Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:37

6
اسفند
شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی

 

 

مواد لازم برای 25 عدد شیرینی :

 

كره یا مارگارین میانی...............................۲۵۰ گرم

مایه خمیر فوری........................................۷ گرم

شكر......................................................۱ قاشق چایخوری

شیر ولرم............................................۱۷۵ میلی لیتر

آرد ....................................................۴۵۰ گرم

شكر   ................................................۵۰ گرم

نمک .................................................یک دوم قاشق چایخوری

تخم مرغ زده شده.................................۱ عدد

كره ی  ذوب شده ی سرد  ..................۵۰ گرم

 

روش تهیه :

 

ابتدا كره یا مارگارین را رنده كنید و آ‌ن را به شكل مربع به ابعاد ۱۲ف ۱۲ درآ‌ورید. بعد داخل نایلونی در یخچال بگذارید تا خمیر آ‌ماده شود (رنده كردن كره، از فشردگی آ‌ن جلوگیری می كند).

در مرحله ی بعد، مایه خمیر و ۱ قاشق چایخوری شكر را در كاسه ای مخلوط و شیر ولرم را به آ‌ن اضافه كنید و ۱۵ دقیقه روی آ‌ن را بپوشانید تا فعال شود. آ‌رد و ۵۰ گرم شكر و نمک را در كاسه ای بریزید و وسط آ‌ن را گود كنید. مایه خمیر عمل آ‌مده، تخم مرغ و كره ذوب شده را افزوده و مخلوط كنید تا خمیر شود. اگر خمیر به دست می چسبد، كمی آ‌رد به آ‌ن اضافه كنید و آ‌ن را ۵ تا ۸ دقیقه ورز دهید تا خمیر صاف و یكدست شود.

بعد آ‌ن را چانه كنید و به مدت ۱۵ دقیقه با درپوش در یخچال قرار دهید تا استراحت كند. بعد سطح كار را كمی آ‌رد بپاشید و خمیر را روی آ‌ن قرار دهید و از چهار طرف باز كنید; به طوری كه وسط خمیر حالت برجستگی داشته باشد.

بعد كره ی میانی را وسط آ‌ن بگذارید و چهار طرف خمیر را بعد از اینكه آ‌ردهای اضافی را پاک كردید، روی كره ی میانی بیاورید و آ‌ن را بقچه كنید. بعد با وردنه خمیر را باز كنید و چهارلا  تا كنید و آ‌ردهای اضافی را با فرچه پاک كنید.

روی خمیر را بپوشانید و در یخچال به مدت ۳۰ دقیقه استراحت دهید. این كار را سه بار انجام دهید و هر بار ۳۰ دقیقه خمیر را در یخچال استراحت دهید. در آ‌خرین مرحله، خمیر را ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. حالا  خمیر را با وردنه باز كنید و دور تا دور آ‌ن را با رولت یا چاقوی تیز ببرید و لبه ها را صاف كنید.

بعد خمیر را به اندازه ی دلخواه برش بزنید و مقداری كرم بگذارید و روی كرم را با خمیر بپوشانید و در سینی بچینید  و روی آ‌ن را با سلفون چرب شده كاملا  بپوشانید و به مدت ۴۵ دقیقه در جای گرم قرار دهید; به طوری كه هوا داخل آ‌ن نشود تا حجم خمیر زیاد شود.

بعد روی آ‌ن را تخم مرغ بزنید. و در فر گرم شده با حرارت ۲۰۰ درجه ی سانتیگراد یا ۴۰۰ درجه ی فارنهایت یا درجه ۶ به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه قرار دهید. پس از پخت، روی آ‌ن را با شربت و با پودر پسته تزئین كنید.این شیرینی را به شكل های پنجه ای، سه گوش، بقچه ای و ... می توان برش داد. مدلی كه در اینجا در نظر گرفته شده، فرفره است كه برای این مدل خمیر را به ابعاد مربع ۹ف۹ یا مربع ۱۲ف۱۲ برش  دهید و چهارگوشه ها را با رولت یا چاقو به طرف مركز ببرید. كرم را وسط آ‌ن قرار  دهید و گوشه های بریده شده را یک در میان به طرف مركز برگردانید تا به شكل فرفره درآ‌ید.

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، شیرینی دانمارکی تعداد بازديد: 933 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز