Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:11

8
شهریور
طرز تهیه شیرینی اکلر

طرز تهیه شیرینی اکلر

در این مطلب دستورالعمل شیرینی اکلر آموزش داده شده است.

امروز قصد داریم روش تهیه شیرینی اکلر را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مواد خمیر:

۱ لیوان................. آب

۱ لیوان.............. آرد

۱۰۰ گرم............... کره‌

کمی ................وانیل

۲ حبه .............قند

یک پنس............... نمک

۴ عدد................. تخم مرغ بزرگ

 

مواد کرم:

۱ لیتر................. شیر

۴ قاشق غذاخوری ................آرد

۳ قاشق غذاخوری................ نشاسته ذرت

نصف لیوان................. شکر

۱.............. زرده تخم مرغ

۵۰ گرم.............. کره

۱ بسته................ پودر کرم شانتی

 

برای روی اکلر:

۱۵۰ گرم............... شکلات ذوب شده

طرز تهیه:

برای تهیه خمیر، آب و کره را داخل قابلمه بریزید، شکر و نمک را نیز اضافه کنید و روی اجاق گاز بزارید. وقتی کره آب شد و آب جوش ریز زد آرد و وانیل را اضافه کرده و با قاشق چوبی سریع و مدام هم بزنید و بپزید تا به خوبی مخلوط شوند و خمیر جمع شود . پنج تا ۸ دقیقه هم بزنید و خمیر را باز و بسته کنید (در اصطلاح خمیر را داغ بزنید).

وقتی خمیری نرم و لطیف به دست آوردید قابلمه را از روی گاز بردارید و ده دقیقه صبر کنید تا از داغی بیفتد و ولرم شود. سپس ۴ عدد تخم مرغ را یکی یکی در خمیر بشکنید و با همزن برقی هم بزنید تا تخم مرغ‌ها به خورد خمیر بروند (دقت کنید خمیر نباید زیاد شل و یا سفت باشید برای همین باید تخم مرغ‌ها را یکی یکی و با کنترل اضافه کنید) و بعد از آماده شدن خمیر آنرا داخل قیف بریزید و داخل سینی فر را کاغذ روغنی بیاندازید و خمیر را با قیف به نوار‌هایی روی کاغذ روغنی پایپ کنید.

سپس انگشت خود را با آب مرطوب کرده و لبه‌ها و کنار‌های آن‌ها را صاف کنید.

من از این مقدار مواد ۲۴ عدد نان اکلر به دست آوردم. سپس نان‌های اکلر را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه و به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه و با تنظیم شعله پایین و بالا بپزید و درب فر را اصلا باز نکنید تا به خوبی بپزند و سرخ و ترد وخشک شوند.

برای تهیه کرم شکر، شیر، آرد، نشاسته و زرده تخم مرغ را در یک قابلمه بریزید و هم بزنید و روی اجاق گاز مداوم و با کنترل هم بزنید و بپزید تا غلیظ شود و یکدست و منسجم شود. وقتی کرم به غلظت  دلخواه رسید از روی گاز بردارید و کره و وانیل را اضافه کرده و هم بزنید و ده دقیقه صبر کنید تا خنک شود.

بعد پودر کرم شانتی رو بهش اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. نان‌ها را با چاقو از وسط برش بزنید و به کمک قیف وسطشان خامه بریزید. ورویشان را با شکلات ذوب شده تزیین کنید.

‌منبع:banooyenemoone۲

 

برچسب ها: شیرینی، شیرینی خانگی، شیرینی اکلر، طرز تهیه شیرینی اکلر تعداد بازديد: 349 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز