Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 23:44

28
شهریور
شیرینی افغان

شیرینی افغان

سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید و فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید. كره، شكر، پودر كاكائو و نمك را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

افسانه اسفندیاری

 

 

مواد لازم برای 45 عدد 

كره‌                           175 گرم

شكر                         100 گرم

پودر كاكائو                 3 قاشق سوپخوری

نمك                        یك‌هشتم قاشق چایخوری

آرد                          185 گرم

كورن فلكس             80 گرم

شكلات سیاه آبكرده  100 گرم

گردوی دو نیم‌كرده   45 عدد

روش تهیه شیرینی افغان

سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید و فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید. كره، شكر، پودر كاكائو و نمك را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا كره آب شود. آن‌گاه ظرف را از روی حرارت بردارید و مخلوط آرد و كورن‌فلكس را به مایه فراهم كرده بیفزائید.

حالا هر بار یك قاشق چایخوری از این مخلوط، بردارید و با فاصله در سینی بچینید و به مدت تقریبی 15 دقیقه، در فر بپزید. شیرینی را روی پنجره سیمی خنك كنید. آن‌گاه روی هر یك از شیرینی‌ها قدری شكلات آبكرده بمالید و گردو بگذارید و برای پذیرائی در ظرف زیبائی بچینید.

 

برچسب ها: روش تهیه شیرینی افغان، تهیه شیرینی افغان، شیرینی افغان، آموزش شیرینی افغان، مواد لازم شیرینی افغان، مواد اولیه شیرینی افغان تعداد بازديد: 460 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز