Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 07:40

22
دی
كرم بروله خرمالو

كرم بروله خرمالو

روش تهیه كرم بروله خرمالو

سحر سامانی

 

 

مواد لازم 

خامه‌ی صبحانه                                     300 گرم

دارچین                                              1 قاشق چایخوری

زنجفیل خرد كرده                                 1 تكه‌ی 2 سانتیمتری

جوز هندی رنده كرده                             یك‌هشتم قاشق چایخوری

وانیلین                                              یك‌چهارم قاشق چایخوری

زرده‌ی تخم‌مرغ                                    4 عدد

شكر ریز                                            40 گرم

خرمالوی حلقه‌ای خرد كرده                    1 عدد درشت

شكر برای روی كرم                              3 قاشق سوپخوری

روش تهیه

فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد گرم كنید و چهار ظرف نسوز را به گنجایش 180 میلی‌لیتر (سه‌چهارم پیمانه)؛ در سینی دیواره بلندی قرار دهید و كنار بگذارید. آن‌گاه خامه، دارچین، زنجفیل و جوز هندی را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و وانیلین را بیفزائید و مخلوط كنید.

حالا زرده‌های تخم‌مرغ را همراه با شكر در كاسه‌ی مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. مخلوط خامه را كم‌كم به زرده‌های زده شده بیفزائید و پیوسته هم بزنید تا مخلوط صاف و یكدستی حاصل شود. اینك كاسترد را در ظرف‌های نسوز بریزید و سینی را از آب داغ پر كنید به گونه‌ای كه آب تا نیمه‌ی ظرف‌های محتوی كرم را بپوشاند!

حال سینی را در فر بگذارید و كرم بروله را به مدت تقریبی 30 دقیقه بپزید. آن‌گاه كرم بروله را از فر درآورید و روی هر كدام یك برش خرمالو بگذارید و شكر بپاشید. سپس شكر را به كمك تورچ كارامل كنید یا كرم بروله را چند ثانیه زیر گریل فر بگذارید تا شكر بسوزد و طلائی رنگ شود. اكنون دسر برای پذیرائی آماده است. میل كردن این دسر چه گرم و چه سرد بسیار مطلوب و دلپذیر است.

یادآوری: دقت كنید كه مخلوط  خامه را كم‌كم و قطره قطره به زرده‌های زده شده بیفزائید و پیوسته هم بزنید زیرا در غیر اینصورت پس از پخت بوی زرده به مشام خواهد رسید.

برچسب ها: روش تهیه كرم بروله خرمالو، مواد لازم كرم بروله خرمالو، دسر با خرمالو، انواع شیرینی با خرمالو، انواع دسر زمستانی تعداد بازديد: 894 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز