Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 05:50

23
اسفند
بیسکوییت دو رنگ

بیسکوییت دو رنگ

طرز تهیه بیسکوییت دو رنگ

بیسکوییت دو رنگ

 

 

 مواد لازم برای 40 عدد:

 

كره................................... ۱۲۵ گرم

پودر شكر........................... ۹۰ گرم

تخم‌مرغ .............................. ۱ عدد

آرد................................. ۱۸۵ گرم

آرد ذرت.............................. ۱ قاشق سوپخوری

پودر كاكائو.......................... ۲ قاشق سوپخوری

شكلات ذوب كرده.............. ۵۰ گرم

 

روش تهیه :

 

فر را با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه‌ی فارنهایت یا شماره ۴ اجاق روشن كنید. در ظرف مناسبی كره و پودر شكر را با همزن برقی بزنید تا سفید و سبك شود سپس تخم‌مرغ را اضافه كنید. آردها را با هم مخلوط كرده به تركیب قبلی بیفزائید. خمیر حاصل را به دو قسمت تقسیم كنید به یك قسمت پودر كاكائو و شكلات ذوب كرده اضافه كنید تا خمیر شكلاتی به دست آید و قسمت دیگر را ساده نگهدارید. هر دو خمیر را در كیسه‌ی نایلونی به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. بعد خمیرها را روی سطحی آردپاشی شده با وردنه باز كنید حالا با استفاده از دو كاتر هم شكل ولی در دو اندازه‌ی كوچك و بزرگ قالب بزنید برای مثال خمیر سفید را با كاتر بزرگ برش بزنید و خمیر شكلاتی را با كاتر كوچك برش بزنید به طوری كه خمیر شكلاتی درون خمیر سفید جای گیرد و یا عكس آن عمل كنید. اكنون خمیرها را در سینی فر قرار دهید و در فر از پیش گرم شده به مدت تقریبی ۱۲ دقیقه بپزید سپس بیسكویت‌ها را روی پنجره‌ی سیمی خنك كنید.

 

فلاونوئیدهای شكلات، قابلیت خوبی از نظر زیست دسترسی در انسان دارند. تاثیر بیوشیمیائی فلاونوئیدها به صورت توان از بین بردن رادیكال‌های آزاد تایید شده است.

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، بیسکوییت دو رنگ تعداد بازديد: 582 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز