Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 17:56

8
مهر
پرسش و پاسخ شيريني‌پز

پرسش و پاسخ شيريني‌پز

پرسش و پاسخ شيريني‌پز

قالب‌های تارت و پای دارای چه ویژگی‌هائی هستند؟

این قالب‌ها كه در انواع سرامیكی، شیشه‌ای (پیركس)، فلزی و سیلیكونی ساخته می‌شوند، معمولا دیواره‌ی كنگره‌دار و كوتاهی دارند. در برخی از آنها دیواره و كف قالب جداست كه برای تهیه‌ی تارت‌هائی كه نمی‌توانیم برگردانیم مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این نوع قالب

– Loose base- گفته می‌شود.

 

 

چرا كیك‌های اسفنجی می‌باید در قالب خنك شود؟

زیرا كیك‌های اسفنجی بافت بسیار نرم و ظریفی دارند و چنانچه قبل از خنك شدن كامل كیك، آن را از قالب درآوریم، ممكن است كیك شكلش را از دست بدهد! بنابراین بهتر است اینگونه كیك در قالب خنك شود.

 

 

قالب لوف به چه قالبی گفته می‌شود؟

قالب لوف، قالب دیواره بلند و مستطیل شكلی است كه برای تهیه‌ی انواع نان، ترین و كیك مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع قالب‌ها در اندازه‌ها و جنس‌های مختلف از قبیل سیلیكونی، تفلون، سرامیكی و شیشه‌ای ساخته می‌شوند.

 

 

چرا كیك‌های كره‌ای كه در قالب‌های میان تهی و شكل‌دار تهیه می‌شود، به قالب می‌چسبد؟ راهكار حل این مشكل چیست؟

بهتر است این‌گونه قالب‌ها را با اسپری یا كره‌ی نرم چرب كنید تا مطمئن شوید كه همه‌ی قسمت‌های قالب چرب شده است! گفتنی است كه استفاده از اسپری روغن مخصوص قنادی بهترین راه است.

 

آیا برای تهیه‌ی شكلات پرتقالی، می‌باید تلخی پرتقال را بگیریم؟

بله می‌باید ابتدا پوست پرتقال‌ها را به شكل خلال‌های درشت خرد كنید، سفیدی آن را دور بریزید و در قابلمه حاوی آب‌جوش بجوشانید. آن‌گاه پوست پرتقال‌ها را در صافی بریزید و دو بار دیگر بجوشانید. سپس پوست پرتقال‌ها را در آب سرد بریزید و دو- سه بار دیگر آبش را عوض كنید تا تلخی آن گرفته شود. اكنون شربت را بجوشانید و پوست پرتقال‌ها را در آن بریزید تا شفاف شوند. آن‌گاه آنها را از شربت درآورید و در شكلات آبكرده فرو كنید و روی كاغذ روغنی یا فویل بگذارید تا شكلات ببندد.

 

 

آیا می‌توانیم شكلات را روی حرارت مستقیم آب كنیم؟

خیر. هرگز شكلات را روی حرارت مستقیم نگذارید و برای آب كردن آن از روش بن‌ماری یا مایكروویو بهره بگیرید.

 

 

چگونه می‌توان انواع آجیل را برشته كرد؟

می‌توانید آجیل را هم در فر و هم در تابه روی اجاق برشته كنید. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، آجیل را به صورت یك لایه در سینی فر بریزید و از انباشته كردن آنها بر روی یكدیگر خودداری نمائید تا آجیل یكنواخت برشته شود.

 

 

برای درست كردن رولت طرح‌دار در ری‌لیف‌مت، می‌باید آن را چرب كنیم؟

خیر. قالب‌های سیلیكونی ری‌لیف‌مت نیازی به چرب كردن ندارد!

 

برای براق‌تر شدن شكلات چه باید كرد؟

پس از اتمام كار و ساختن شكلات، قالب را در فریزر بگذارید و در حدود یك ربع صبر كنید، سپس شكلات را از قالب بیرون آورید. در این‌صورت شكلات كاملا براق خواهد شد!

 

 

آیا برای نگه‌داری بهتر شكلات، آن را در یخچال بگذاریم؟

خیر. بهتر است كه شكلات را در دمای محیط و جای خنك و تاریك نگه دارید. قرار دادن شكلات در یخچال موجب ایجاد سفیدك بر روی آن خواهد شد زیرا كره‌ی كاكائوی موجود در آن سفت می‌شود و شكلات سفیدك می‌زند.

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین تعداد بازديد: 562 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز