Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:22

7
آذر
رولـت و انواع آن

رولـت و انواع آن

رولت یكی از شیرینی‌های پرطرفدار و بسیار خوشمزه‌ای است كه به دلیل تنوع بسیارش می‌تواند به مصرف دسر نیز برسد.

رولـت و انواع آن

 

رولت یكی از شیرینی‌های پرطرفدار و بسیار خوشمزه‌ای است كه به دلیل تنوع بسیارش می‌تواند به مصرف دسر نیز برسد. به طور مثال برای تهیه‌ی شارلوت می‌توانیم از نان رولت نیز، استفاده كنیم و دسرهایی از این قبیل را آماده نمائیم. به همین دلیل و با توجه به كاربرد فراوان نان رولت، بر آن شدیم تا در مبحث جدید كلاس شیرینی‌پزی و در پی درخواست‌های مكرر شما خوانندگان پر مهر و گرامی به موضوع چگونگی تهیه‌ی رولت و انواع آن بپردازیم. امیدواریم كه مطالب آمده در این صفحه بتواند پاسخگوی سوالات شما در این زمینه باشد و مشكلات موجود در تهیه‌ی رولت را مرتفع سازد.

از جمله نكات بسیار مهمی كه می‌باید برای فراهم كردن رولت در نظر گرفته شود، دمای فر (تاون) است. معمولاً نان رولت در دمای بسیار بالا و در مدت زمان كوتاه می‌پزد و چنانچه مدت زمان پخت آن طولانی شود، نان خشك می‌شود و دیگر قابل پیچیدن نخواهد بود! بنابراین قبل از اینكه دست به كار تهیه‌ی رولت شوید، فر را با دمای 220 درجه‌ی سانتیگراد، گرم كنید. اگر در دستور كارتان به جدا نمودن زرده‌های تخم‌مرغ از سفیده‌های آن اشاره شده باشد، دقت كنید تا چیزی از زرده‌ها وارد سفیده‌های تخم‌مرغ نشود. زیرا همانطور كه می‌دانید، سفیده‌ی تخم‌مرغ بخشی از تخم‌مرغ است كه فاقد هرگونه چربی است و چنانچه حتی ذره‌ای از زرده كه دارای چربی است، وارد سفیده شود، سفیده هنگام هم زدن پف نمی‌كند و نان رولت كیفیتش را از دست می‌دهد. از دیگر نكات كلیدی و قابل توجه در فراهم كردن نان رولت، نحوه‌ی هم‌زدن مایه‌ی آن است. مایه‌ی رولت را می‌باید به صورت دورانی و به گونه‌ای كه حجم آن از بین نرود، مخلوط كنیم در عین حال كه داشتن سرعت عمل نیز اهمیت بسیار زیادی نتیجه نهائی كارخواهد داشت. برای به دست آوردن مهارت و كسب نتیجه‌ی بهتر، تمرین و ممارست در انجام كار بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

همچنین هنگامی كه مایه‌ی رولت را روی كاغذ، در سینی پهن و صاف می‌كنید، دقت داشته باشید كه مایه در همه‌جا به طور صاف و یكسان پهن و صاف شود. زیرا اگر قسمتی از مایه ضخیم‌تر و قسمت دیگر نازك‌تر، باشد، نان رولت به طور یكنواخت نمی‌پزد و در بعضی از قسمت‌ها خشك می‌شود. بهتر است پس از خارج نمودن نان رولت از فر، رویش را با سینی دیگری بپوشانید تا در اثر عرق كردن و مرطوب شدن محیط، نان رولت خشك نشود و بتوانید به راحتی آن را بپیچید. در نظر داشته باشید كه پس از مالیدن خامه، مربا و انواع كرم، روی نان رولت، حتماً آن را چند ساعت در یخچال نگه دارید تا به اصطلاح رولت جا بیفتد، به راحتی برش بخورد و آماده‌ی پذیرائی شود.

چنانچه بخواهید نان رولت را شكلاتی كنید، كافی است 2 قاشق سوپخوری از مقدار آرد كم كنید و به جایش پودر كاكائو بیفزائید. هنگام استفاده از پودر كاكائو، نمك را فراموش نكنید، زیرا افزودن یك پینچ نمك به كاكائو موجب می‌شود تا طعم آن را بهتر و غالب‌تر احساس كنیم! برش دادن رولت و اندازه‌ی قطر آن كاملاً سلیقه‌ای و به دلخواه شماست. می‌توانید با برش دادن رولت به شكل‌های گوناگون و با استفاده از كرم‌ها و میوه‌های مختلف تنوع و زیبائی این شیرینی یا دسر را دو چندان كنید. گفتنی است كه شیرینی رولت در زیرمجموعه‌ی شیرینی‌های ظریف و سبك قرار دارد كه میل كردن آن همراه با یك فنجان چای و یا قهوه بسیار مطلوب و لذت‌بخش خواهد بود. در اینجا روش تهیه‌ی یكی از انواع نان رولت از نظرتان می‌گذرد. ابتدا فر را با دمای 220 درجه‌ی سانتیگراد، گرم كنید و سینی مخصوص شیرینی‌پزی را به اندازه‌ی

25× 35 سانتیمتر، پس از چرب كردن، با كاغذ روغنی بپوشانید تا هنگام صاف كردن مایه‌ی رولت روی كاغذ، كاغذ حركت نكند و مزاحم كارتان نشود! آن‌گاه 4 عدد تخم‌مرغ بردارید، زرده‌ها و سفیده‌ها را از هم جدا كنید و زرده‌های تخم‌مرغ را همراه با 80 گرم شكر و یك‌چهارم قاشق چایخوری وانیلین، با همزن برقی بزنید تا كمر‌نگ و غلیظ شود. سپس سفیده‌های تخم‌مرغ را در كاسه‌ی دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد و به تدریج 20 گرم شكر به آن بیفزائید. حالا زرده‌ها و سفیده‌های زده شده را به آرامی و به كمك لیسك با هم مخلوط كنید و بعد 100 گرم آرد الك‌كرده را به آن بیفزائید. دقت كنید مخلوط كردن آرد با مایه به شكل دورانی باشد تا حجم مایه‌ی رولت از بین نرود! اكنون مایه‌ی به دست آمده را در سینی بریزید، رویش را صاف كنید و به مدت تقریبی 10 دقیقه در فر بپزید. پس از خارج كردن آن از فر، یك سینی رویش بگذارید تا خشك نشود. بعد نان را از سینی درآورید و روی كاغذ روغنی قرار دهید. اینك كاغذ پشت نان را جدا كنید و آن را رول نمائید تا رولت شكل مناسبی داشته باشد. همین كه نان كاملاً خنك شد، آن را باز كنید و خامه‌ی فرم گرفته یا كرم دلخواه‌تان را رویش بمالید و دوباره نان را بپیچید.

همچنین می‌توانید از انواع مربا و مارمالاد برای میان نان رولت استفاده كنید. برای تزئین رولت می‌توانید از پودر قند، خامه، میوه و گل‌های طبیعی یا گل‌های دست ساخته خود از خمیر مارسیپان، فوندانت و خمیر شكلاتی بهره بگیرد و به جلوه‌ی كارتان بیفزائید. در پایان ضمن آرزوی موفقیت و سرافرازی برای تك‌تك شما همراهان صمیمی و همیشگی امیدواریم كه مطالب آمده در این صفحه مورد توجه و پسندتان قرار بگیرد و سودمند واقع شود.

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، رولـت و انواع آن تعداد بازديد: 963 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز