Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 22:44

19
آبان
خميرهای شكلاتی

خميرهای شكلاتی

نكاتی چند درباره‌ی خمیرهای شكلاتی می پردازیم.

در بررسی‌ها و نظرخواهی‌های انجام گرفته‌ی دست‌اندركاران مجله‌ی آشپزباشی، از خوانندگان محترم، توجه و علاقه‌مندی بیش‌تری در زمینه‌ی تزئینات كیك و دستیابی به اطلاعات مفید و روزآمد این رشته مدنظر بوده است.

 

 به همین منظور و برای جلب رضایت خاطر شما عزیزان آشنا، بر آن شدیم تا به نكاتی چند درباره‌ی خمیرهای شكلاتی بپردازیم. امید است كه سودمند و موردتوجه واقع شود.

 

همان‌طور كه در فصل‌های گذشته، در صفحه‌ی كلاس شیرینی‌پزی، به چگونگی تهیه‌ی خمیرهائی چون مارسیپان و فوندانت اشاره شد و مورد استفاده قرار گرفت، خمیر شكلات نیز یكی از خمیرهای پرطرفدار، با كاربردهای فراوان و بسیار خوشمزه است كه تهیه‌ی آن به دست شما سهل و آسان و كاری سرگرم‌كننده است. بنابراین، چنانچه به این كار علاقه‌مندید، دست به كار شوید و مواد مورد نیاز را به دقت اندازه بگیرید. برای تهیه‌ی خمیر شكلاتی سیاه، به این ترتیب عمل كنید: 600 گرم شكلات سیاه را با 200 گرم گلوكز مایع در ظرف مناسبی بریزید و 50 میلی‌لیتر آب، معادل یك چهارم پیمانه آب به آن اضافه كنید. اكنون ظرف موردنظر را روی بخار آب جوش بگذارید و با قاشق مواد را هم بزنید تا مخلوط و یكدست شوند.

 

آن‌گاه ظرف را از روی حرارت بردارید و روی مایع را با نایلونی بپوشانید. پس از گذشت 24 ساعت، مایع شكلاتی تبدیل به خمیر شكلاتی خواهد شد. اكنون هر بار اندكی از خمیر را بردارید و در دست كمی ماساژ دهید.

 

هنگامی كه خمیر صاف و یكدست شد، روی میز كار قدری پودر شكلات بپاشید و خمیر را روی آن بگذارید و به كمك وردنه باز كنید. حالا خمیر را دور وردنه بپیچید و روی كیك بیندازید. همچنین، می‌توانید گل‌های زیبائی از این خمیر بسازید و روی كیك را با آن تزئین نمائید.

 

 اگر بخواهید خمیر شكلاتی، به رنگ شیری (قهوه‌ای روشن) داشته باشید، مانند روش تهیه‌ی خمیر شكلاتی سیاه عمل كنید؛ با این تفاوت كه به جای 600 گرم شكلات سیاه، از 800 گرم شكلات شیری استفاده نمائید.

 

همچنین، می‌توانید تركیب سه رنگ خمیر شكلاتی مانند خمیر شكلاتی سیاه، خمیر شكلاتی شیری و خمیر شكلاتی سفید را در تزئین كیكی به كار بگیرید كه زیبائی كار شما را دوچندان خواهد كرد.

 

در شماره‌ی آینده، به نحوه‌ی تهیه‌ی خمیر شكلاتی سفید خواهیم پرداخت.

 

از این كه در كلاس شیرینی‌پزی همراه ما هستید، سپاسگزاریم. در پیگیری مطلب نیز با ما باشید.

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، خميرهای شكلاتی تعداد بازديد: 541 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز