Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 02:33

5
اسفند
تارت شكلات و پسته

تارت شكلات و پسته

ابتدا خمیر تارت را به این ترتیب آماده كنید. آرد، پودر كاكائو، پسته و نمك را در كاسه‌ای بریزید و مخلوط كنید. آن‌گاه كره را در كاسه‌ی دیگری بریزید و در حدود 3 دقیقه، با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود.

مهدیس رحیمیان

 

مواد لازم برای 12 نفر
 

آرد                                100 گرم

پودر كاكائو                      20 گرم (حدود 2 قاشق سوپخوری)

پسته‌ی خام                    40 گرم

نمك                               يك‌چهارم قاشق چايخوری 

كره                                 125 گرم

شكر                               50 گرم

وانيلين                            يك‌چهارم قاشق چايخوری 

پودر پسته برای تزئين        به ميزان لازم

مواد لازم خمير پسته

پسته‌ي خام                     60 گرم

شكر                             50 گرم

نمك                              يك‌هشتم قاشق چايخوری 

روغن مايع                      1 قاشق چايخوری 

مواد لازم رويه‌ي شكلاتی

خامه                              115 گرم

شير                              60 ميلی ليتر

شكلات شيری خردكرده     150 گرم

تخم‌مرغ همزده                1 عدد درشت

 

روش تهيه

ابتدا خمیر تارت را به این ترتیب آماده كنید. آرد، پودر كاكائو، پسته و نمك را در كاسه‌ای بریزید و مخلوط كنید. آن‌گاه كره را در كاسه‌ی دیگری بریزید و در حدود 3 دقیقه، با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود.

سپس شكر را بیفزائید و هم‌زدن را 2 دقیقه‌ی دیگر، ادامه دهید. حالا وانیلین و مخلوط آرد و پسته را به آن بیفزائید تا خمیر مناسبی، حاصل شود. خمیر را در كیسه‌ی نایلونی، بگذارید و به مدت یك‌ساعت در یخچال، نگه‌دارید.

آن‌گاه خمیر را به ضخامت تقریبی یك ‌سانتیمتر، روی سطح آرد پاشیده، باز كنید و در قالب تارت به قطر 23 سانتیمتر، پهن كنید. اضافه‌های خمیر را بگیرید و به مدت 30 دقیقه، در یخچال نگه‌دارید.

سپس قالب را در فر گرم شده با دمای 170 درجه‌ی سانتیگراد، قرار دهید و به مدت 30 دقیقه نان تارت را بپزید و همینكه خنك شد، خمیر پسته را روی آن پهن كنید و با رویه‌ی شكلاتی، بپوشانید. اینك تارت را به مدت 25-30 دقیقه، در فر گرم شده با دمای 150 درجه‌ی سانتیگراد، بپزید. سپس صبر كنید تا تارت كاملاً خنك شود و بعد آن را با قدری پودر پسته بیارائید.

روش تهیه‌ی خمیر پسته: پسته، شكر و نمك را در كاسه‌ی دستگاه غذاساز، بریزید و مخلوط كنید. سپس روغن را بیفزائید تا مواد به‌صورت خمیر در آید.

روش تهیه‌ی رویه‌ی شكلاتی: خامه و شیر را در ظرف مناسبی، روی حرارت بگذارید تا كمی گرم شود. سپس شكلات را بیفزائید و به آرامی مخلوط نمائید تا صاف و یكدست، شود. حال آن را به مدت 10 دقیقه، كنار بگذارید تا قدری خنك شود. آن‌گاه تخم‌مرغ را بیفزائید و پیوسته هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند.

 

برچسب ها: انواع تارت، تارت شكلات و پسته‬‎، طرز تهیه تارت شکلات و پسته، طرز تهیه تارت شکلات، طرز تهیه تارت، تارت شکلات، طرز تهیه شیرینی تعداد بازديد: 682 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز