Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 10:48

17
دی
دسر شیر و شکلات

دسر شیر و شکلات

نصف پیمانه از شیر و یک قاشق سوپخوری از پودر ژلاتین را با هم مخلوط کنید و بگذارید به حالت اسفنجی درآید. آن‌گاه نصف پیمانه از شیر، پودر نسکافه و شکر را با هم مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا شکر حل شود.

شبنم مدیر‌دهقان

مواد لازم برای حدود ۸ نفر

شیر  750 میلی‌لیتر (۳ پیمانه)

پودر ژلاتین  ۳ قاشق سوپخوری

خامه  صبحانه   ۶  قاشق سوپخوری (90 گرم)

پودر نسکافه  یک قاشق سوپخوری

شکر  دو قاشق سوپخوری

شیر عسلی  ۱۰۰ گرم

شکلات صبحانه  ۳ قاشق سوپخوری

پودر کاکائو   ۱ قاشق سوپخوری

روش‌تهیه

نصف پیمانه از شیر و یک قاشق سوپخوری از پودر ژلاتین را با هم مخلوط کنید و بگذارید به حالت اسفنجی درآید. آن‌گاه نصف پیمانه از شیر، پودر نسکافه و شکر را با هم مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا شکر حل شود. سپس ژلاتین اسفنجی شده را به آن بیفزائید و هم بزنید تا ژلاتین حل شود و بعد آن را از روی حرارت بردارید.

 همینکه مایه خنک شد، ۲ قاشق سوپخوری از خامه را به آن افزوده و مخلوط کنید. حالا این مخلوط را صاف کنید و در قالب مخصوص دسر بریزید و در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود. اکنون نصف پیمانه دیگر از شیر و شیر عسلی را با هم مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا اندکی گرم شود. در این میان یک قاشق سوپخوری دیگر از پودر ژلاتین را روی نصف پیمانه از شیر بپاشید و همینکه به حالت اسفنجی درآمد، آن را به مخلوط شیرعسلی بیفزائید و بگذارید ژلاتین حل شود. اینک آن را از روی حرارت بردارید و همینکه خنک شد، 2 قاشق از خامه صبحانه را به آن بیفزائید. سپس این مخلوط را نیز صاف کنید و روی لایه نسکافه‌ای در قالب بریزید و قالب را در یخچال بگذارید تا دسر نیم بند شد. آن‌گاه نصف پیمانه شیر، شکلات صبحانه و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم بگذارید. حالا یک قاشق سوپخوری باقیمانده پودر ژلاتین را روی نصف پیمانه شیر بپاشید و همینکه به حالت اسفنجی درآمد، آن را به مخلوط شیر و شکلات بیفزائید و بگذارید ژلاتین حل شود. اکنون آن را از روی حرارت بردارید و همینکه خنک شد، 2 قاشق سوپخوری باقیمانده خامه را به آن افزوده و هم بزنید و مخلوط حاصل را صاف کنید و در قالب روی لایه‌های قبلی بریزید. آن‌گاه قالب را دست کم 6 ساعت و یا یک شب در یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد. هنگام پذیرائی دسر را از قالب جدا کنید و در ظرف مناسبی برگردانید.

برای جدا کردن دسر از قالب، قالب را چند ثانیه در آب ولرم نگه دارید و با انگشتان مرطوب، دسر را از دیواره قالب آزاد کنید و قالب را به آرامی تکان دهید تا دسر از آن جدا شود. سپس دسر را روی ظرف مورد نظر‌تان برگردانید.

منبع: شور و شیرین

برچسب ها: شیر، شکلات، دسر، آشپزباشی، زندگی آنلاین، شور و شیرین، دسر شکلاتی، دسر شیر و کلات، دسر شیر تعداد بازديد: 414 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دسر چیست؟

فیلم روز
تصویر روز