Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 3 خرداد 1403 - 07:58

3
شهریور
پوریس

پوریس

آرد و نمك را در كاسه مناسبی بریزید و كره را به آن بیفزایید. آن‌گاه آب را كم‌كم اضافه كنید تا خمیر مناسبی به دست آید. سپس خمیر را روی سطح آرد پاشیده، 10دقیقه ورز دهید.

لیلا آیانی صفت

 

 

مواد لازم برای 12 عدد

 آرد نان                              225 گرم

نمك                                  یك‌دوم قاشق چایخوری

كره آبكرده                           30 گرم

آب                                    100-150 میلی‌لیتر

روغن مخصوص سرخ كردنی      به میزان لازم

 روش تهیه پوریس

آرد و نمك را در كاسه مناسبی بریزید و كره را به آن بیفزایید. آن‌گاه آب را كم‌كم اضافه كنید تا خمیر مناسبی به دست آید. سپس خمیر را روی سطح آرد پاشیده، 10دقیقه ورز دهید تا صاف و یكدست شود. حالا خمیر را جمع كنید و به شكل توپ در آورید و در كاسه چربكرده قرار دهید.

رویش را بپوشانید و 30 دقیقه در دمای محیط نگه دارید. حالا خمیر را به 12 قسمت مساوی تقسیم كنید و هر قسمت را به شكل توپ در آورید. اكنون رویشان را تخت كنید و به قطر 13 سانتیمتر در آورید. آن‌گاه روغن را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید تا دمایش به 180 درجه سانتیگراد برسد.

سپس خمیرها را یكی‌یكی در روغن سرخ كنید تا قدری پف كند و طلائی رنگ شود. اینك نان‌ها را روی هوله كاغذی آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود و برای پذیرائی در ظرف مناسبی بچینید.

 

برچسب ها: روش تهیه پوریس، آموزش پوریس، تهیه پوریس، موادلازم پوریس، آشپزی با پوریس تعداد بازديد: 685 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز