از فر درآورید و پس از 10 دقیقه از قالب‌ها جدا کنید و روی پنجرۀ سیمی قرار دهید تا کاملاً خنک شود. اکنون هر کیک را از ارتفاع برش دهید تا دو لایه شود و بعد بین لایه‌های کیک خامه بمالید و لایه‌های کیک را روی هم قرار دهید. آن‌گاه اطراف کیک را به شکل آناناس برش دهید و کیک را با کرم گاناش بپوشانید و با خمیر فوندانت بیارائید. سپس روی خمیر فوندانت را به شکل آناناس فرم دهید و با رنگ مجاز خوراکی طلایی رنگ کنید.

 

خواص  آناناس

آناناس یک منبع مهم از فواید سلامتی متعدد است. ویتامین های موجود در این میوه ها شامل ویتامین A، ویتامین C، بتا کاروتن، تیامین، ویتامین B5 (پنتونیک اسید)، ویتامین B6، و اسید فولیک هستند.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: کیک، طرز تهیه کیک، کیک آناناس تعداد بازديد: 278 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز