Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 23:44

4
آذر
آموزش تهيه‌ی ‌رولت

آموزش تهيه‌ی ‌رولت

آموزش تهيه‌ی ‌رولت

آموزش تهيه‌ی ‌رولت

 

 

در ادامه‌ی موضوعات و مباحث صفحه‌ی كلاس شیرینی‌پزی و با توجه به علاقمندی خوانندگان گرامی؛ در پیگیری مطالب؛ بنا به درخواست عده بیشماری از دوستان و همراهان صمیمی و همیشگی؛ درخصوص چگونگی تهیه شیرینی رولت كه مورد پسند بسیاری از ایرانیان خوش سلیقه نیز است، در اینجا به شرح نحوه‌ی تهیه و نكات كلیدی آن می‌پردازیم با امید به اینكه اشكالات موجود در این مورد رفع و سودمند واقع شود.

رولت نانی است، نازك، نرم و بسیار لطیف كه ‌باید در تهیه‌ی آن دقت زیادی داشت. یكی از مهمترین نكات در درست كردن رولتی با كیفیت، اندازه‌گیری دقیق و استفاده از مواد اولیه‌ی تازه و مرغوب است. بنابراین از تازه بودن تخم‌مرغ مصرفی مطمئن شوید و حتما از آرد مخصوص شیرینی كه دارای گلوتن كمتر و در نتیجه سبك‌تر است؛ استفاده كنید زیرا آردهایی كه گلوتن (پروتئین گیاهی) بیشتری دارند. مقاوم‌تر و برای تهیه نان مناسب‌ترند. از دیگر مواد مورد نیاز؛ شكر است كه بهتر است از نوع ریز آن استفاده كنید چون به راحتی در مواد دیگر حل می‌شود و زبری آن باقی نمی‌ماند. در نظر داشته باشید كه نان رولت بایستی در مدت زمانی كوتاه، با دمای بالا بپزد تا از خشك شدن آن جلوگیری شود. بنابراین از سالم بودن ترموستات فر خود اطمینان حاصل كنید تا دمای مورد نیاز برای پخت نان رولت دمای صحیحی باشد. پخش و صاف كردن مایه‌ی رولت در سینی نیز یكی از نكته‌های كلیدی كار است زیرا چنانچه مایه به طور یكنواخت روی سینی كه با كاغذ روغنی پوشانده‌اید پخش نشود؛ قسمت‌های نازك‌تر می‌سوزد و خشك می‌شود. برای سهولت كار بهتر است سینی را چرب كنید و بعد كاغذ را روی آن قرار دهید تا از جابجا شدن كاغذ به هنگام صاف كردن مایه‌ی رولت روی آن جلوگیری شود.

به دستورالعمل آمده در زیر توجه كنید:

مواد لازم برای نان رولت به اندازه‌ی 30×40 سانتیمتر

تخم‌مرغ درشت....................................    3 عدد

شكر  ....................................................75 گرم

آب جوش...............................................یك قاشق سوپخوری

وانیل  ..................................................یك چهارم قاشق چایخوری

آرد.......................................................75 گرم

روش تهیه:

ابتدا زرده‌های تخم‌مرغ، شكر، آب جوش و وانیل را در كاسه‌ی كوچكی بریزید و با همزن برقی بزنید تا كاملا غلیظ و كمرنگ شود. سپس سفیده‌های تخم‌مرغ را در ظرفی جداگانه با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. اكنون زرده‌ها و سفیده‌های زده شده را با هم، به آرامی مخلوط كنید و به تدریج آرد الك كرده را بیفزائید. دقت كنید حجم مایه از بین نرود. حالا مایه را روی سینی به اندازه‌ی 30×40 سانتیمتر كه با كاغذ روغنی پوشانده‌اید به طور یكنواخت پهن و صاف كنید. سینی را در فر گرم شده با دمای 250 درجه‌ی سانتیگراد به مدت تقریبی 8-10 دقیقه قرار دهید تا روی نان به رنگ طلایی خوشرنگی درآید و چنانچه آن را لمس كنید؛ اثری از انگشتانتان روی نان باقی نماند.

پس از خارج كردن سینی رولت از فر، سینی دیگری روی آن قرار دهید تا در اثر عرق كردن، نان رولت خشك نشود (این كار یكی از مهم‌ترین نكته‌ها در تهیه‌ی رولت است!) پس از چند دقیقه می‌توانید سینی را از روی نان رولت بردارید و بعد از 5 دقیقه آن را برگردانید و كاغذ را از نان جدا كنید. اكنون نان رولت را روی كاغذ روغنی قرار دهید و لوله كنید تا شكل بگیرد و كاملا خنك شود. پس از آن می‌توانید رولت را با انواع خامه، مارمالاد، كرم و میوه به مصرف برسانید.

لطفا قبل از شروع به كار مطالب را با دقت بخوانید و بعد مواد لازم را فراهم كنید. پس از آن اقدام به تهیه‌ی رولت نمایید. با آرزوی موفقیت روزافزون برای همه‌ی شما عزیزان از همراهی و توجهتان به صفحه‌ی كلاس شیرینی‌پزی بی‌نهایت سپاسگزارم.

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، آموزش تهيه‌ی ‌رولت تعداد بازديد: 1151 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز