Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 05:03

3
تیر
كيك مرمری شكلاتی

كيك مرمری شكلاتی

طرز تهیه كيك مرمری شكلاتی

كيك مرمری شكلاتی

 

 

مواد لازم برای 8 نفر

شكلات سفید     75 گرم

شكلات سیاه     75 گرم

كره‌ی خرد كرده     175 گرم

وانیلین      یك‌چهارم قاشق چایخوری

شكر ریز      175 گرم

تخم‌مرغ     4 عدد

بادام آسیاب كرده     75 گرم

آرد     125 گرم

 

مواد لازم رویه:

شكلات سفید خرد كرده     50 گرم

شكلات سیاه خرد كرده      75 گرم

خامه‌ی صبحانه     50 گرم

كره     100 گرم

 

روش تهیه

 

فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد گرم كنید و قالبی را به قطر 20 سانتیمتر چرب سازید و كف آن را با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه شكلات سفید و سیاه را در دو كاسه‌ی جداگانه بریزید و به روش بن‌ماری آب كنید. حالا كره، وانیلین، و شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود و زرده‌های تخم‌مرغ را یكی‌یكی بیفزائید و مخلوط كنید. سپس بادام و یك قاشق سوپخوری از آرد را به این مایه اضافه كنید و هم بزنید. اكنون سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد و آن را به مایه‌ی فراهم كرده بیفزائید. اینك باقیمانده‌ی آرد را نیز درون مایه بریزید و مخلوط كنید و آن را نصف كنید. حالا به یك قسمت شكلات سفید آبكرده و به قسمت دیگر، شكلات سیاه آبكرده بیفزائید. آن‌گاه با قاشق بستنی هر دو مایه را كنار هم در قالب بریزید و با خلال چوبی به شكل مرمری درآورید. قالب را در فر بگذارید و به مدت تقریبی 40 دقیقه، كیك را بپزید. همینكه كیك كاملا خنك شد، رو و اطراف آن را با كرم گاناش سیاه بپوشانید و با كرم گاناش سفید به شكل مرمری بیارائید.

روش تهیه‌ی رویه‌ی كیك: هر دو شكلات را به‌طور جداگانه با نیمی از خامه روی حرارت مستقیم و ملایم قرار دهید تا شكلات در خامه حل شود. سپس كره را به دو قسمت تقسیم كنید و هر قسمت را به یك ظرف بیفزائید و از روی حرارت بردارید و بگذارید تا كاملا خنك شود.

 

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، كيك مرمری شكلاتی تعداد بازديد: 1522 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز