Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:53

27
آبان
بستنی یخی هندوانه

بستنی یخی هندوانه

طرز تهیه بستنی یخی هندوانه

بستنی یخی هندوانه

 

 

 

مواد لازم برای 6 نفر:

 

 

هندوانه‌ی شیرین و قرمز ................5/1 كیلوگرم

آب..............................................250 میلی‌لیتر

شكر ..........................................150 گرم

آب پرتقال....................................2 قاشق سوپخوری

سفیده‌ی تخم مرغ.......................1 عدد

 

روش تهیه

 

پوست هندوانه را بگیرید و دانه‌های آن را جدا كنید. سپس در كاسه‌ی دستگاه غذاساز بریزید و آن را پوره كنید. حالا پوره‌ی‌ هندوانه را از صافی درشت رد كنید و 875 میلی‌لیتر (معادل سه و یك دوم پیمانه) از پوره را اندازه بگیرید. شكر و آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود و بعد از 5 دقیقه از روی حرات بردارید. آن‌گاه صبر كنید تا شربت خنك شود. حالا پوره‌ی هندوانه و آب پرتقال را به شربت بیفزائید و مخلوط كنید. اینك مایه‌ی به دست آمده را در ظرف مناسبی بریزید، روی آن را بپوشانید و در فریزر قرار دهید تا تقریباً سفت شود. حالا بستنی را از فریزر خارج كنید و سفیده‌ی تخم مرغ را به آن بیفزائید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. بعد بستنی را داخل ظرف مناسبی بریزید و به مدت 6 ساعت در فریزر نگه دارید. اكنون بستنی آماده‌ی مصرف می‌باشد.

یادآوری: چنانچه دستگاه بستنی ساز در اختیار دارید، مایه‌ی به دست آمده از پوره‌ی هندوانه، آب پرتقال و شربت را داخل سطل دستگاه بستنی ساز بریزید و در حدود 20 دقیقه دستگاه را روشن نگه دارید تا بستنی نیم بند شود. آن‌گاه سفیده‌ی تخم مرغ را بیفزائید و بیست دقیقه‌ی دیگر، بستنی را در دستگاه نگه دارید. سپس آن را در ظرف مناسبی بریزید و در فریزر قرار دهید. پس از چهار ساعت، بستنی آماده‌ی مصرف است.

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، بستنی یخی هندوانه تعداد بازديد: 585 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز