Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 11:57

12
مهر
كیك فنجانی سیب و دارچین

كیك فنجانی سیب و دارچین

فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب 12‌تائی مافن را با كپسول‌های كاغذی بپوشانید. سیب را در كاسه كوچكی بریزید و آبلیمو را رویش بپاشید.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای 12 عدد

سیب پوست كنده و خرد كرده      1 عدد ریز

آبلیمو                                      1 قاشق چایخوری

دارچین                                   1 قاشق سوپخوری

تخم‌مرغ                                 3 عدد

كره نرم                                 200 گرم

شكر ریز                               180 گرم

شیر                                    125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

آرد                                      225 گرم

بیكینگ‌پودر                          1 قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه آیسینگ

سفیده تخم‌مرغ                    2 عدد

پودر شكر                            150 گرم

آبلیمو                                1 قاشق چایخوری

وانیلین                              یك‌چهارم قاشق چایخوری

گلیسیرین                          یك‌دوم قاشق چایخوری

رنگ خوراكی آبی                 به میزان لازم

 روش تهیه كیك فنجانی سیب و دارچین

فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب 12‌تائی مافن را با كپسول‌های كاغذی بپوشانید. سیب را در كاسه كوچكی بریزید و آبلیمو را رویش بپاشید. آن‌گاه دارچین را بیفزائید و مخلوط كنید. حالا تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقی بزنید تا سبك شوند و بعد كره و شكر را اضافه كنید.

سپس شیر، آرد و بیكینگ‌پودر را درون مایه بریزید و قدری با همزن برقی بزنید تا مایه صاف و یكدست شود. اكنون سیب را نیز بیفزائید و مایه فراهم كرده را در كپسول‌ها بریزید به گونه‌ای كه یك‌چهارم از سر كپسول‌ها خالی بماند. آن‌گاه قالب را در فر بگذارید و به مدت تقریبی 20 دقیقه، كیك‌ها را بپزید.

سپس كیك‌ها را روی پنجره سیمی قرار دهید تا كاملا خنك شوند. اینك روی كیك‌ها را با آیسینگ بپوشانید و با شكلات‌های دست‌ساخت خود بیارائید و برای پذیرائی در دیس زیبائی بچینید.

روش تهیه آیسینگ: سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید شوند. آن‌گاه پودر شكر الك كرده را كم‌كم بیفزائید. سپس آبلیمو، وانیلین و گلیسیرین را اضافه كنید. حالا رنگ را كم‌كم به آیسینگ بیفزائید تا به رنگ دلخواهتان برسید. اكنون آیسینگ را در كیسه شیرینی‌پزی دارای ماسوره كنگره‌دار بریزید و مصرف نمائید.

یاد‌آوری: برای تهیه شكلات‌هائی كه در تصویر مشاهده می‌كنید، از قالب‌های مخصوص شكلات بهره بگیرید و از شكلات سفید آبكرده استفاده كنید. همینكه شكلات سفت شد، آن را از قالب درآورید و با رنگ‌های خوراكی بیارائید.

 

برچسب ها: آموزش کیک، روش تهیه کیک فنجانی، مواد لازم کیک، تهیه کیک فنجانی، کیک فنجانی سیب، کیک با دارچین، کیک با سیب تعداد بازديد: 615 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز