Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 13:58

30
مرداد
كیك دارچین و شكلات با سس موز

كیك دارچین و شكلات با سس موز

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب كیك را به قطر 20 سانتیمتر چرب نمائید. آن‌گاه شكلات و كره را در كاسه مناسبی بریزید و به روش بن‌ماری آب كنید.

سعید بابارحیمی

 

 

مواد لازم برای 6 نفر

شكلات شیری خردكرده       25 گرم

كره نرم                             115 گرم

پودر قهوه فوری                   1 قاشق سوپخوری

تخم‌مرغ                            5 عدد

شكر ریز                           225 گرم

آرد                                   115 گرم

دارچین آسیاب كرده            2 قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه سس موز

موز رسیده و حلقه‌ای خردكرده  4 عدد

شكر قهوه‌ای روشن            3 قاشق سوپخوری

آبلیموی تازه                      1 قاشق سوپخوری

خامه فرم گرفته                 175 گرم

 روش تهیه كیك دارچین و شكلات با سس موز

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب كیك را به قطر 20 سانتیمتر چرب نمائید. آن‌گاه شكلات و كره را در كاسه مناسبی بریزید و به روش بن‌ماری آب كنید. سپس آن را از روی حرارت بردارید و قهوه را بیفزائید و مخلوط كنید. حالا زرده‌های تخم‌مرغ و شكر را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود.

اینك مخلوط شكلات را به آن بیفزائید و اندكی با سرعت كم با همزن برقی بزنید تا با هم مخلوط شوند. اكنون آرد و دارچین را با هم مخلوط كنید و كنار بگذارید. سپس سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. حالا سفیده‌های زده شده را به مخلوط زرده‌ها‌ی تخم‌مرغ بیفزائید و به آرامی با لیسك هم بزنید.

آن‌گاه آرد و دارچین را درون مایه فراهم كرده بریزید و مخلوط كنید و آن را درون قالب بریزید. اینك قالب را در فر بگذارید و به مدت تقریبی 40-45 دقیقه، كیك را بپزید. اكنون كیك را از قالب در آورید و روی پنجره سیمی خنك كنید. سپس كیك را برای پذیرائی در دیس مناسب و زیبائی قرار دهید و با سس موز میل كنید.

روش تهیه سس موز: موز، شكر قهوه‌ای و آبلیمو را در ظرف نسوزی بریزید و 8 دقیقه زیر گریل فر قرار دهید تا موز كارامل شود. سپس این مخلوط را پوره كنید و همینكه اندكی خنك شد، خامه را به آن بیفزائید و مخلوط نمائید.

 

برچسب ها: کیک، کیک با شکلات، آموزش کیک دارچین، کیک دارچین، کیک با سس موز، سس موز تعداد بازديد: 620 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز