Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:31

14
مهر
شیرینی کعک

شیرینی کعک

آرد الک کرده، بیکینگ پودر و نمک را مخلوط کنید. آن‌گاه تخم‌مرغ، شکر و هل را با همزن برقی حدود 5 دقیقه بزنید. سپس روغن را بیفزایید و مخلوط کنید. حالا مواد خشک را کم کم اضافه نمایید و هم بزنید. اکنون مایة فراهم کرده را به مدت 30 دقیقه داخل فریزر بگذارید

شبنم مدیر دهقان :

 

مواد لازم برای ۲۳ عدد ۱۲ گرمی

آرد سفید.............150 گرم 

بیکینگ‌پودر............1 قاشق چایخوری

نمک............... 1 پینچ

تخم مرغ..............1 عدد

شکر.............65 پیمانه

پودر هل.............یک‌دوم قاشق چایخوری 

روغن................. 35پیمانه

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه شیرینی قرابیه تبریزی

 

روش‌تهیه

آرد الک کرده، بیکینگ پودر و نمک را مخلوط کنید. آن‌گاه تخم‌مرغ، شکر و هل را با همزن برقی حدود 5 دقیقه بزنید. سپس روغن را بیفزایید و مخلوط کنید. حالا مواد خشک را کم کم اضافه نمایید و هم بزنید. اکنون مایة فراهم کرده را به مدت 30 دقیقه داخل فریزر بگذارید و به شکل دلخواه درآورید و در سینی چربکرده شیرینی‌پزی قرار دهید. سپس در فر گرم کرده با دمای 180 درجة سانتیگراد به مدت تقریبی 12- 15 دقیقه شیرینی‌ها را بپزید. همینکه شیرینی‌ها خنک شدند روی آنها پودر قند الک کنید و در ظرف مناسب پذیرائی بچینید.

 

یادآوری

بلافاصله بعد از پخت، بسته‌بندی کنید، چون سریع خشک می‌شود.

 

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه شیرینی اکلر

 

 

خواص  هل

هل سبز گیاهی متعلق به جنوب شرق آسیا و دارای خواص ویژه ای در طب سنتی است و میتوان بسیاری از بیماری ها را با آن درمان کرد. تاریخ استفاده از هل به حداقل 4000 سال پیش برمی گردد و هل سبز یکی از قدیمی ترین ادویه جات در جهان است و در مصر باستان برای خواص دارویی اش استفاده می شد و رومی ها و یونانی ها از این ادویه برای عطر و بوی آن استفاده می کردند ؛ وایکینگ ها آن را در طی سفرهایشان کشف کردند و به اسکاندیناویا آورند.

 

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: آموزش شیرینی پزی، خواص هل، هل، طرز تهیه، شیرینی سنتی، شیرینی کعک، طرز تهیه شیرینی کعک تعداد بازديد: 362 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز