Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 14:43

15
آبان
خميرهای شكلاتی

خميرهای شكلاتی

طرز تهیه خميرهای شكلاتی

در ادامه‌ی موضوعات و مباحث صفحه‌ی كلاس شیرینی‌پزی و با توجه به علاقه‌مندی خوانندگان گرامی، در پیگیری مطالب، نظر به درخواست عده‌ی بیشماری از شما همراهان صمیمی، درخصوص چگونگی تزئینات كیك‌ها در شماره‌ی گذشته، به نحوه‌ی ساخت و استفاده از خمیرهای شكلاتی اشاره شد. در این‌جا نیز به توضیح بیش‌تر درباره‌ی تهیه و كاربرد خمیر شكلاتی سفید خواهیم پرداخت. امید است سودمند و مورد توجه شما واقع شود.

همان‌طور كه می‌دانید، تزئین كیك‌ها با در نظر گرفتن شرایط سنی، جنسیت و نوع مناسبت، طراحی و تكمیل می‌شود. اما در پاره‌ای از موارد،كیك تهیه شده تنها برای پذیرائی از میهمانان به هنگام عصر، تزئین می‌شود و مورد مصرف قرار می‌گیرد، و برای مناسبت خاصی همچون جشن ازدواج، تولد و غیره نیست!

در این‌گونه موارد، می‌توانید از تزئینات ساده‌تری بهره بگیرید تا هم در وقت و هم در هزینه‌ی خود صرفه‌جوئی كنید. به همین منظور، انتخاب خمیر شكلاتی یكی از بهترین گزینه‌هاست. زیرا اغلب افراد شكلات را دوست دارند و طعم آن را همراه با كیك می‌پسندند. اگرچه ممكن است قیمت شكلات قدری گران به نظر برسد، ولی با توجه به فواید شكلات و استفاده‌ی اندكی از آن در هر نمونه، برای هر چه زیباتر جلوه دادن كیك، منطقی به نظر می‌رسد و خالی از لطف نیست. بنابراین برای به دست آوردن نتیجه‌ی بهتر، قبل از شروع به كار، مطالب را با دقت بخوانید؛ بعد مواد لازم را فراهم كنید. برای اندازه‌گیری صحیح، از ترازوی دقیق استفاده كنید. ابتدا 750 گرم شكلات سفید و مرغوب را وزن كنید و در كاسه‌ی مناسبی بریزید. آن‌‌گاه 100 گرم شكر را همراه با یك پیمانه آب، (معادل 250 میلی‌لیتر) در ظرفی بریزید و روی اجاق بگذارید تا شكر حل شود.

سپس شربت را بجوشانید و پس از یكی دو جوش آن، را از روی اجاق بردارید. بعد شربت خنك شده را به شكلات بیفزائید و مخلوط سازید. حالا 350 گرم پودر شكر الك كرده را به مخلوط شكلات و شربت اضافه كنید؛ روی آن را بپوشانید و صبر كنید تا در دمای محیط، خمیر شكلات سفت شود. اكنون هر بار قدری از آن را بردارید و در دست ماساژ دهید تا خمیر، صاف و یكدست شود. اینك رو و اطراف كیك موردنظر را مارمالاد زردآلو بمالید. خمیر شكلات را روی سطحی پودر شكر پاشی شده، با وردنه باز كنید. سپس آن را دور وردنه بپیچید و بعد روی كیك قرار دهید. اضافی‌های اطراف خمیر را بگیرید و لبه‌های آن را صاف و مرتب كنید. همچنین، می‌توانید با برشگرهای مختلف، اشكال زیبائی از خمیر بسازید و كیك را با آن تزئین نمائید.

خمیر شكلات را در كیسه‌ی نایلونی بگذارید و سر كیسه را محكم ببندید تا خمیر شكلات خشك نشود. گفتنی است كه زمان ماندگاری خمیرهای شكلاتی بسیار طولانی است و نیازی به نگهداری آن در یخچال نیست.

در پایان، با آرزوی سعادت و موفقیت روزافزون برای شما و دوستان آشنا، در ادامه‌ی موضوعات و مباحث كلاس شیرینی‌پزی، همراه ما باشید.

 

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، خميرهای شكلاتی تعداد بازديد: 495 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز