Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 13:03

26
فروردین
شیرینی گردویی زعفرانی

شیرینی گردویی زعفرانی

کره،پودر شکر و وانیلین را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود.آن گاه تخم مرغ و زعفران را بیفزائید و مخلوط کنید.حالا آرد را درون این مایه بریزید و مخلوط نمائید تا خمیر مناسبی حاصل شود.سپس روی خمیر را با سلفون بپوشانید .

مجله دنیای تغذیه :

مـواد لازم :

 کره......150 گرم

پودر شکر ......100 گرم

وانیلین ...... یک چهارم قتشق چایخوری

تخم مرغ ...... 1 عدد

زعفران دم کرده ...... 1 قاشق چایخوری

آرد ......275 گرم

گردوی دونیم شده ...... به میزان لازم

 بیشتر بخوانید:

کیک فنجانی موز و گردو

طرز تهیه‌ی حلوا شعریه؛ دسر خوشمزه عربی

طرز تهیه شیرینی کشمشی

کره،پودر شکر و وانیلین را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود.آن گاه تخم مرغ و زعفران را بیفزائید و مخلوط کنید.حالا آرد را درون این مایه بریزید و مخلوط نمائید تا خمیر مناسبی حاصل شود.سپس روی خمیر را با سلفون بپوشانید و 30 دقیقه در یخچال نگه دارید. اکنون هربار به اندازۀ یک قاشق چایخوری از خمیر فراهم کرده بردارید و به شکل توپ درآورید و در سینی شیرینی پزی دارای کاغذ روغنی بچینید.اکنون روی هر یک،گردو بگذارید و شیرینی را به مدت تقریبی 10-12 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 170 درجۀ سانتیگراد بپزید.همینکه شیرینی خنک شد،آن را برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی بچینید.

 

برچسب ها: شیرینی، شیرینی خانگی، شیرینی گردویی، شیرینی گردویی زعفرانی، طرز تهیه شیرینی گردویی زعفرانی تعداد بازديد: 497 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز