Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 20:33

12
دی
اسلایس شکلات و فندق

اسلایس شکلات و فندق

کره، شکر، زرده تخم‌مرغ‌ها و آب پرتقال را با همزن برقی بزنید تا سبک و کمرنگ شود. سپس شکلات را به آن بیفزائید.

افسانه ظروفی

مواد لازم

بیسکویت شکلاتی ساده   250 گرم

کره‌ آبکرده  80 گرم

سفیده تخم‌مرغ  4 عدد

شکر   165 گرم

فندق آسیاب کرده   50 گرم

آرد  2 قاشق سوپخوری

روش تهیه

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و قالب را به اندازه 20×30 سانتیمتر چرب نمائید و با کاغذ روغنی به گونه‌ایکه بپوشانید که کاغذ از دو لبه قالب بلندتر باشد. آن‌گاه بیسکویت را آسیاب کنید و یک پیمانه از آن را با کره مخلوط سازید و این مخلوط را کف قالب بریزید و فشرده کنید. سپس قالب را در یخچال بگذارید. حالا سفیده تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد و بعد شکر را کم کم به آن بیفزائید. اکنون فندق و باقیمانده بیسکویت را به سفیده‌های همزده افزوده و با لیسک مخلوط کنید. اینک آن را در قالب روی پایه بیسکویتی بریزید و به مدت تقریبی 20 دقیقه در فر بپزید. آن‌گاه اسلایس شکلات را 20 دقیقه در قالب خنک کنید. سپس دمای فر را به 170 درجه سانتیگراد کاهش دهید و مواد رویه را فراهم کنید و روی اسلایس بریزید. حالا دوباره قالب را در فر بگذارید و 20 دقیقه دیگر اسلایس شکلات و فندق را بپزید و بعد آن را در قالب خنک کنید. اکنون اسلایس را در یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود. اینک اسلایس شکلات و فندق را به اندازه دلخواهتان برش دهید و رویش را با خامه قنادی دارای پودر کاکائو و یا نسکافه بیارائید و در صورت دلخواه با دراژه‌های شکلاتی تزئین کنید.

مواد لازم رویه

کره نرم شده   125 گرم

شکر دانه ریز  110 گرم

زرده تخم‌مرغ   4 عدد

آب پرتقال  1 قاشق سوپخوری

شکلات تلخ آبکرده  200 گرم

 روش تهیه مواد رویه

کره، شکر، زرده تخم‌مرغ‌ها و آب پرتقال را با همزن برقی بزنید تا سبک و کمرنگ شود. سپس شکلات را به آن بیفزائید.

منبع: شور و شیرین

برچسب ها: کیک شکلاتی، آشپزباشی، شور و شیرین، اسلایس شکلات و فندق، شکلات و فندق، کیک فندقی تعداد بازديد: 463 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این کیک چیست؟

فیلم روز
تصویر روز