Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 01:07

27
آبان
شیرینی تر با ژله و میوه

شیرینی تر با ژله و میوه

طرز تهیه شیرینی تر با ژله و میوه

شیرینی تر با ژله و میوه

 

 

 

مواد لازم برای حدود 30 برش:

  

كیك اسفنجی.....................................یك عدد

شربت معطر .....................................به میزان لازم

خامه‌ی فرم گرفته حدود  .....................700 گرم

میوه به  دلخواه حدود.........................500 گرم

پودر ژله‌ی آناناس  ............................دو بسته‌ی 100 گرمی

آب جوش ........................................دو پیمانه

آب سرد.........................................یك پیمانه

* (با 4 عدد تخم مرغ، در قالب 30× 40 سانتیمتر)

 

روش تهیه

 

كیك اسفنجی را از ارتفاع دو قسمت كنید. حالا یكی از لایه‌ها را پشت سینی شیرینی‌پزی بگذارید و روی آن را با شربت دلخواه خود مرطوب نمائید و با مقداری خامه‌ی فرم گرفته بپوشانید. سپس روی خامه، میوه بچینید و لایه‌ی بعدی را روی میوه‌ قرار دهید و با فشار دست، دو لایه‌ی كیك را به هم بچسبانید و تا آماده كردن ژله، كیك را در یخچال نگه دارید. اكنون پودر ژله را در ظرف مناسبی بریزید و آب جوش را بیفزائید. مخلوط را خوب هم بزنید و آن را روی بخار آب جوش قرار دهید تا ذرات ژله كاملاً حل شود و مایه‌ی زلالی حاصل گردد. حالا آب سرد به ژله‌ی حل كرده بیفزائید و صبر كنید تا ژله نیم‌بند شود و غلظت آن مانند سفیده‌ی تخم مرغ شود. كیك را از یخچال خارج كنید و با كاغذ روغنی- كه حدود پنج سانتیمتر از دیواره‌ی كیك بلندتر باشد اطراف آن را بپوشانید. اینك ژله را روی میوه‌ها بریزید و دقت كنید  در همه جا به یك اندازه قرار گیرد.

دوباره كیك را در یخچال بگذارید و تا بستن كامل ژله، صبر كنید. حالا كاغذ را از كیك جدا كنید. هنگام میل كردن، كیك را با چاقوی تیز و گرمی به اندازه‌ی دلخواه ببرید و در ظرف زیبائی بچینید.

روش تهیه‌ی كیك اسفنجی:

چهار عدد زرده‌ی تخم مرغ را با صد گرم شكر و كمی وانیل با همزن برقی بزنید تا غلیظ و كمرنگ شود. در ظرف مناسبی، سفیده‌های تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا كاملاً فرم بگیرد. سپس زرده‌ها و سفیده‌های تخم مرغ زده شده را به آرامی با هم مخلوط كنید و100 گرم آرد الك كرده را به آن بیفزائید. مواظب باشید حجم مایه از بین نرود. اكنون مایه را داخل سینی‌ای به اندازه‌ی 30×40 سانتیمتر- كه كف آن را با كاغذ روغنی پوشانده‌اید- بریزید و صاف كنید و در فر (تاون) گرم شده با دمای 200 درجه‌ی سانتیگراد، به مدت تقریبی 10 دقیقه بپزید. كیك اسفنجی را در قالب خنك كنید و بعد به مصرف برسانید.

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، شیرینی تر با ژله و میوه تعداد بازديد: 1230 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز