Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 03:00

3
آبان
كيك فنجانی راكی رُد

كيك فنجانی راكی رُد

یك‌دوم پیمانه از آب را بجوشانید و پودر كاكائو را در آن حل كنید. آن‌گاه باقیمانده آب را به آن بیفزائید و بگذارید در دمای محیط خنك شود.

مهدیس رحیمیان

 

مواد لازم كيك فنجانی راكی رُد

برای 20 عدد 

آب           375 میلی‌لیتر (یك و یك‌دوم پیمانه)

پودر كاكائو             50 گرم

كره‌ نرم    185 گرم

شكر          200 گرم

شكر قهوه‌ای روشن                  150 گرم

تخم‌مرغ   3 عدد درشت

اسانس وانیل            2 قاشق چایخوری

آرد           350 گرم

بیكینگ‌پودر            2 قاشق چایخوری

نمك          یك‌چهارم چایخوری

مواد لازم رویه

خامه‌ صبحانه          180 میلی‌لیتر (سه‌چهارم پیمانه)

شكلات شیری یا تلخ خرد كرده           150 گرم

عسل        2 قاشق چایخوری

كره‌ نرم    30 گرم

خامه فرم گرفته       100 گرم

گردوی برشته و خرد كرده     200 گرم

مارشمالوی خرد كرده              150 گرم 

روش تهیه كيك فنجانی راكی رُد

یك‌دوم پیمانه از آب را بجوشانید و پودر كاكائو را در آن حل كنید. آن‌گاه باقیمانده آب را به آن بیفزائید و بگذارید در دمای محیط خنك شود. سپس كره، شكر و شكر قهوه‌ای را با سرعت متوسط همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها را یكی یكی بیفزائید و مخلوط كنید. حالا وانیل را نیز درون مایه‌ كیك بریزید و مواد خشك را همراه با محلول پودر كاكائو بطور یك در میان به آن بیفزائید. اكنون 20 قالب كیك فنجانی را با كپسول‌های كاغذی بپوشانید و مایه‌ فراهم كرده را درون قالب‌ها بریزید. مراقب باشید كه یك‌سوم از سر قالب‌ها خالی نماند. اینك كیك‌های فنجانی را به مدت تقریبی 20-25 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد بپزید و روی پنجره‌ سیمی خنك كنید. آن‌گاه كیك‌ها را با مایه‌ رویه بیارائید و میل كنید.

روش تهیه‌ رویه كیك: خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت بگذارید تا گرم شود. آن‌گاه شكلات را به آن بیفزائید و هم بزنید تا شكلات آب شود. سپس عسل و كره را به آن افزوده و كرم را از روی حرارت بردارید. حالا كرم را 20 دقیقه در یخچال نگه دارید تا كاملاً‌ سرد شود و بعد خامه‌ فرم‌گرفته، گردو و مارشمالو را به آن بیفزائید.

 

برچسب ها: کیک، کیک فنجانی، كيك فنجانی راكی رُد، مواد لازم کیک فنجانی، روش تهیه کیک فنجانی تعداد بازديد: 999 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این کیک چیست؟

فیلم روز
تصویر روز