Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 09:14

28
شهریور
كیك شكلاتی در گلدان‌های كوچك

كیك شكلاتی در گلدان‌های كوچك

فر را بادمای 160 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب سیلیكونی را كه در تصویر مشاهده می‌كنید، اندكی چرب نمائید. آن‌گاه شكلات، شیر و نیمی از شكر را در ظرف كوچك و مناسبی بریزید.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای 12 گلدان كوچك

شكلات سیاه آبكرده          45 گرم

شیر                               60 میلی‌لیتر  (یك‌چهارم پیمانه)

شكر قهوه‌ای                   یك‌دوم پیمانه

كره نرم                          50 گرم

تخم‌مرغ همزده               1 عدد درشت

آرد                               125 گرم

پودر كاكائو                     2 قاشق چایخوری

بیكینگ‌پودر                  یك‌دوم قاشق چایخوری

 روش تهیه كیك شكلاتی در گلدان‌های كوچك

فر را بادمای 160 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب سیلیكونی را كه در تصویر مشاهده می‌كنید، اندكی چرب نمائید. آن‌گاه شكلات، شیر و نیمی از شكر را در ظرف كوچك و مناسبی بریزید و روی حرارت اجاق بجوشانید و پیوسته هم بزنید.. سپس آن را از روی حرارت بردارید و كنار بگذارید.

حالا باقیمانده شكر و كره را با همزن برقی بزنید تا سبك و كمرنگ شود و تخم‌مرغ را كم‌كم بیفزائید و مخلوط كنید. اكنون آرد، پودر كاكائو و بیكینگ‌پودر را با هم مخلوط و الك كنید و به مایه تخم‌مرغی اضافه كنید و به همزدن ادامه دهید. اینك مخلوط شكلات را همچنان كه گرم است، درون مایه بریزید و مخلوط كنید و قالب‌های گلدانی شكل را از این مایه پر كنید به گونه‌ای كه یك‌سوم از سر قالب‌ها خالی بماند.

حال قالب را در سینی بگذارید و كیك‌ها را به مدت تقریبی 15-20 دقیقه در فر بپزید. سپس كیك‌ها را روی پنجره سیمی خنك كنید و با آب‌نبات و گلهای شكلاتی دست ساخت‌تان بیارائید.

 

برچسب ها: کیک شکلاتی، کیک با شکلات، کیک گلدانی، تهیه کیک شکلاتی، آموزش کیک گلدانی، روش تهیه کیک گلدانی، مواد لازم کیک گلدانی تعداد بازديد: 804 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز