Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 01:06

17
فروردین
شيرينـي بادام زميني

شيرينـي بادام زميني

در ظرف مناسبي كره و شكر را با همزن برقي بزنيد تا مخلوط و سبك شود. سپس زرده تخم‌مرغ را بيفزاييد. آن‌گاه آرد، زنجفيل، نمك و پوست ليمو را اضافه و مخلوط كنيد. اينك خمير را در كيسه نايلوني، به مدت 1 ساعت در يخچال نگه‌داريد.

افسانه اسفندياري:

 

مواد لازم براي 30 عدد شيريني

كره نرم ............225 گرم

شكر ريز.............. 140گرم

زرده‌ تخم‌مرغ همزده............... 1 عدد

آرد............... 280 گرم

پودر زنجفيل1............. قاشق چايخوري

نمك1............... پينچ

پوست ليموي رنده كرده............... 2 قاشق چايخوري

بادام زميني برشته و خردكرده براي تزئين ................  به ميزان لازم

 

مواد لازم رويه

كره بادام‌زميني.................. 3 قاشق سوپخوري

پودر شكر.............. 3 قاشق سوپخوري

آب................. 1 قاشق سوپخوري

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه شیرینی پاستانه گردویی

 

روش‌تهیه

در ظرف مناسبي كره و شكر را با همزن برقي بزنيد تا مخلوط و  سبك شود. سپس زرده تخم‌مرغ را بيفزاييد. آن‌گاه آرد، زنجفيل، نمك و پوست ليمو را اضافه و مخلوط كنيد. اينك خمير را در كيسه نايلوني، به مدت 1 ساعت در يخچال نگه‌داريد. فر را با دماي 190 درجه سانتيگراد گرم كنيد و سيني شيريني‌پزي را با كاغذ روغني بپوشانيد. حالا خمير را روي سطح آرد پاشيده، به ضخامت نيم‌سانتيمتر باز كنيد و با برشگري به قطر 6 سانتيمتر، دايره‌هائي از آن ببريد و با فاصله در سيني بچينيد. سيني را در فر بگذاريد و به مدت تقريبي 15 دقيقه شيريني را بپزيد. همين كه شيريني خنك شد، رويشان را با مواد رويه و بادام زميني بپوشانيد و براي پذيرائي در ظرف زيبائي بچينيد.

 

روش تهيه مواد رويه

همه مواد را با هم مخلوط كنيد تا كرم نرم و يكدستي حاصل شود.

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه کلوچه براونی؛ برای عاشقان شکلات

 

 

نكات  خواندنی

در صورتي كه فر شما دماسنج نداشته باشد براي تشخيص دماي فر: دست خود را داخل فر ببريد در صورتي كه بيش از 3 ثانيه نتوانستيد دست خود را در فر نگه داريد فر شما بسيار داغ است. اگر اين زمان تا 10ثانيه طول بكشد دماي فر شما داغ است و اگر اين زمان تا 15 ثانيه طول كشيد دماي فر معمولي است و اگر اين زمان تا 20 ثانيه طول كشيد فر سرد است. اگر دماي فر براي پخت شيريني زياد باشد ممكن است روي شيريني پخته و وسط آن خام بماند وقتي اين حالت پيش آمد فويل آلومينيومي را چند لايه كنيد و روي شيريني بگذاريد به طوري كه به شيريني آسيب نرسد و دوباره شيريني را در فر بگذاريد. اگر هم دماي فر كم بود بگذاريد فر گرم شود سپس شيريني را در آن قرار دهيد.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: آموزش شیرینی پزی، بادام زمینی، طرز تهیه تعداد بازديد: 326 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز