Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 11:27

4
آذر
پرسش و پاسخ شيرينيی پزی

پرسش و پاسخ شيرينيی پزی

پرسش و پاسخ شيرينيی پزی

روش تهیه‌ی مایه‌ی آگارآگار را توضیح دهید.

یك‌دوم قاشق چایخوری پودر آگارآگار را در سس پن بریزید و 50 گرم شكر و یك‌دوم پیمانه آب به آن بیفزائید. سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود و مایه قدری بجوشد. حالا آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید در دمای محیط خنك شود. از محلول آگارآگار برای براق كردن روی میوه‌های چیده شده بر روی كیك یا تارت بهره‌مند شوید.

 

 

چنانچه بخواهیم به جای قالب گرد به قطر 23 سانتیمتر از قالب مربع استفاده كنیم، اندازه‌ی آن چقدر است؟

می‌توانید به جای قالب گرد به قطر 23 سانتیمتر از قالب مربع به اندازه‌ی 20سانتیمتر استفاده كنید.

 

 

گاهی اوقات زیر كیك كره‌ای سفت و زمخت است دلیل آن چیست؟

چنانچه از شكر دانه‌درشت برای تهیه‌ی كیك‌ها استفاده كنید و شكر در سایر مواد لازم كیك خوب حل نشود، ته‌نشین شده و موجب نامطلوب شدن بافت كیك خواهد شد. برای حل این مشكل یا از شكر ریز استفاده كنید و یا شكر را قبل از مصرف الك كنید و دانه‌های ریز آن را در مایه‌ی كیك بریزید.

 

 

آیا برای تهیه‌ی مربای آلبالو آهك مورد نیاز است؟

خیر. آهك برای برخی از مرباها همچون مربای كدوحلوائی مصرف می‌شود. برای به دست آوردن نتیجه‌ی بهتر، از دستورالعمل‌های منتشر شده در مجله‌ی آشپزباشی بهره‌مند شوید.

 

برای تهیه‌ی شله‌زرد چه نوع برنجی مناسب‌تر است؟

برنج نیمكوب ایرانی برای پختن شله‌زرد مناسب است.

 

 

بلوبری چه نوع میوه‌ای است و چنانچه در دسترس نباشد، چه میوه‌ای را جایگزین آن كنیم؟

بلوبری میوه‌ای از خانواده‌ی توت‌هاست كه در آب و هوای سرد و مرطوب كشت می‌شود. این میوه در ایران وارداتی است و می‌توانید آلبالو را جایگزین آن كنید.

 

كورن فلكس چیست؟

به غلات پرك كرده، كورن فلكس می‌گویند. این غلات پس از انجام فرایند مخصوص و مطابق با استانداردهای تعریف‌شده در كارخانه، بسته‌بندی شده و در سوپرماركت‌ها بفروش می‌رسد. كورن فلكس را بیشتر در وعده‌ی صبحانه همراه با شیر میل می‌كنند.

 

چرا كیك اسفنجی پفش می‌خوابد و سفت می‌شود؟

به‌طور كلی برای به‌ دست آوردن نتیجه‌ای خوب و رضایت‌بخش در حــرفه‌ی شیریـنـی‌پـــزی داشتن اطلاعات كافی و مفید، تجربه‌ی لازم و بهره‌گرفتن از دستورالعمل‌های صحیح و بهتر لازم و ضروریست. چنانچه قالب كیك اسفنجی كوچك‌تر از اندازه‌ی ذكر شده در دستور باشد و یا از مقدار زیادی بیكینگ‌ پودر و آب جوش در تهیه‌ی آن استفاده كنید، كیك سفت و نامطلوب خواهد شد. همچنین نحوه‌ی صحیح همزدن مایه‌ی كیك اسفنجی، اهمیت بسزایی دارد!

 

 

سوفله چیست؟

نوعی دسر است كه انواع مختلفی دارد و در اغلب آنها سفیده‌ی تخم‌مرغ به طور جداگانه زده می‌شود. گفتنی است كه از برخی سوفله‌ها در وعده‌ی صبحانه نیز استفاده می‌شود.

 

 

چرا خمیر تارت از دور قالب پایین می‌رود و شكل زیبایش را از دست می‌دهد؟

چنانچه خمیر تارت خوب سرد نشده باشد، با این مشكل مواجه می‌شوید. برای حل آن ابتدا خمیر فراهم كرده را در كیسه‌ی نایلونی بگذارید و دست‌كم نیم‌ساعت در یخچال نگه دارید. سپس آن را در قالب پهن كنید، خمیر را به دیواره‌ی قالب بفشارید و دوباره آن را در یخچال بگذارید. پس از نیم ساعت می‌توانید خمیر تارت را بپزید.

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین تعداد بازديد: 570 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز