Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 08:19

28
مرداد
چیز‌کیک انگور یاقوتی

چیز‌کیک انگور یاقوتی

بیسکویت، کره و شکلات را با هم مخلوط کنید و کف قالب‌ها به گنجایش یک‌چهارم پیمانه بریزید و پرس کنید. آن‌گاه پودر ژلاتین را روی 2 قاشق سوپخوری آب بپاشید و به روش بن ماری حل کنید. سپس خامه و شکر را با همزن برقی بزنید

مهديس رحيميان:

 

مواد لازم برای 12-15 عدد

بيسكويت شکلاتی آسیاب کرده............. 120گرم

کرة‌ آبکرده .......... 60 گرم

شکلات آبکرده............  30 گرم

 

مواد لازم میانی

پودر ژلاتین..............یک و یک‌دوم قاشق سوپخوری

 پنیر خامه‌ای  .................200 گرم

شکر .............  70 گرم

آب لیموی تازه..........1  قاشق چایخوری

خامة فرم گرفته.............  300 گرم

انگور یاقوتی..............  200 گرم

 

 

روش‌تهیه

 بیسکویت، کره و شکلات را با هم مخلوط کنید و کف قالب‌ها به گنجایش یک‌چهارم پیمانه بریزید و پرس کنید. آن‌گاه پودر ژلاتین را روی 2 قاشق سوپخوری آب بپاشید و به روش بن ماری حل کنید. سپس خامه و شکر را با همزن برقی بزنید و محلول ژلاتین و آبلیمو را به آن بیفزائید. حالا خامة فرم گرفته را افزوده و مخلوط کنید. اکنون نیمی از مایة به دست آمده را روی بيسكويت بریزید و قدری انگور رویش بپاشید و بعد باقیماندة مایه را بریزید و قالب را دست کم 6 ساعت یا یک شب در یخچال نگه دارید. آنگاه چیزکیک را از قالب جدا کنید و روی ظرف زیبا و مناسبی بگذارید. اینک آن را با خامة فرم گرفته و انگور بیارائید.

 

 

خواص انگور یاقوتی

انگور یاقوتی انگوری است زودرس، به رنگ قرمز با حبه‌های ریز و خوشه‌های متراکم. استان سیستان و بلوچستان خاستگاه انگور یاقوتی است. دانه‌های این انگور؛ ریز، یاقوتی رنگ و بیدانه‌ است و در میان انگورها اولین انگوری است که وارد بازار می‌شود. (از اواخر فروردین در بازار موجود است.) دانه‌های ریز آن کوچک و به هم فشرده است.

برچسب ها: خواص انگور، آموزش آشپزی، چیز کیک، چیز کیک یخچالی، طرز تهیه چیز کیک، چیز کیک انگور تعداد بازديد: 356 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز